Strona 1 z 2

IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 1 sie 2015, o 10:43
autor: nogaj
Witam,
Mam delikatny problem, a mianowicie, kilka dni temu wracajac z Niemiec autostradą zrobiłem ok 1200km i wszystko było w porządku do czasu jak do Poznania zostało mi ok 150km . Chwile wcześniej przez ok 30 km jechałem z prędkościami nie mniejszymi niż 210km/h i w pewnym momencie postanowiłem zjechac na stacje benzynową, i nagle silnik zaczął przerywać (mówię sobie , ehh pewnie cewka) jako ze nie mialem przy sobie tylko w domu jedna zapasowa sztukę, musiałem dojechać do Poznania. Na następny dzień zczytałem błąd i okazało sie wypadanie zaplonu na 4 cyl., wymieniłem cewkę na nową (fabrycznie nową) i zero reakcji ,zero poprawy. Wykreciłem świece na 4 cyl. a ona pęknięta, ale w całości ją wykreciłem i nic nie wpadło co cylindra. Wkreciłem nową świecę i rownież zero reakcji, a iskre daje. Jako że silnik był dogrzany postanowiłem sprawdzić kompresje . Okazało się ze na 4 cyl. są 4bary gdzie na pozostałych pokazywało równo po 14 bar.
Powiedzcie mi gdzie mogę szukać przyczyny? Góra, dół?
Głowica, Blok? Czy lepiej szukać słupka i przełożyć czy rozebrać i wrazie w remont ? Wiem że to trochę jak wróżenie z fusów, ale mam straszny dylemat patrząc na ceny 1g-fe ,czy w ogóle oplaca się rozbierać moj silnik.

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 1 sie 2015, o 11:04
autor: LinkPL
Nie opłaca się, bo za samą uszczelkę zapłacisz 200 PLN. Robota to kolejna kasa. Szukaj motoru gdzieś gdzie mają go jeszcze w budzie, żebyś mógł go wybuchnąć i zobaczyć jak chodzi, czy jest zalany olejem itd ... Motor w miarę kupisz za 1200-1500 PLN i przekładka 400 i po problemie ... Tylko wymień rozrząd, żebyś był pewny tego co zrobiłeś ... :)

Winą może być upalony zawór, może gniazdo ... jednym słowem loteria, ale każde pieniądze które włożysz w obecny motor mogą okazać się za małe ...

Pozdrawiam
Link

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 1 sie 2015, o 14:16
autor: maro85
Zrob próbę olejowa, ( przeczytaj jak to zrobic, ale chodzi o wstrzykniecie oleju bezposrednio do cylindra). Jesli cisnienie wzrasta dol silnka do roboty, jesli nie wzrasta to tylko glowica, moze jedynie zawory. Wtedy bedziesz wiedzial co robic dalej.

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 1 sie 2015, o 14:43
autor: Kwiatek
Zawsze byłem zdania, że warto rozebrać 'uszkodzony' silnik i zobaczyć co się stało. Może koszt naprawy będzie niewielki (np. za mały luz zaworowy). Wolę odbudować swój silnik niż kupować używkę, gdzie może stać się to samo :)
Zadam głupie pytanie: jak mierzyłeś kompresję to przepustnicę otworzyłeś na max?

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 1 sie 2015, o 16:15
autor: nogaj
Kwiatek pisze:Zawsze byłem zdania, że warto rozebrać 'uszkodzony' silnik i zobaczyć co się stało. Może koszt naprawy będzie niewielki (np. za mały luz zaworowy). Wolę odbudować swój silnik niż kupować używkę, gdzie może stać się to samo :)
Zadam głupie pytanie: jak mierzyłeś kompresję to przepustnicę otworzyłeś na max?
Tak , przepustnica otwarta.

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 3 sie 2015, o 09:23
autor: Tycjan
Kwiatek pisze:Zawsze byłem zdania, że warto rozebrać 'uszkodzony' silnik i zobaczyć co się stało. Może koszt naprawy będzie niewielki (np. za mały luz zaworowy). Wolę odbudować swój silnik niż kupować używkę, gdzie może stać się to samo :)
Zadam głupie pytanie: jak mierzyłeś kompresję to przepustnicę otworzyłeś na max?
ja tez zadam głupie pytanie ale dlatego że mieszkam w Szczecinie i nikt w okolicy nie jest w stanie powiedzieć mi co jest z moim autem a tym bardziej coś w nim zrobić a ja sie nie znam. Dlaczego przepustnica musi byc otwarta przy sprawdzaniu cisnienia na zaworach? Bo ostatnio bylem u niby super znawcy a on sprawdzal cisnienie ale przepustnicy nie otwierał. Mam wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze cisnienie po sprawdzeniu pokazuje 1 cylinder 12 drugi 13 ,3- 13,4-13,5-14 i szósty 14. Według niego peknieta głowica miedzy 1 a 2 cylindrem i przepycha spaliny ale nie jest tego pewien i w sumie sam nie wie. Ja uważam ze zawory do regulacji ale nikt nie chce tego zrobic w tym piep-nym miescie.

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 3 sie 2015, o 09:44
autor: endrju1
Przepustnica powinna być otwarta, aby silnik mia łatwiej zassać powietrze, a co za tym idzie napompować ciśnienie.
Co prawda komputer i tak otwiera nieco przepustnicę za pomocą silniczka krokowego, aby silnikowi ułatwić odpalenie, ale zawsze to przez w pełni otwartą łatwiej.
Tycjan pisze:Według niego peknieta głowica miedzy 1 a 2 cylindrem i przepycha spaliny ale nie jest tego pewien
Głowica bardzo rzadko od tak pęka, ja raczej obstawiałbym wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 3 sie 2015, o 10:59
autor: Riki
nogaj pisze: Czy lepiej szukać słupka i przełożyć czy rozebrać i wrazie w remont ? Wiem że to trochę jak wróżenie z fusów, ale mam straszny dylemat patrząc na ceny 1g-fe ,czy w ogóle oplaca się rozbierać moj silnik.
Pozwolę sobie na małą ,,reklamę" Jak Byś szukał słupka zdrowego to mam 2005 rok przebieg 120 tys gwarancja na rozruch :)
Moim zdaniem nie opłaca się robić motoru w przypadku 1gfe

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 3 sie 2015, o 12:32
autor: Tycjan
endrju1 pisze:Przepustnica powinna być otwarta, aby silnik mia łatwiej zassać powietrze, a co za tym idzie napompować ciśnienie.
Co prawda komputer i tak otwiera nieco przepustnicę za pomocą silniczka krokowego, aby silnikowi ułatwić odpalenie, ale zawsze to przez w pełni otwartą łatwiej.
Tycjan pisze:Według niego peknieta głowica miedzy 1 a 2 cylindrem i przepycha spaliny ale nie jest tego pewien
Głowica bardzo rzadko od tak pęka, ja raczej obstawiałbym wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.

a jest jakis sposób na sprawdzenie tego bez zrzucania głowicy?

Re: IS200 wypadanie zapłonu, brak kompresji na 4 cyl.

: 3 sie 2015, o 12:36
autor: endrju1
Specjalistą nie jestem, ale nie znam takiej.