błedy Elm
- kupiec1985
- Lex Driver
- Posty: 533
- Rejestracja: 22 lip 2013, o 12:11
- Model Lexusa: IS200 SC
- Skąd:: Karlino
- Lokalizacja: Karlino
- Kontakt:
Re: błedy Elm
reduktor - KME SILVER
zawór gazowy -OMB GB2
zbiornik - BORMECH 630/225/55
wielozawór - TOMASETTO ATO2
ECU -ACON AGIS
czujnik ciśnienia - ACON
wtryskiwacz- AC
filtr gazu- MMC
przewody- SEMPERIT
Pan gazownik napisał mi odpowiedz co moich zastrzeżeń apropo poprawności działania instalacji gazowej w moim aucie:
" 1- pierwszy przegląd i ewentualne uwagi co montażu wg. zaleceń producenta ( producenta czego ??) po 1000km, przyjechał pan po przejechanych 6200 ( fakt ale jakoś miałem dużo jazdy po Pl i niechętnie chciałem podstawić mu auto kiedy 8 dni montował mi gaz w nim )
2- w czasie diagnostyki, podczas jazdy nie stwierdziłem różnicy w mocy ( nie wiem do czego porównywał i żadnej hamowni w okolicy nie widziałem a z tego co się orientuje to był jego pierwszy is200 na warsztacie, ale nie stwierdził różnicy choć ja mu mówiłem ze auto mniej żwawe )
3- nierówna praca na wolnych obrotach (wypadanie zapłonu)benz/gaz usterka w układzie wysokiego napięcia lub czujnik odpowiedzialny za sterowanie tym układem lub usterka mech nieszczelne zawory ( co do zaworów fakt nie sprawdzałem luzów)
4 brak regulacji napełnienia zbiornika, ewentualna możliwość po opróżnieniu zbiornika i demontażu wielozaworu ( niestety jak bym wiedział to bym na pusto mu auto podstawił)
5 wg. wskazań instalacji gazowej regulacja jest prawidłowa, ewentualna regulacja po usunięciu usterki
6 wskaźnik poziomu powtórna regulacja możliwa po opróżnieniu zbiornika paliwem LPG
7pikanie na przełączniku usunięte (wow coś jak kasowanie inspekcji)
8 pojawiające się błędy spowodowane usterka - wypadanie zapłonu ( ciekawe iż usterka ta wystąpiła w pierwszy dzień jazdy na świeżo założonej instalacji przy 137k km zaraz po tym jak wyjechałem z zakładu a z czasem tych błędów jest coraz więcej)
9 spalanie wg internatów jest rożne, auto nie należny do oszczędnych : 9.5-15 LPG/100 (ale mnie pali powyżej 15 litrów w manualnej skrzyni przy cyklu mieszanym)
stwierdził ze nie jest w stanie sobie z tym poradzić
widocznie odłączał aku. bo nie świeci się check engine ale czuć delikatną poprawę w jeździe auto jest bardziej żwawe choć nie jest jeszcze to co było. a na wolnych dalej kuleje i nierówno pracuje
zrobiłem tylko 4 km to i check nie powrócił jeszcze,
zobaczę w jakiej kolejności będzie wywalać błędy i pomierzę i sprawdzę porządnie te cewki oraz instalacje elektryczną , powalczę tez z luzami na zaworach , zamierzam też podnieść nieco obudowę filtra i zamontować te wtryskiwacze LPG zgodnie ze sztuką bliżej na krótkich równych odcinkach tych wężyków, do tego sprawdzę wypoziomowanie butli wymienię filtr powietrza na K&N, kupię nowe świece denso, przeczyszczę przepustnice i postaram się znaleźć ogarniętego mechanika od LPG który nie podda się przy lexi . zamówiłem tez MINI VCI to pomoże mi bardziej niż elm na bluetooth , chciałbym jeszcze sam zrobić/kupić sobie kabel do komunikacji z ECU od LPG
macie jeszcze jakieś sugestie coś co mógłbym zrobić (poprawić) w tej instalacji >> ??
