dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

abzuj
Nowy lex user
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2014, o 07:37
Model Lexusa: is200
Skąd:: Berlin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: abzuj »

Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj sprawdziłem poziom płynu i w zbiorniczku i w chłodnicy był ubytek. Uzupełniłem chłodnicę do pełna i zbiorniczek do połowy teraz muszę chwilę pojeździć i zobaczyć czy przestanie.
Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi ;)
abzuj
Nowy lex user
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2014, o 07:37
Model Lexusa: is200
Skąd:: Berlin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: abzuj »

Hej, z góry przepraszam za post pod postem. Po dolaniu płynu chłodniczego bulgotanie ustało, aczkolwiek po dwóch, trzech dniach zbiorniczek znowu pusty.... Oczywiście zacząłem obawiać się najgorszego czyli uszczelka pod głowicą;/ Wydaje mi się, że termostat też jest do wymiany i już jest zamówiony jutro biorę się do roboty. Panowie opiszę kilka objawów a Wy jak możecie podzielcie się ze mną Waszym zdaniem.

Silnik osiąga temperaturę roboczą ( wskazówka temp w połowie ), po dłuższym postoju wentylator bez problemu standardowo się załącza. Tak jak pisałem wcześniej płyn ze zbiorniczka znowu gdzieś uciekł. Wydaje mi się, że termostat jest cały czas w pozycji zamkniętej ponieważ przewody doprowadzające i odprowadzające płyn chłodniczy są dosyć twarde i gorące. po wyłączeniu silnika i powolnym odkręcaniu korka chłodnicy ciśnienie wywala płyn chłodniczy aczkolwiek po takim delikatnym i powolnym odkręcaniu ciśnienie opada i można go odkręcić. Płyn chłodniczy jest czysty, na pracującym silniku w chłodnicy i w zbiorniczku płynu wyrównawczego nic nie bulgocze. Spaliny mają raczej normalny kolor i nie są produkowane w nadmiarze. Wątpliwości budzi olej, ponieważ z jednej strony na bagnecie poziom oleju jest w normie a z drugiej strony bagnetu do pewnego momentu poziom też jest ok, później długa przerwa bez oleju i znowu pojawia się na bagnecie olej. Najlepiej pokazują te zdjęcia.

Na ciepłym silniku:

Obrazek Obrazek

Na zimnym silniku:

Obrazek Obrazek


Wiem, że olej nadaje się już do wymiany co nastąpi w przeciągu najbliższych dwóch tygodni gdyż będę wtedy robił jeszcze kilka innych rzeczy takich jak:
uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka miski olejowej, rozrząd z pompą wody,olej plus wszystkie filtry.

Powiedzcie mi proszę co myślicie o tym problemie z płynem chłodniczym, termostatem i olejem? Będę Wam bardzo wdzięczny.
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: endrju1 »

Nie znam aż tak dobrze budowy silnika w lexusie, ale np w hondzie bardzo dobrym sprawdzaczem uszczelki pod głowicą był test na obecność co2 w układzie chłodzenia.
Sprawdź też czy nie ucieka ci gdzieś płyn (może nie być od razu widać, przez podłogę pod sinikiem).
abzuj
Nowy lex user
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2014, o 07:37
Model Lexusa: is200
Skąd:: Berlin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: abzuj »

dzięki za odpowiedź, jutro będę wymieniał ten termostat i przy okazji płyn chłodniczy więc będę miał możliwość od spodu jeszcze dokładnie obejrzeć czy gdzieś nie ucieka. Od góry nie zauważyłem żadnych nieszczelności. Ten poziom oleju nie wydaje Ci się dziwny? Sposób na sprawdzenie Co2 w układzie chłodzenia znam ale sam teraz tego niestety nie zrobię. Będę również wdzięczny za wskazówki odnoście wymiany termostatu. Gdzie znajduje się korek spustowy, jak odpowietrzyć okład chłodzenia po wymianie płynu. Standardowo zalać do pełna, uruchomić i zagrzać silnik aż do otwarcia termostatu i pozwolić żeby powietrze uciekło przez zbiorniczek płynu wyrównawczego albo chłodnice? czy może układ chłodzenia sam się odpowietrza? Jeszcze jedno pytanie czy powodem twardych przewodów może być korek od chłodnicy? Ponieważ ta sprężynka która jest w tym korku dosyć ciężko pracuje co może mieć bezpośredni wpływ na upuszczanie płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego?

Edit:

Termostat wymieniony i poziom płynu już się nie zmienia, bulgotanie ustało a silnik szybciej osiąga temperaturę roboczą.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
hades_89
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 09:21
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lublin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: hades_89 »

Witam.

Przepraszam, że może trochę nie w temacie to pytanie.
3 tygodnie temu kupiłem Lexusa IS 200 (99r) z automatem. Co do jazdy i przyśpieszania nie żadnego problemu, tylko zauważyłem jedną rzecz, a mianowicie jak stoję na światłach i trzymam hamulec, czy jak jest odpalony silnik w pozycji parkowanie, to wskaźnik zużycia paliwa sięga mi do max, czyli chyba tam jest 30 l. Ale jak zaczynam jechać dalej, to zużycie paliwa spada do normalnego poziomu.

Czy to jest normalne? Może ktoś się spotkał z takim czymś?
Z góry dziękuję za pomóc.
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: endrju1 »

Jak najbardziej prawidłowe, w końcu jak stoisz to kilometry nie uciekają, a paliwo tak.
Awatar użytkownika
hades_89
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 09:21
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lublin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: hades_89 »

To oczywiście logiczne, że litry uciekają, ale czy w takim tempo :)
Awatar użytkownika
endrju1
Lex Master
Posty: 1019
Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: endrju1 »

Na logikę, jak stoisz i paliwo ucieka ok 1l/h to ile spali zanim (cały czas stojąc) przejedzie 100km?
Awatar użytkownika
hades_89
Nowy lex user
Posty: 10
Rejestracja: 1 kwie 2015, o 09:21
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lublin
Kontakt:

Re: dziwne bulgotanie i spalanie na postoju 20 l

Post autor: hades_89 »

Dobra, ok, rozumiem. Mówiłem, że od 3 tygodni mam samochód, dlatego się dopytuję.
Może dla kogoś to są rzeczy oczywiste, dla mnie niestety jeszcze nie.
Najważniejsze, że takie zużycie jest normalne.
Dzięki za wyjaśnienie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości