Strona 1 z 4

błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 11:06
autor: kupiec1985
witam dziś przeskanowałem elmem swój silnik . zasilany jest z pb 20% i LPG 80%
wysoczyły mnie takie oto komunikaty :
P0300 Cylinder Misfire dected
P0301 Cylinder 1 misfire detected
P0303 Cylinder 3 misfire detected
P0305 Cylinder 5 misfire detected
P0174 to lean Bank2
P0172 to Rich Bank1
Auto po odpaleniu z rana kuleje nie chodzi równo tak jak przed zainstalowaniem instalacji LPG
na instalacji zrobiłem jakieś 6tys km

oddałem dzis do porawy gazownikowi który robił ta instalacje
razem z pismem tego typu :

"Po zamontowaniu instalacji gazowej w moim lexusie Is200 występują następujące problemy z tym związane :

-po około 20 km jazdy na gazie ( po wyjeździe z warsztatu od Pana) zapalił się pierwszy check engine .
-Auto nie ma mocy oraz momentu obrotowego takiej jak miał wcześniej
-Kiedy odpalam auto kiedy jest zimne z rana przed przełączeniem na gaz silnik pracuje nierówno i wpada w nieprzyjemne wibracje (obroty falują)
-kiedy silnik jest ciepły ale pracuje na benzynie ( po odpaleniu przed przełączeniem na gaz lub na samej benzynie ) silnik tez nie pracuje równo a jego wahania obrotów i nierówna praca objawiająca się wibracjami całego auta
-kiedy silnik przełącza się w tryb vvt-i (powyżej 4000 obrotów) nie ma takiej mocy jak wcześniej ( nie przyspiesza tak żwawo )
na pełnym zbiorniku gazu potrafi zrobić tylko 260 km
spalanie wychodzi ponad 15litrów /100km
-wskaźnik poziomu gazu w zbiorniku pokazuje co chce np. kiedy zbiornik jest prawie pusty pokazuje wszystkie diody zielone , kiedy gaz się kończy pokazuje dwie zielone , wskazania wcale nie przekładają się na rzeczywistość .
-Jeśli jest to możliwe to proszę zwiększyć możliwość „dobijania butli gazem” ponieważ kiedy się gaz skończy to potrafi wejść tylko 36 litrów ( koledze tyle wchodzi w butli 45litrowej) wg przeliczeń w mojej butli 55l powinno wejść 44 litry ( 80%) gazu
-Proszę zlikwidować te pikanie po przełączeniu na gaz ( 3 razy głośno pika)
-po skanowaniu błędów silnika wyskakuje 6 pozycji ( po skasowaniu i przejechaniu 15-30 km te same pozycje wskakują ponownie )
są to błędy : P0300 , P0301 , P0303, P0305. P0174, P0172 "

Wiem że bedzie próbował mi wmówic ze to cewka padła ze swiece trzeba wymienić itp .
Prosze o rade jak się bronić ?? ponieważ przed jego dokonaniami praca tego silnika była kwintesencją doskonałości.


Szukam też jakiegoś ogarniętego sprawdzonego Mechanika mającego pojęcie na temat LPG w Is200 oraz jak to dobrze wystroić z okolic Kołobrzegu-Koszalina-Połczyna Zdroju.

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 13:44
autor: owczar
Gość musiał ładnie pokręcić.

Z tego co napisałeś, wygląda na to, że instalacja nie jest w ogóle wystrojona. Korekty się rozjechały tak, że ECU nie jest już w stanie korygować stąd błędy o za bogatej i za ubogiej mieszance. Prawdopodobnie to pociąga za sobą wypadanie zapłonów.

Gazownik musi to porządnie skalibrować i ustawić, ale jeśli do tej pory tego nie zrobił to może być ponad jego siły.

Czy miałeś dużo LPG w butli? Będzie musiał spuścić żeby ustawić pływak. Możliwe, że założył wielozawór od niższej butli stąd tak mało gazu wchodzi. Wskazania da się skalibrować.

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 13:55
autor: Yarecki
Dokonał rzezi, na Twoim aucie.
Co do zbiornika to jeśli to Bormech to często jest właśnie tak, że nie wchodzi tyle ile powinno po wypoziomowaniu zbiornika i zastosowaniu właściwego WZ.
Powodzenia życzę, z ciekawości jaka instalacji i jaką kasę za nią położyłeś?