zawór gazowy -OMB GB2
zbiornik - BORMECH 630/225/55
wielozawór - TOMASETTO ATO2
ECU -ACON AGIS
czujnik ciśnienia - ACON
wtryskiwacz- AC
filtr gazu- MMC
przewody- SEMPERIT
Pan gazownik napisał mi odpowiedz co moich zastrzeżeń apropo poprawności działania instalacji gazowej w moim aucie:
" 1- pierwszy przegląd i ewentualne uwagi co montażu wg. zaleceń producenta ( producenta czego ??) po 1000km, przyjechał pan po przejechanych 6200 ( fakt ale jakoś miałem dużo jazdy po Pl i niechętnie chciałem podstawić mu auto kiedy 8 dni montował mi gaz w nim )
2- w czasie diagnostyki, podczas jazdy nie stwierdziłem różnicy w mocy ( nie wiem do czego porównywał i żadnej hamowni w okolicy nie widziałem a z tego co się orientuje to był jego pierwszy is200 na warsztacie, ale nie stwierdził różnicy choć ja mu mówiłem ze auto mniej żwawe )
3- nierówna praca na wolnych obrotach (wypadanie zapłonu)benz/gaz usterka w układzie wysokiego napięcia lub czujnik odpowiedzialny za sterowanie tym układem lub usterka mech nieszczelne zawory ( co do zaworów fakt nie sprawdzałem luzów)
4 brak regulacji napełnienia zbiornika, ewentualna możliwość po opróżnieniu zbiornika i demontażu wielozaworu ( niestety jak bym wiedział to bym na pusto mu auto podstawił)
5 wg. wskazań instalacji gazowej regulacja jest prawidłowa, ewentualna regulacja po usunięciu usterki
6 wskaźnik poziomu powtórna regulacja możliwa po opróżnieniu zbiornika paliwem LPG
7pikanie na przełączniku usunięte (wow coś jak kasowanie inspekcji)
8 pojawiające się błędy spowodowane usterka - wypadanie zapłonu ( ciekawe iż usterka ta wystąpiła w pierwszy dzień jazdy na świeżo założonej instalacji przy 137k km zaraz po tym jak wyjechałem z zakładu a z czasem tych błędów jest coraz więcej)
9 spalanie wg internatów jest rożne, auto nie należny do oszczędnych : 9.5-15 LPG/100 (ale mnie pali powyżej 15 litrów w manualnej skrzyni przy cyklu mieszanym)
stwierdził ze nie jest w stanie sobie z tym poradzić
widocznie odłączał aku. bo nie świeci się check engine ale czuć delikatną poprawę w jeździe auto jest bardziej żwawe choć nie jest jeszcze to co było. a na wolnych dalej kuleje i nierówno pracuje
zrobiłem tylko 4 km to i check nie powrócił jeszcze,
zobaczę w jakiej kolejności będzie wywalać błędy i pomierzę i sprawdzę porządnie te cewki oraz instalacje elektryczną , powalczę tez z luzami na zaworach , zamierzam też podnieść nieco obudowę filtra i zamontować te wtryskiwacze LPG zgodnie ze sztuką bliżej na krótkich równych odcinkach tych wężyków, do tego sprawdzę wypoziomowanie butli wymienię filtr powietrza na K&N, kupię nowe świece denso, przeczyszczę przepustnice i postaram się znaleźć ogarniętego mechanika od LPG który nie podda się przy lexi . zamówiłem tez MINI VCI to pomoże mi bardziej niż elm na bluetooth , chciałbym jeszcze sam zrobić/kupić sobie kabel do komunikacji z ECU od LPG
macie jeszcze jakieś sugestie coś co mógłbym zrobić (poprawić) w tej instalacji >> ??
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Weź te zdjęcia wklej tak by nie trzeba było na każde z nich klikać w celu podejrzenia.kupiec1985 pisze:zrobiłem foty :
http://imageshack.com/a/img835/2575/ybhx.jpg
http://imageshack.com/a/img849/7535/ln8k.jpg
http://imageshack.com/a/img835/1980/9tos.jpg
http://imageshack.com/a/img842/7370/c2mpv.jpg
http://imageshack.com/a/img838/5729/3ft2.jpg
http://imageshack.com/a/img811/9849/uts5.jpg
http://imageshack.com/a/img835/1866/vwk7.jpg
http://imageshack.com/a/img842/7805/pi5d.jpg
http://imageshack.com/a/img835/7232/m5r4.jpg
http://imageshack.com/a/img845/7568/q84g.jpg
http://imageshack.com/a/img842/1905/epsl.jpg
http://imageshack.com/a/img842/4537/dffb.jpg
http://imageshack.com/a/img835/691/pm44.jpg
http://imageshack.com/a/img835/5060/w1ql.jpg
http://imageshack.com/a/img843/6458/sq4d.jpg
http://imageshack.com/a/img836/3051/9k9z.jpg
http://imageshack.com/a/img843/864/wrq7.jpg
Przekopałem się przez to jakoś. - instalacja to typowa "wrzutka pod maskę", jajca takiemu druciarzowi należałoby urwać przy samej szyi by już nikomu nie był wstanie zrobić takiego druta.
Nie dziwie się, że po takich akrobacjach ludzie nie trawią LPG.
-
- Lex user
- Posty: 158
- Rejestracja: 9 lip 2013, o 19:25
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WLKP
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Dokładnie
Kilometrowe długości węży co jest nie wskazane, co więcej kąt wpadania wężyków gazu do dolotu jest zły, powinien być bardziej w stronę głowicy
Ciekaw jestem czy gość będzie wstanie w ogóle ogarnąć tą sprawę, ale szczerze wątpię skoro nie zna podstaw
Kilometrowe długości węży co jest nie wskazane, co więcej kąt wpadania wężyków gazu do dolotu jest zły, powinien być bardziej w stronę głowicy
Ciekaw jestem czy gość będzie wstanie w ogóle ogarnąć tą sprawę, ale szczerze wątpię skoro nie zna podstaw
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Albo zna tylko głupa pali.TmK18 pisze:Dokładnie
Kilometrowe długości węży co jest nie wskazane, co więcej kąt wpadania wężyków gazu do dolotu jest zły, powinien być bardziej w stronę głowicy
Ciekaw jestem czy gość będzie wstanie w ogóle ogarnąć tą sprawę, ale szczerze wątpię skoro nie zna podstaw
kolektor nie zdjęty na 100000%, brak pasek - będzie waliło lpg zaraz jak nic - a szczególnie jak się chłodniej zrobi - brak słów.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Według mnie gość tego nie ogarnie. Widziałem podobne przypadki, a gdy ktoś pojechał na poprawę to była jeszcze większa rzeźba pod maską.
Szkoda, że wtryskiwacze są na listwach, można by było jakoś estetyczniej to wykonać na krótszych wężykach. Listwy spiąłbym z kompensacją.
Szkoda, że wtryskiwacze są na listwach, można by było jakoś estetyczniej to wykonać na krótszych wężykach. Listwy spiąłbym z kompensacją.
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Listwy listwami ale to się "ugriluje" nad tym kolektorem - jednym słowem totalna degrengolada - taki "polski standard" bym powiedział.owczar pisze:Według mnie gość tego nie ogarnie. Widziałem podobne przypadki, a gdy ktoś pojechał na poprawę to była jeszcze większa rzeźba pod maską.
Szkoda, że wtryskiwacze są na listwach, można by było jakoś estetyczniej to wykonać na krótszych wężykach. Listwy spiąłbym z kompensacją.
Kiedy miał miejsce montaż?
- kupiec1985
- Lex Driver
- Posty: 533
- Rejestracja: 22 lip 2013, o 12:11
- Model Lexusa: IS200 SC
- Skąd:: Karlino
- Lokalizacja: Karlino
- Kontakt:
Re: błedy Elm
montaż miał miejsce w pażdzierniku , przed zimą , jeszcze goraco nie było tak pod maską
wtryskiwacze są lipne , można by było je wymienić ,
co do kolektrora to może lepiej bedzie kupić drugi i nawiercić pod dobrym kontem przed podmianą ??
zamówiłem też cewke uzywaną denso by podmienić dla pewności czy to nie przez to tak kuleje bo na benzynie jak i gazie na wolnych się trzesie . czekam na MINI VCI to może coś wiecej się dowiem idzie z chin i będzie dopiero w okolicach majówki
wtryskiwacze są lipne , można by było je wymienić ,
co do kolektrora to może lepiej bedzie kupić drugi i nawiercić pod dobrym kontem przed podmianą ??
zamówiłem też cewke uzywaną denso by podmienić dla pewności czy to nie przez to tak kuleje bo na benzynie jak i gazie na wolnych się trzesie . czekam na MINI VCI to może coś wiecej się dowiem idzie z chin i będzie dopiero w okolicach majówki
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Trzęsie się, bo narobił Ci nieszczelności stad taki kłopot.kupiec1985 pisze:montaż miał miejsce w pażdzierniku , przed zimą , jeszcze goraco nie było tak pod maską
wtryskiwacze są lipne , można by było je wymienić ,
co do kolektrora to może lepiej bedzie kupić drugi i nawiercić pod dobrym kontem przed podmianą ??
zamówiłem też cewke uzywaną denso by podmienić dla pewności czy to nie przez to tak kuleje bo na benzynie jak i gazie na wolnych się trzesie . czekam na MINI VCI to może coś wiecej się dowiem idzie z chin i będzie dopiero w okolicach majówki
PW
- kupiec1985
- Lex Driver
- Posty: 533
- Rejestracja: 22 lip 2013, o 12:11
- Model Lexusa: IS200 SC
- Skąd:: Karlino
- Lokalizacja: Karlino
- Kontakt:
Re: błedy Elm
jutro ściągnę kolektor i zobaczę oraz zabezpieczę te wkrętki (epoksydem z utwardzaczem), przy okazji mam zamiar sprawdzić luz na zaworach, kiedy zrobiłem tak jak mi mówiłeś tj odłączyłem aku i jeździłem na PB to błąd nie wyskoczył żaden ale silnik dalej chodził nie równo i wypadał z zapłonu , później jak już zacząłem jeździć na lpg to na benzynie zanim się przełączył to chyba tylko na dwa trzy gary chodził zanim na obroty się wkręcił , tragedia normalnie coraz gorzej , szukam jakiegoś manuala do zaworów ale nie mogę znaleźć . ma ktoś ??
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: błedy Elm
Podciśnienia posprawdzaj, wszelkie węże LPG również.kupiec1985 pisze:jutro ściągnę kolektor i zobaczę oraz zabezpieczę te wkrętki (epoksydem z utwardzaczem), przy okazji mam zamiar sprawdzić luz na zaworach, kiedy zrobiłem tak jak mi mówiłeś tj odłączyłem aku i jeździłem na PB to błąd nie wyskoczył żaden ale silnik dalej chodził nie równo i wypadał z zapłonu , później jak już zacząłem jeździć na lpg to na benzynie zanim się przełączył to chyba tylko na dwa trzy gary chodził zanim na obroty się wkręcił , tragedia normalnie coraz gorzej , szukam jakiegoś manuala do zaworów ale nie mogę znaleźć . ma ktoś ??
Jeśli już tak głęboko zamierzasz grzebać to osobiście poprawiłbym nawierty, które obecnie są mocno przypadkowe, porządne obejmy tam trzeba też założyć etc.
Informuj na bieżąco.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości