Wywalanie gazu

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG

Wywalanie gazu

Postprzez wisnix » 4 lut 2012, o 22:05

Witam posiadam Lexusa IS200 z instalacją Stag 300 zrobiłem na niej około 7k km mam taki problem otóż gdy mi wejdzie powyżej 4500k obrotów czyli jak się załącza VVT i jak depnie mu się gaz do oporu przy niskim poziomie gazu to zaczyna piszczeć i wywala na benzynę byłem u gazownika powiedział że to normalne bo jest małe ciśnienie w baku ale dzisiaj jechałem świeżo zatankowane przejechane 70km i przy -10 ja mu gaz do dechy(na rozgrzanym silniku) i zaczęło piszczeć wywaliło na benzynę, przełączyłem na gaz znowu mu dałem gaz do dechy i przerwało powyżej 4500k obrotów. Moje pytanie jest takie czy to jest normalne ??
wisnix
Lex user
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 mar 2011, o 20:19
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna

Re: Wywalanie gazu

Postprzez Marchol » 4 lut 2012, o 23:39

Nie jest to normalne, ekspertem nie jestem ale powiedział bym ze reduktor nie wyrabia ciśnieniowo i dlatego przełącza na bene , mi idzie do odcinki. Jakie masz elementy instalacji ?
Obrazek
Marchol
Lex Driver
 
Posty: 495
Dołączył(a): 22 sie 2011, o 23:02
Model Lexusa: is 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Wywalanie gazu

Postprzez konik_80 » 5 lut 2012, o 00:35

VVTi to nie jest Hondowski Vtec i nie działa od określonych obrotów to taka mała uwaga.
Co do działania instalacji to po pierwsze nie jest to normalne, po drugie jakie graty siedzą pod maską? a po trzecie kiedy były zmieniane filterki?
Miałem przypadek, że auto po około 3k km wróciło z problemem przełączania na PB a problemem okazał się zapchany syfem filterek (fazy ciekłej) - klient tankował na jednej stacji którą teraz omija szerokim łukiem ;)
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 430
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: Wywalanie gazu

Postprzez carinus » 5 lut 2012, o 00:42

Sprawdz czy nie masz ustawionego procentowego ograniczenia mocy na gazie lub spadku ciśnienia gazu w instalacji z jakiegoś powodu.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1502
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Wywalanie gazu

Postprzez LinkPL » 5 lut 2012, o 02:20

Jeśli wybija Ci na końcówce gazu to tak, jest to normalne ponieważ ciśnienie spada w układzie i nie wyrabia reduktor.
Ale jeśli wybija Ci również jak masz dużo gazu tzn, że:
- zobacz jak zainstalowany jest reduktor, jeśli membranami w poprzek to zmień gazownika ...
- filterki jasna sprawa jak kolega wyżej ...
- jeśli gaz nie był ustawiony na hamowni, a gazownik nie jeździł z kompem w aucie, to zmień gazownika i jedź na hamownie w celu regulacji parametrów gazu ...
- nic innego mi nie przychodzi do głowy ... oprócz reduktora ...

Pozdro
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 785
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: Wywalanie gazu

Postprzez carinus » 5 lut 2012, o 12:27

To nie jest stara generacja instalacji gdzie umieszczenie reduktora miało wpływ na zachowanie się samochodu.Tutaj siły odśrodkowe nie mają wpływu na utrzymanie stałego ciśnienia.Trzeba sprawdzic ustawienia sterownika i jeżeli jest dobrze ustawiony to zobaczyć dlaczego spada ciśnienie w układzie,a tutaj możliwości jest dużo.
Avatar użytkownika
carinus
Lex Master
 
Posty: 1502
Dołączył(a): 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: IS200 SC Turbo,RX400h,IS220d
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Wywalanie gazu

Postprzez tofex » 5 lut 2012, o 13:19

Miałem ten sam objaw w LS- ie. Winny był jeden z filtrów fazy lotnej. W mojej instalce mam dwa reduktory, więc i dwa filtry. Wymieniane były razem, a objawy wystąpiły po kilku kkm. Zacząłem od filterka przy elektrozaworze, jako że miał przejechane ok. 4o kkm, ale nic nie dało. Do filtrów fazy lotnej podszedłem bez przekonania, zakładając że tak szybko się nie zasyfią- a jednak. Przez jeden dało się w miarę lekko dmuchnąć, a przez drugi mocno napinając gębę, ledwo co szło. Widać opór był dość duży, bo kompensacja między listwami nie dała rady przy dużych obciążeniach. Założyłem na próbę jeden ze starych i bingo. Oczywiście potem wymieniłem oba na nowe.
tofex
Lex user
 
Posty: 133
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wywalanie gazu

Postprzez klexus » 5 lut 2012, o 14:45

nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wczoraj tez mi lpg odmówiło posłuszeństwa, stawiam na filterki chyba ze mróz coś pomieszał heheh -26 a Gs pod chmurką stał:(
Avatar użytkownika
klexus
Lex Master
 
Posty: 1752
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:01
Lokalizacja: Śląsk
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Silesia

Re: Wywalanie gazu

Postprzez LinkPL » 5 lut 2012, o 15:33

carinus napisał(a):To nie jest stara generacja instalacji gdzie umieszczenie reduktora miało wpływ na zachowanie się samochodu.Tutaj siły odśrodkowe nie mają wpływu na utrzymanie stałego ciśnienia.Trzeba sprawdzic ustawienia sterownika i jeżeli jest dobrze ustawiony to zobaczyć dlaczego spada ciśnienie w układzie,a tutaj możliwości jest dużo.


Nie wkręcaj ... ma znaczenie i to duże. Nie wziąłem tego z sufitu, nie znam się na starej generacji. Kolega miał tak w kompresorze clk, reduktor został poprawnie zainstalowany i dolegliwości odpuściły ... Powodem tego są membrany w środku reduktora ..
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 785
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: Wywalanie gazu

Postprzez tofex » 5 lut 2012, o 15:44

Ja mam temperaturę przełączenia ustawioną na 20 st.C ( mniej się nie da, pomijając oszukanie układu przez "stuningowanie" termistora w reduktorze) i problemów nie mam. Auto jedzie normalnie, nie gaśnie (przełączenie na gaz jest w momencie jak wskazówka jest tuż przed minimum), ale myślę że w moim przypadku dwa reduktory mają sporą nadwyżkę wydajności. O ile przy wyższych temperaturach, spod maski bucha gorąco, to teraz przy - 12, nawet po kilku km. węże od LPG, filtry są chłodne, a więc temp. gazu też. Sądzę że przy mniejszej wydajności reduktorów, też by nie osiągał pełnej mocy, albo próg przełączenia trzeba by przesunąć do góry, dając czas na "konkretne" nagrzanie układu.
BTW miałem kiedyś audi 80 na gaźniku, które jeździło tylko na LPG- szlag mnie trafiał na wypalanie benzyny z gażnika przed przełączeniem na gaz i odwrotnie. Powiem tak
; auto paliło ma gazie na mrozie (obroty były mniejsze) całkiem nieźle, i można było delikatnie jechać od razu- reduktor został podgrzany zanim się oszronił. Jednak przy próbie agresywnej jazdy samochód stawał po ok. 2 km- reduktor zamarzał. To tak przy okazji dla osób twierdzących, że się nie da. Oczywiście wiem, że niedostatek gazu, a w związku z tym uboga mieszanka może się tragicznie odbić na głowicy, w dłuższej perspektywie.
tofex
Lex user
 
Posty: 133
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

Powrót do Problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość