[IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

[IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez tomekb » 25 wrz 2010, o 15:32

w Październiku 2009 roku przy przebiegu 182000 usłyszałem w aucie dziwne stuki jakby zawory. Na poczatku byly ciche ale z kazdym 300 kilometrem byly głosniejsze umowilem sie na regulacje zaworow u "speca" z toyoty byl to moj jedyny wtedy samochod wiec delikatni jezdzilem nim. Auto oslablo w miedzy czasi szczególniue przy ruszaniu. "Spec" od toyoty po tygodnu trzymania uata stwierdzil ze zawory sa ksiazkowe a brak mocy spowodowany jest kiepska kondycja silnika i zebym sobie auto zabral silnik cytuje "nadaje sie do wymiany". Zabrałem samochód nie wieżac mu do innego mechanika -kolegi auto wogle nie ciagnelo jechało powoli. Kumpel zawsze dobry byl od ciezkich przypadkow ale pare rzay mie zawiodl wiec mu nie dalem auta. Zaczął rozbierac auto i w ciagu 1 wieczoru zadzwonil bym przyjechal po auto okazało sie ze odkreciło sie na srubie kolo pasowe od rozrzadu srubke rozkrecil reka bez uzywania kluczy. Rozrzad wymieniany 30000km wczesnie w ASO w Poznaniu hehe. Jakby ktos wierzyl w serwisy:). Kolega dokrecil śrube wg nie przeskoczył pasek i oddał mi auto i powiedzial ze jest mul mz automatem (miał takiego is kiedys na zwyklej skrzyni) ja mu odpowiedzialem co ty porownujesz manual z automatem. zaczolem jezdzic przyszła zima wydawal mi tez sie zmulony ale w zime jezdzilem na snow wiec nie odczuwalem tego. W miedzy czasie zamiast załozyc LPG kupilem Golfa 3 variant TDI z przeznaczeniem dal przyszlej zony ale jak byl tdi a ja mialem dostep do ropy 2 baki w miesacu za free to jezdizlem lexem od swieta badz zeby przepalic go. przyszla wiosna zalozylem letnie gumy wypad na autostrade a tu ups tylko 180km/h i nic wiecej co jest grane. no to zaczolem sie zastanawiac resetowalem komputer wydawal mi sie na moment oki tzn zwawszy ale 180 i tak nie przekraczal. no tow sumie 8500 km stal w brudnym garazu moze filtr powietrza wymienilem pozniej przepustnice czyscilem i nic pozniej wpadlem na pomysl ze to moze byc katalizator i pupka okazal sie oki w miedzy czasie tzn 2 tyg temu załozylem LPG i zaczolem nim wiecej jezdzic i stwierdzam ze dalej jest mol pozatym ze nie chce powyzej 180km/h jezdzic raz na jakis czas trudno mu ruszyc ze skrzyzowania tzn ja naciska gaz i auto jakby sie chwile zastanawialo co ma robi i pozniej jedzie ta przypadlosc tez jest od pazdziernika. Zrobilem wczoraj burze mózgów z kolegami nasym zdaniem mógł sie rozrzad o jeden zab przestawic i to bedzie sprawdzane za tydzien u goscia co 10 lat wtoyocie pracowal z polecenia sergiusza. Ewentualnie jesli ta opcja sie nie okaze to jeszcze zostaja spece od skrzyn ale nie sadze b o ona pracuje ładnie miekko olej byl wymieniany razem z rozrzadem ale na faktuzre nie ma filtra wiec pewnie byla polowa oleju tyulko wymieniona wiec za 2 tygodnie umowilem sie na wymiane tez oleju w serwisie Pałka Skrzynie w Mysłowicach Mam nadzieje ze moje przypuszczenia sa prawdziwe jak nie to bede szukal dalej lex musi jezdzic jak fabryk. Nadminiam ze na gazie zrobilem dopiero 500 km a od usterki 12000km auto wiecej pali o okolo 2 litry co wzime zrzucalem wine na zime bo blisko pracy mieszkam ale i tak dziennie ok 80km robie. A i w kompie zadnych bledow nie ma . Jeszcze trzeba sprawdzic sterownik skrzyni ale to w serwisie sprawdze. Morze ktos ma inne przypuszczenia prosze o pomoc. White Lexus musi byc w 100% sprawny
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez konik_80 » 25 wrz 2010, o 15:33