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 14:04
autor: owczar
Yarecki, a z czego wynikają te problemy z Bormechem?

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 14:16
autor: Yarecki
owczar pisze:Yarecki, a z czego wynikają te problemy z Bormechem?
Hmm, nawet konsultowałem to z nimi (Bormechem), i ciężko powiedzieć do końca - na pewno problemu często występują z WZ Extra, standaryzacja była robiona na zwykły może WZ.
Na pewno kołnierz inaczej jest wspawany pod innym kątem choć w przekroju widziałem prace tego WZ i wygląda niby ok ale może ma za krótkie ramie pływaka - do końca nie drążyłem sprawy, przerabiałem nawet WZ wydłużając rurkę zasysającą ale to nic nie dało - bo myślałem że do końca nie wybiera LPG.
Wiem że problem jest w autach z WZ extra i bormechem zazwyczaj 630/250 650/250 w 90% nie wejdzie tyle ile nominalnie powinno.
Podginanie pływaka to leczenie raka cholerą, bo później ciężko opanować wskazania, poza tym to powinno działać jak należy bez drutowania.
Przekombinował nieco bormech uważam bo zawsze deklarują większą pojemność od konkurencji przy tym samym wymiarze baniaka co jest związane z konstrukcją ich zbiorników i tu gdzieś jest myk - ale mi nie chcą płacić za dochodzenie więc będę stosował zbiorniki innej marki i tyle :biggrin2:

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 14:23
autor: owczar
Tak pytam, bo wydaje mi się, że będę miał ten sam problem :)

No nic, będę musiał pokombinować ze wskazaniami.

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 14:43
autor: kupiec1985
co do wskazań poziomu LPG w butli gazownik stwierdził że nigdy wskazania nie deklarują tego co w rzeczywistości . choc wiem że tak nie jest bo miałem auto z LPG (KIA OPIRUS) i wskazania były jak najbardziej realne . nie wiem zobacze po 15stej co udało mu się z tym zrobić . jezeli chodzi o instalacje wzioł normalnie na nasze zachodniopomorskie warunki (3k). co do składu owej instalacji napisze pózniej i wrzuce tez fotki bo w pracy coś niemogę .
Przed montażem prosiłem go o zwórcenie uwagi i wypoziomowanie zbiornika. powiem szerze nie sprawdzałem tego choć widocznie będe musiał.
wszelkie uwagi po wrzuceniu zdjęć jak to poprawić mile widziane >

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 14:47
autor: Yarecki
kupiec1985 pisze:co do wskazań poziomu LPG w butli gazownik stwierdził że nigdy wskazania nie deklarują tego co w rzeczywistości . choc wiem że tak nie jest bo miałem auto z LPG (KIA OPIRUS) i wskazania były jak najbardziej realne . nie wiem zobacze po 15stej co udało mu się z tym zrobić . jezeli chodzi o instalacje wzioł normalnie na nasze zachodniopomorskie warunki (3k). co do składu owej instalacji napisze pózniej i wrzuce tez fotki bo w pracy coś niemogę .
Przed montażem prosiłem go o zwórcenie uwagi i wypoziomowanie zbiornika. powiem szerze nie sprawdzałem tego choć widocznie będe musiał.
wszelkie uwagi po wrzuceniu zdjęć jak to poprawić mile widziane >

Bo tu ma rację czasem wskaźnik doprowadza do szału, można sobie go ręcznie dostroić ale powiem szczerze i tak nie zwracam na niego uwagi i jeżdżę na przebieg - bo precyzji nie ma co się spodziewać w tak prostym urządzeniu.
Jest to wskazanie poglądowe i zależy od samego ecu LPG oraz zastosowanego wskaźnika, różne marki różnie sobie z tym radzą jedne gorzej inne lepiej.
owczar pisze:Tak pytam, bo wydaje mi się, że będę miał ten sam problem :)

No nic, będę musiał pokombinować ze wskazaniami.
Pewnie masz 650/250 w chodzi 46-47L :biggrin2:

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 18:30
autor: kupiec1985
fotki :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: błedy Elm

: 16 kwie 2014, o 19:00
autor: owczar
Mam 680x250. Weszło 62l ale wskazanie najpierw było max, potem jedna kreska mniej, a na koniec przez połowę zbiornika rezerwa :/