Strona 1 z 2

Regeneracja wtrysku

: 9 lis 2015, o 23:40
autor: rkiljan
Witam, jako że mój :LEXUS: zaczął mieć średnie spalanie ok 15l/100km gazu zacząłem szukać przyczyny. Jako że wtryski gazu mam Magic Jet od razu postawiłem na nie bo już miałem kiedyś podobny problem. Okazało się że 2 "klepią" (3 i 5). Jako że mam do mojego gazownika kawałek drogi a koszt regeneracji to 30zł od wtrysku zacząłem zastanawiać się czy sam bym tego nie mógł zrobić bo w sumie wymienia się gumki wraz ze sprężynką i tłoczkiem. Zacząłem czytać fora od LPG i zadziwił mnie jeden fakt, podobno te wtryski da się rozebrać od strony dyszy by później nie trzeba było ich kalibrować a gdy odkręcimy nakrętkę kontrującą u góry to będzie już ciężko je ustawić bez specjalnego przyrządu. Widziałem jak mój gazownik to robił, po prostu odkręcił nakrętkę która kontrowała, wyciągał cały zespół tłoczka i zderzaka popatrzył podmuchał zmienił oringi i sprężynkę i złożył, później komputer i następny klient skasowany. Czy mógł by ktoś wypowiedzieć się na ten temat? Czy warto samemu podłubać i czy mój "świetny" gazownik robił to prawidłowo czy po prostu kawał :cenzura: ?
Dorzucam obrazek wtrysku :
http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3592_2.jpg

Re: Regeneracja wtrysku

: 13 lis 2015, o 10:45
autor: n0rek
co to znaczy ze "klepia"?
moj tez pali ok 13-15l w zaleznosci czy jezdze ja czy zona ale ponoc "tak ma palic"

Re: Regeneracja wtrysku

: 14 lis 2015, o 15:08
autor: rkiljan
Klepią czyli stukają, tłoczek uderza o zderzak który nie ma już dobrego oringa przez co słychać stukot. Ok rozumiem że tak ma palić, ale gdy go kupiłem i jeździłem różnymi stylami jazdy i na pełnym zbiorniku robiłem 330-280km, obecnie ciężko dobić do 280 przy emeryckiej jeździe a do zbiornika wchodzi tyle samo gazu...

Re: Regeneracja wtrysku

: 14 lis 2015, o 18:28
autor: owczar
Nie lepiej zamienić wtryskiwacze na cis konkretniejszego?

Re: Regeneracja wtrysku

: 19 lis 2015, o 12:43
autor: n0rek
o kurczaki, moje wtryski klepia niemilosiernie, fakt ze sa na zewnatrz a nie schowane pod obudowe jak w wiekszosci ale jednak slychac je bardzo
mozna to jakos zregenerowac czy trzeba je zmieniac?

Re: Regeneracja wtrysku

: 19 lis 2015, o 12:54
autor: owczar
A jakie masz obecnie?

Re: Regeneracja wtrysku

: 20 lis 2015, o 22:18
autor: luki90
rkiljan pisze:Witam, jako że mój :LEXUS: zaczął mieć średnie spalanie ok 15l/100km gazu zacząłem szukać przyczyny. Jako że wtryski gazu mam Magic Jet od razu postawiłem na nie bo już miałem kiedyś podobny problem. Okazało się że 2 "klepią" (3 i 5). Jako że mam do mojego gazownika kawałek drogi a koszt regeneracji to 30zł od wtrysku zacząłem zastanawiać się czy sam bym tego nie mógł zrobić bo w sumie wymienia się gumki wraz ze sprężynką i tłoczkiem. Zacząłem czytać fora od LPG i zadziwił mnie jeden fakt, podobno te wtryski da się rozebrać od strony dyszy by później nie trzeba było ich kalibrować a gdy odkręcimy nakrętkę kontrującą u góry to będzie już ciężko je ustawić bez specjalnego przyrządu. Widziałem jak mój gazownik to robił, po prostu odkręcił nakrętkę która kontrowała, wyciągał cały zespół tłoczka i zderzaka popatrzył podmuchał zmienił oringi i sprężynkę i złożył, później komputer i następny klient skasowany. Czy mógł by ktoś wypowiedzieć się na ten temat? Czy warto samemu podłubać i czy mój "świetny" gazownik robił to prawidłowo czy po prostu kawał :cenzura: ?
Dorzucam obrazek wtrysku :
http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3592_2.jpg
Klepią każde, nawet moje barracudy, które cieszą się dobrą opinią pod każdym względem. Wtryski klepać mogą od za dużego ciśnienia i ich zużycia.
Spalanie, zależy gdzie jeździsz, czy po małym mieście czy po trasach. Jak w mieście to raczej norma, ja po Warszawie osiągam wynik też ok 15l gazu. Nie jest to jazda choć w pierwiastku płynna - non stop światła, korki itd.

Widziałem Twój post na lpg-forum, ktoś Ci tam powiedział żebyś wystroił na korekty z OBD - prawda. Moj IS w ogóle nie jeździł fajnie w porównaniu do PB, póki go nie wystroiłem na korekty i AFR. IS na mapach jeździ fajnie do momentu ich rozjechania.
wersja eko - regeneracja i porządne strojenie lub wersja nie eko nowe lepsze wtryski i porządne strojenie.

PS. chcesz to mogę dać Ci kontakt do gościa z Warszawy mieszka koło A2(więc strojenie to bajka), ma OBD, AFR, przyrząd do kalibracji wtrysków jak potrzebujesz. Byłem u niego raz i wrócę na pewno.

Re: Regeneracja wtrysku

: 21 lis 2015, o 23:19
autor: rkiljan
Byłbym bardzo wdzięczny za kontakt :) w wawie jestem co 2 tygodnie więc pewnie bym się z nim umówił. Co do wtrysków to może nie są marzeniem ale z tego co czytałem wystarczają i na razie zostaje regeneracja. Co do spalanie to niby mam koła 18, styl jazdy tez nie jest emeryta ale z tego co pamiętam jak go kupiłem spalał ok 13l jeżdżąc po mojej okolicy. Problemy zaczęły się gdy ostatni kat był zapchany i gazownik ustawiał mi go na wolnych obrotach bez jazdy itp. Później zaczął więcej spalać i jednak to nie było to co powinno.

Re: Regeneracja wtrysku

: 21 lis 2015, o 23:56
autor: luki90
Poszlo pw.

Re: Regeneracja wtrysku

: 22 gru 2015, o 16:35
autor: n0rek
owczar pisze:A jakie masz obecnie?
na fakturze jest napisane "Zestaw wtryskowy Stag-300"