Pierwszy spec to jakiś totalnie niepoważny - kondycję silnika najszybciej można określić sprawdzając kompresję...
Z przestawionym rozrządem to silnik raczej by kulawo chodził aczkolwiek nie wiem jak 6garów zachowuje się przy przestawionym ząbku - 4 gary słychać, że coś jest nie halo.
Być może jest to problem skrzyni - może chodzi w trybie awaryjnym lub zawiesiła się na trybie rozgrzewania ? U mnie jest tak, że auto jest zamulone jak jest zimny silnik i skrzynia (podobno jest to norma aby nie skatować skrzyni) - jak się trochę nagrzeje śmiga jak powinien - 180km/h to bez problemu osiąga na 3biegu

konik80
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 429
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez klexus » 25 wrz 2010, o 15:33

konik_80 napisał:

Pierwszy spec to jakiś totalnie niepoważny - kondycję silnika najszybciej można określić sprawdzając kompresję...
Z przestawionym rozrządem to silnik raczej by kulawo chodził aczkolwiek nie wiem jak 6garów zachowuje się przy przestawionym ząbku - 4 gary słychać, że coś jest nie halo.
Być może jest to problem skrzyni - może chodzi w trybie awaryjnym lub zawiesiła się na trybie rozgrzewania ? U mnie jest tak, że auto jest zamulone jak jest zimny silnik i skrzynia (podobno jest to norma aby nie skatować skrzyni) - jak się trochę nagrzeje śmiga jak powinien - 180km/h to bez problemu osiąga na 3biegu

pierwsze słysze ze skrzynia zaczyna smigac na 100% po rozgrzaniu, moja to nawet lepiej idze na zimnym oleju, ładnie czuć zmiane biegów bez przeciagania cos jak bym mial DSG:)

klexus
Avatar użytkownika
klexus
Lex Master
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:01
Lokalizacja: Śląsk
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Silesia

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez tomekb » 25 wrz 2010, o 15:36

konik_80 napisał:

Pierwszy spec to jakiś totalnie niepoważny - kondycję silnika najszybciej można określić sprawdzając kompresję...
Z przestawionym rozrządem to silnik raczej by kulawo chodził aczkolwiek nie wiem jak 6garów zachowuje się przy przestawionym ząbku - 4 gary słychać, że coś jest nie halo.
Być może jest to problem skrzyni - może chodzi w trybie awaryjnym lub zawiesiła się na trybie rozgrzewania ? U mnie jest tak, że auto jest zamulone jak jest zimny silnik i skrzynia (podobno jest to norma aby nie skatować skrzyni) - jak się trochę nagrzeje śmiga jak powinien - 180km/h to bez problemu osiąga na 3biegu

teoretycznie to kompresie pierwszy spec to sprawdzial ale wyszly takie wartosci mu ze to auto nie powinno wogle odpalac na 3 biegu moj tez idzie do 180 jak przelaczy bieg na 4 to na prostym nie przyspieszy a powinien bo tak bylo wlasnie paru kolegow mechanikow mowi ze moglby chodzic wlasnie jak jest jeden zab przestwainy pozatym zauwazylem ze duzo lepiej idzie jak wylaczy sie klime nie ma co gdybac oddam do goscia z toyoty zobaczymy co powie


tomekb
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez konik_80 » 25 wrz 2010, o 15:37

klexus napisał:

pierwsze słysze ze skrzynia zaczyna smigac na 100% po rozgrzaniu, moja to nawet lepiej idze na zimnym oleju, ładnie czuć zmiane biegów bez przeciagania cos jak bym mial DSG:)

Masz inną skrzynię w GS.
W IS200 póki skrzynia się choć trochę nie rozgrzeje to np. nie wbija 4 biegu , ten "mułek" o którym pisałem jest przez około 0,5km zaraz po odpaleniu silnika np. po nocy.
Skrzynie mam 2 wsadzoną ale na 1 się tak samo zachowywał także sądzę, że to elektronika tak steruje.


konik80
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 429
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez lukas78 » 25 wrz 2010, o 15:37

konik_80 napisał:

Pierwszy spec to jakiś totalnie niepoważny - kondycję silnika najszybciej można określić sprawdzając kompresję...
Z przestawionym rozrządem to silnik raczej by kulawo chodził aczkolwiek nie wiem jak 6garów zachowuje się przy przestawionym ząbku - 4 gary słychać, że coś jest nie halo.
Być może jest to problem skrzyni - może chodzi w trybie awaryjnym lub zawiesiła się na trybie rozgrzewania ? U mnie jest tak, że auto jest zamulone jak jest zimny silnik i skrzynia (podobno jest to norma aby nie skatować skrzyni) - jak się trochę nagrzeje śmiga jak powinien - 180km/h to bez problemu osiąga na 3biegu

teoretycznie to kompresie pierwszy spec to sprawdzial ale wyszly takie wartosci mu ze to auto nie powinno wogle odpalac na 3 biegu moj tez idzie do 180 jak przelaczy bieg na 4 to na prostym nie przyspieszy a powinien bo tak bylo wlasnie paru kolegow mechanikow mowi ze moglby chodzic wlasnie jak jest jeden zab przestwainy pozatym zauwazylem ze duzo lepiej idzie jak wylaczy sie klime nie ma co gdybac oddam do goscia z toyoty zobaczymy co powie

Tomek wg mnie to bądź osobiście przy pomiarze kompresji, bo to co opisałeś zajeżdża poprostu brakiem mocy motoru (brak przyspieszenia na 4 biegu i ta klimatyzacja powodująca spadek mocy). Te wcześniejsze odkręconę koło pasowe mogło zrobić w Twoim motorze robotę lub być może jest przebicie którejś z cewek powodujące spadek mocy, ale myślę, że motor by pracował kulawo w pełnym zakresie mocy przy rąbniętej cewce. W te wszystkie przez Ciebie opisane objawy skrzyni bym raczej zbytnio nie brał pod uwagę. Skupił bym się na silniku lub na komputerze.

lukas78
lukas78
Lex Master
 
Posty: 1157
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:08
Lokalizacja: Toruń
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CT.

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez tomekb » 25 wrz 2010, o 15:38

lukasz dzieki za podpowiedz tak tez robie wydaje mi sie ze to problem mechaniczny jest bo elektronika jest oki wg komputera nysle ze chodzi o rozrzad tzn o przestawienia paska o 1 zab troche zytalem o tym i moje auto sie zachowuje jakby tak bylo pozyjemy zobaczymy mechanik bedzie go mial od przyszlego czwartku ma napiete terminy

tomekb
tomekb
Lex Master
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:07
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez klexus » 25 wrz 2010, o 15:38

ja bym uderzył na hamownie tam wyjdzie wszystko,

klexus
Avatar użytkownika
klexus
Lex Master
 
Posty: 1738
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:01
Lokalizacja: Śląsk
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Silesia

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez konik_80 » 25 wrz 2010, o 15:38

Na hamowni wyjdzie brak mocy a to może być spowodowane wieloma błędami także nie wiem czy hamownia to dobry pomysł.

konik80
Avatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
 
Posty: 429
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:13
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Szkocja

Re: [IS200AT]duze spalanie i mułowaty silnik by Tomekb

Postprzez maxkow » 25 wrz 2010, o 15:39

na pewno odpada paliwo bo skoro masz lpg , to odpada problem z pompą paliwa, a obd nie pokazuje błędów?? moze któryś z czujników położenia wału , wałków rozrządu szlag trafił

klexus
Avatar użytkownika
maxkow
Lex Maniak
 
Posty: 982
Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200

Następna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości