Strona 1 z 1

Gaśnie po rozgrzaniu

: 29 sty 2015, o 11:20
autor: majunio
Witam mam problem z moim :LEXUS: is 200 od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika po przejechaniu około 20 - 30 km gasnie, wyskakuje błąd p1300 wyskakuje czek i trc off auto da sie odpalic tylko na 1 sekunde i błedu nie da sie skasować jak ostygnie znowu normalnie odpala, wczoraj byłem u rikiego w krasnystawie zaczęliśmy podstawic wszystko zaczeliśmy od czujnika położenia wału i nic, póżniej wszystkie przekażniki dalej nic z tego, na koniec przełożyliśmy komputer i stacyjke i dalej nic gaśnie nawet chocia żnie ma to nic do znaczenia sterownik abs podstawiliśmy, dodam chociaż nie wiem czy to istotne ze zaczeło sie wszystko jakiś czas po tym jak wymieniłem pompe paliwa bo mi padła i czujnik abs i pierwsza sonde ale pompe już druga włożyłem i dalej nic abs wyłaczałem też nic nie pomogło. Oprocz tego nic nie było majstrowane w autku. Prosze pomóżcie bo juz rece rozkładam.

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 29 sty 2015, o 11:42
autor: owczar
Gdybyś wstawił do posta chociaż 4 kropki więcej dużo łatwiej by się to czytało...

p1300 oznacza usterkę obwodu cewki na 1-szym cylindrze.

Czym diagnozowałeś auto? Jeśli czytnikiem OBD to może być za mało- przydałby się TIS techstream.
Tutaj mas procedurę diagnostyczną:
http://lexus.solar3.eu/rm/rm684e/m_di_0114.pdf

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 29 sty 2015, o 11:50
autor: majunio
Ale jeżeli to tylko jedna cewka ta pierwsza jest padnieta to bedzie gasł całkowicie? On normalnie nie przerywa moc ma też normalna. Wczoraj był podłączany po przez obd i sprawdzany dwoma programami.

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 29 sty 2015, o 12:06
autor: owczar
Dlatego napisałem, że warto byłoby go sprawdzić TIS-em. Przez OBD dostaniesz tylko błąd ogólny p1300. Możliwe, że TIS będzie mógł odczytać więcej. Jakimi programami był sprawdzany?

W pdfie, który podałem wyżej jest bardzo fajna procedura diagnostyczna. Ale w jednym kroku jest potrzebny oscyloskop.

ECU podłączone jest bezpośrednio do fajkocewek. Poza zasilaniem jest tam sprzężenie zwrotne podpięte do pinu IGF w ECU- jeśli ECU wykryje problem z zapłonem zgłosi błąd. Możliwe, że jedna z cewek padła i po rozgrzaniu powoduje zakłócanie obwodu IGF, do którego są zapięte wszystkie cewki. Dlatego ECU może zdążyć złapać tylko błąd na 1 cylindrze, a pozostałe sygnały są już zakłócane i silnik gaśnie.

Zanim rozpoczniesz procedurę z PDF-a, proponuję odłączać sekwencyjnie wtyczki od fajkocewek i sprawdzić czy auto odpali na 5 cylindrach. Odłączasz pierwszą- próba odpalenia, potem podłączasz pierwszą, a odpinasz drugą i znowu próba. Oczywiście próby zrób wtedy gdy auto nie chce odpalić na wszystkich cewkach.

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 29 sty 2015, o 12:28
autor: majunio
Zaraz może Riki sie odezwie to napisze jakimi programami sprawdzał,cewek nie podstawialismy bo akurat mu wszystkie poszły ale spróbuje z tym odpalaniem dzis może to akurat to bu juz nie wiele zostało do sprawdzania.

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 5 lut 2015, o 11:50
autor: majunio
Spawdzilem cewki przelecialem wszytskie kostki wyczyścilen i nic dalej to samo. Może ktoś ma jakis inny pomysł??

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 5 lut 2015, o 12:03
autor: owczar
Przeprowadziłeś procedurę diagnostyczną z załącznika?

Czy zrobiłeś diagnostykę TIS-em? Czy po kasowaniu błędu pojawia się ponownie gdy silnik się nagrzeje?

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 6 lut 2015, o 11:54
autor: firlejak
Sprawdź jeszcze raz czujnik położena wału

Re: Gaśnie po rozgrzaniu

: 1 mar 2015, o 11:03
autor: majunio
Witam
To jednak okazała się być cewka ale dopiero po podstawianiu nowej wyszło na jaw :-), ale w końcu problem z głowy.