Jesteś pewien? w hondzie miałem tak, że jak był zapchany kat (poprzedni właściciel jeździł tylko krótkie odcinki po mieście) i palił przez to wychodziła za bogata mieszanka (wyszło to na diagnostyce), po kilku dłuższych trasach się wyczyścił i spalanie spadło.owczar pisze: ECU jak najbardziej czyta sondy za katem, ale na podstawie ich odczytów weryfkuje tylko sprawność katalizatorów. Jednak odczyt z tych sond nie ma wpływu na skład mieszanki- ma wpływ jedynie na zapalnie CE gdy katy lub same sondy są uszkodzone.
IS300 wysokie spalanie
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Yarecki, pomiar na stacji ma na celu sprawdzenie pracy sondy, a nie wystrojenie LPG. Właśnie po to są sondy, żeby w close loop bez obciążenia doprowadzać AFR w okolice 14.7.
Nawet jeśli ktoś nie stroił biegu jałowego to ECU korektami na podstawie odczytów sondy zadba o AFR. Dlaczego korekta miałaby polecieć w kosmos? Na stacji diagnostycznej można nawet pominąć LPG jeśli chcemy zbadać tylko pracę sondy. Ale analiza na LPG może dostarczyć dodatkowe informacje ze składu spalin- przykładowo ile jest HC czy CO.
Najlepiej byłoby zrobić AFR w pełnym zkaresie obciążenia i obrotów przy okazji strojąc LPG, ale to już trochę więcej zabawy.
A skąd pewność, że to był zapchany kat? Ogólnie to ja sceptycznie podchodzę do pojęcia "zapchany kat". Tyle razy słyszałem diagnozę zapchany kat, ale jakoś mało kto wrzucał zdjęcia tego zapchanego kata...
Nawet jeśli ktoś nie stroił biegu jałowego to ECU korektami na podstawie odczytów sondy zadba o AFR. Dlaczego korekta miałaby polecieć w kosmos? Na stacji diagnostycznej można nawet pominąć LPG jeśli chcemy zbadać tylko pracę sondy. Ale analiza na LPG może dostarczyć dodatkowe informacje ze składu spalin- przykładowo ile jest HC czy CO.
Najlepiej byłoby zrobić AFR w pełnym zkaresie obciążenia i obrotów przy okazji strojąc LPG, ale to już trochę więcej zabawy.
A skąd pewność, że to był zapchany kat? Ogólnie to ja sceptycznie podchodzę do pojęcia "zapchany kat". Tyle razy słyszałem diagnozę zapchany kat, ale jakoś mało kto wrzucał zdjęcia tego zapchanego kata...
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Zdjęć co prawda nie mam, ale widziałem, że tylko na środku widać było światło.
To że kat był zapchany podejrzewałem już po zakupie, jednak myślałem że spalanie jest wyższe przez to że silnikowi ciężej tłoczyć spaliny przez niego, a dopiero diagnosta mi wyjaśnił, że ecu co jakiś czas wzbogaca mieszankę, aby w katalizatorze wzrosła temperatura i zaczął się oczyszczać.
Dodam jeszcze (na przykładzie hondy) że silniki d14A8 i D14Z4 różnią się tylko sondą za katalizatorem i ten drugi ma przez to nieco większe spalanie (nawet katalogowo).
Ciekawi mnie tylko czy w innych autach (np lexus) jest tak samo.
To że kat był zapchany podejrzewałem już po zakupie, jednak myślałem że spalanie jest wyższe przez to że silnikowi ciężej tłoczyć spaliny przez niego, a dopiero diagnosta mi wyjaśnił, że ecu co jakiś czas wzbogaca mieszankę, aby w katalizatorze wzrosła temperatura i zaczął się oczyszczać.
Dodam jeszcze (na przykładzie hondy) że silniki d14A8 i D14Z4 różnią się tylko sondą za katalizatorem i ten drugi ma przez to nieco większe spalanie (nawet katalogowo).
Ciekawi mnie tylko czy w innych autach (np lexus) jest tak samo.
-
- Lex user
- Posty: 162
- Rejestracja: 3 paź 2014, o 18:50
- Model Lexusa: LS 430 / gs 430 mk3
- Skąd:: Łódź
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Ok, pomiary kształtują sie następująco:
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Wyniki wyglądają książkowo. Poza tym, że lambda jest ok, to katalizator też jest w dobrej kondycji.
Gdyby sondy wyszły poza zakres- co się zdarza- sondy oscylują ale jakby ich zakres pracy się zmienił, co sprowadza się do tego, że ECU nie dąży do AFR 14,7 tylko np do 13- lambda poniżej 1. Tutaj masz lambdę prawidłową.
Czy na pewno PB pali Ci tyle samo co LPG? Jedyne co można jeszcze sprawdzić to AFR pod obciążeniem żeby wykluczyć ew problemy z przepływką przy większych przepływach powietrza.
Gdyby ktoś chciał zgłębić zagadnienie analizy spalin, to poelcam:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/w ... odatek.pdf
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/W ... odatek.pdf
Gdyby sondy wyszły poza zakres- co się zdarza- sondy oscylują ale jakby ich zakres pracy się zmienił, co sprowadza się do tego, że ECU nie dąży do AFR 14,7 tylko np do 13- lambda poniżej 1. Tutaj masz lambdę prawidłową.
Czy na pewno PB pali Ci tyle samo co LPG? Jedyne co można jeszcze sprawdzić to AFR pod obciążeniem żeby wykluczyć ew problemy z przepływką przy większych przepływach powietrza.
Gdyby ktoś chciał zgłębić zagadnienie analizy spalin, to poelcam:
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/w ... odatek.pdf
http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/W ... odatek.pdf
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2015, o 16:54 przez owczar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Lex user
- Posty: 162
- Rejestracja: 3 paź 2014, o 18:50
- Model Lexusa: LS 430 / gs 430 mk3
- Skąd:: Łódź
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Tak, PB pali tyle co LPG. Jaki powinien byc AFR pod obciążeniem ? Sa jakies minimalne różnice z tego co pamietam i LPG powinno byc chyba ciut wyżej
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
AFR nie będzie stały i będzie zależał od obrotów i obciążenia. Generalnie przy gazie w podłodze powiedzmy w połowie obrotów może zejść nawet poniżej 12- z tego co czytałem toyota stosowałe takie strategie nawet w 3UZFE tak mam.
Powiedzmy, że prawidłowe AFR będzie w przedziale 12,5-13,5. Na gazie może być ciut więcej, bo tam stechiometria ma wyższy wskaźnik.
Powiedzmy, że prawidłowe AFR będzie w przedziale 12,5-13,5. Na gazie może być ciut więcej, bo tam stechiometria ma wyższy wskaźnik.
- carinus
- Lex Master
- Posty: 1843
- Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
- Model Lexusa: RX400h,IS220d
- Skąd:: lubuskie/Belgia
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Prawidłowe AFR to 14,7 a 12,5 występuje przy max.mocy i badanie spalin bez obciążenia jest bez sensu.Samochodem jeździmy a nie stoimy na parkingu.
-
- Moderator
- Posty: 3805
- Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Carinus napisałeś poważnie czy robisz sobie żarty?
wiesz jaka jest różnica między OL a CL? Jak boli Cie glowa to robisz usg żołądka?
wiesz jaka jest różnica między OL a CL? Jak boli Cie glowa to robisz usg żołądka?
-
- Lex user
- Posty: 162
- Rejestracja: 3 paź 2014, o 18:50
- Model Lexusa: LS 430 / gs 430 mk3
- Skąd:: Łódź
- Lokalizacja: Warszawa / Łódź
- Kontakt:
Re: IS300 wysokie spalanie
Jutro podmienię przepływkę na testy z auta, które pali 11-12l PB w mieście, minimalnie dłuższe odcinki są pokonywane tym autem, no ale zobaczymy jak to wyjdzie w moim gruzie Odnośnie afr to bardziej chodziło mi o ta tabelę, może komuś się przyda:
- Załączniki
-
- AFR_Lambdachart2.jpg (22.34 KiB) Przejrzano 3295 razy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości