Strona 1 z 3

IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 19:46
autor: Jubeusz
Rozwazania czysto teoretyczne, ale zawsze sie zastanawialem, czy ktos probowal montowac instalacje gazowa do hybrydy. Kiedys jechalem z taxi Priusem i zadalem w stanie wysokiego rozweselenia pytanie "czy nie taniej byloby ja jeszcze zagazowac". Kierowca zaczal mi opowiadac o zagazowanym hybrydowym Aurisie jezdzacym w jego korporacji, ale z tego co wiem to ich flota obejmuje tylko benzyny, benzyny z LPG i kilka prywatnych hybryd, ale nigdy nie spotkalem sie z kombinacja hybryda z gazem.

Wiem, ze stopien skomplikowania samego 2AR-FSE jest wysoki, ciekawe, czy ktos by sie tego podjal. Zadalem podobne pytanie na lpg-forum, udziela sie tam kilku "wszechwiedzacych" montazystow, ciekawe czy ktorys zdoktoryzuje sie z tematu.

Jak ktos mi wyliczy koszt przejechania 100 kilometrow na 10zl to kto wie, moze teoria stanie sie praktyka ;-)

Re: IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 19:57
autor: Joyrider
Stag robi sterownik STAG400 DPI, który obsługuje 1AZ-FSE z Avensisa/RAV więc moim zdaniem założenie tego do innej 4-cyl z tym samym typem wtrysku jest wykonalne. Z lpg-forum SebastianS robi różne dziwne rzeczy, ale opinie sam ma też skrajnie różne :) http://www.gzw.pl/ to chyba jego firma. Ze strony wynika, że gazują bezpośredni wtrysk z powodzeniem.

Re: IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 21:11
autor: Yarecki
Joyrider pisze:Stag robi sterownik STAG400 DPI, który obsługuje 1AZ-FSE z Avensisa/RAV więc moim zdaniem założenie tego do innej 4-cyl z tym samym typem wtrysku jest wykonalne. Z lpg-forum SebastianS robi różne dziwne rzeczy, ale opinie sam ma też skrajnie różne :) http://www.gzw.pl/ to chyba jego firma. Ze strony wynika, że gazują bezpośredni wtrysk z powodzeniem.
Ile Ci płacić za sianie tych bredni :?:
Wiesz jak działa STAG400DPI :?:
Poza tym nie jesteś na bieżąco bo teraz wchodzi w tyłek zenithowi :biggrin2: .
Oba rozwiązania to protezy a nie bezpośredni wtrysk, bo to pośredni w bezpośrednim a to fundamentalna różnica :pala:

Re: IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 21:12
autor: DanLexus
Moim zdaniem zamontowanie LPG w tym momencie może być trudne. Co prawda silnik o oznaczeniu 1AR-FSE jest gazowalny (niektórzy już się tego podejmowali), ale 2AR-FSE - mimo że to naturalny następca - to już inna bajka. Jest to silnik o "podwójnym wtrysku" - wtrysk pośredni i bezpośredni występuje tu jednocześnie.

Re: IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 21:39
autor: Yarecki
DanLexus pisze:Moim zdaniem zamontowanie LPG w tym momencie może być trudne. Co prawda silnik o oznaczeniu 1AR-FSE jest gazowalny (niektórzy już się tego podejmowali), ale 2AR-FSE - mimo że to naturalny następca - to już inna bajka. Jest to silnik o "podwójnym wtrysku" - wtrysk pośredni i bezpośredni występuje tu jednocześnie.
To że coś ktoś gazował nie oznacza iz jest to zrobione zgodnie ze sztuką.
Po co pakować się w protezy które są uwstecznieniem systemu wtrysku bezpośredniego na pośredni.
Auta zużywają noPB i nikt nie wie do tej pory z jakimi konsekwencjami dla oryginalnych wtryskiwaczy.
Jedyne właściwie rozwiązanie to bezpośredni wtrysk ciekłego gazu co jest dostępne ale w wąskim zakresie zastosowania na obecną chwilę, ale to nieunikniona przyszłość. :piwko:

Re: IS300h + LPG

: 27 paź 2015, o 23:56
autor: Joyrider
Yarecki pisze:
Joyrider pisze:Stag robi sterownik STAG400 DPI, który obsługuje 1AZ-FSE z Avensisa/RAV więc moim zdaniem założenie tego do innej 4-cyl z tym samym typem wtrysku jest wykonalne. Z lpg-forum SebastianS robi różne dziwne rzeczy, ale opinie sam ma też skrajnie różne :) http://www.gzw.pl/ to chyba jego firma. Ze strony wynika, że gazują bezpośredni wtrysk z powodzeniem.
Ile Ci płacić za sianie tych bredni :?:
Wiesz jak działa STAG400DPI :?:
Poza tym nie jesteś na bieżąco bo teraz wchodzi w tyłek zenithowi :biggrin2: .
Oba rozwiązania to protezy a nie bezpośredni wtrysk, bo to pośredni w bezpośrednim a to fundamentalna różnica :pala:
NIe wiem jak działa poza tym, co piszą na stronie i w internetach, ale kolega pytał o gazowanie toyotowskiego D4-S i pamiętałem, że STAG coś miał do tego. Nie pisałem, że to dobre/złe, tylko że jest a Ty od razu zarzucasz, że brednie i to z kasę. Stary, kampania wyborcza skończyła się już kilka dni temu, wyłącz ten tryb bo szkodzi dyskusji...

Re: IS300h + LPG

: 28 paź 2015, o 00:43
autor: adamsky73
On już tak ma :piwko: :laugh1: :laugh1:

Re: IS300h + LPG

: 28 paź 2015, o 01:28
autor: Jubeusz
Nie drapcie sie, juz na lpg-forum jest wystarczajace "piekielko" w temacie. Przypominam, ze to teoretyczne rozwazania.

Re: IS300h + LPG

: 28 paź 2015, o 02:05
autor: Yarecki
Jubeusz pisze:Nie drapcie sie, juz na lpg-forum jest wystarczajace "piekielko" w temacie. Przypominam, ze to teoretyczne rozwazania.
:pijak: :ok:

Re: IS300h + LPG

: 28 paź 2015, o 09:54
autor: ledziu
Joyrider pisze:kolega pytał o gazowanie toyotowskiego D4-S i pamiętałem, że STAG coś miał do tego.
Tylko że często osoba deklarująca że STAG coś ma albo nie ma nie wie że jest różnica w d4-s i d4 bez s ... po mojemu to oznacza nie wiedzieć co to jest gte i ge bez t :biggrin2:


W moim mieście był rx450h na lpg skończyło się lipą :down: