IS200 błąd P1346

IS200 błąd P1346

Postprzez sp7vtq » 20 sie 2015, o 17:44

Lex IS200 błąd P1346. Po skasowaniu wyskakuje różnie raz w tym samym dniu raz na drugi dzień. Silnik zapala normalnie nie gaśnie można jeździć ale wydaje mi się że że brakuje mu trochę mocy. Czujnik zmiennych faz rozrządu podstawiony jest to samo. Pasek rozrządu sprawdzony nie przeskoczył. Test aktywny przeprowadzony na biegu jałowym podałem napięcie 12V na czujnik faz silnik dławi się i prawie gaśnie. Wiec chyba ok. Może jeszcze czujnik wałków rozrządu ale nie słyszałem żeby ktoś wymieniał. Może koledzy mają jakieś sugestie. Może ktoś miał taki przypadek.
Avatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez piter_79 » 21 sie 2015, o 01:10

hej, może dużo nie wyjaśnię, ale P1346 to rozrząd, u mnie niby wszystko było ok, silnik pracował jak należy itd., ale sypał ciągle checkiem, pasek rozrządu z wierzchu z napisem Toyota póki był założony wygladał jak nowy ale po zdjęciu, od strony ząbków trudno było uwierzyć że nie pękł, kumpel mi wymienił kompletny rozrząd, skasowałem kompa i problem zniknął, nie zwlekaj

pozdrawiam Piotr
piter_79
Nowy lex user
 
Posty: 16
Dołączył(a): 18 lis 2011, o 19:12
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gostyń

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez blue » 21 sie 2015, o 07:10

Czujnik położenia wału, jego wtyczka albo coś z kółkiem "zębatym" na wale. Jeśli silnik chodzi równo, to na pierwszy ogień sprawdź wtyczkę od czujnika (rozłącz, wyczyść) - jest przy kole pasowym od strony pompy wspomagania.
Jak nie pomoże, to na następny ogień ściągacz wszystko i sprawdzasz kółko zębate na wale.
Avatar użytkownika
blue
Lex Master
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez sp7vtq » 22 sie 2015, o 14:27

Styki wyczyściłem bez efektu. A co dokładnie mam sprawdzić na tym kole?
Avatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez blue » 22 sie 2015, o 20:49

Czy ma wszystkie ząbki. Czujnik za ich pośrednictwem informuje ECU o położeniu wału.
Ale zaczął bym od podmiany czujnika.
Avatar użytkownika
blue
Lex Master
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez GOLDI » 23 sie 2015, o 02:42

blue napisał(a):Czy ma wszystkie ząbki. Czujnik za ich pośrednictwem informuje ECU o położeniu wału.
Ale zaczął bym od podmiany czujnika.

zaczalbym o sprawdzenia oscyloskopem przebiegu z czujnika ;) po co od razu podmieniac ;)?
Avatar użytkownika
GOLDI
Lex user
 
Posty: 211
Dołączył(a): 9 kwi 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez sp7vtq » 23 sie 2015, o 02:54

Chyba tak zrobię bo tam jest ciężki dostęp.
Avatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez sp7vtq » 28 sie 2015, o 18:12

Zacząłem temat więc go skończę. Kupiłem kabel Mini VCI / allegro 69 zł / i zacząłem badać mojego Lexa. Otóż okazało się że po nagrzaniu silnika wypada zapłon na 1 cylindrze. Miernik i cóż się okazało. Winny był wtrysk . Jak był zimny to jego cewka przewodziła, ale pod wpływem temperatury po prostu dostawała przerwy. Kupiłem używkę za 30 zł wstawiłem i nie ten sam samochód. Ale po wymianie obroty na biegu jałowym były na poziomie 1300. Poczytałem w necie i doszedłem do wniosku że trzeba zrobić reset ECU ponieważ auto pracuje na starej mapie benzynowej. I rzeczywiście po resecie wszystko chodzi książkowo. A błąd P1346 wyskakiwał dlatego że system zmiennych faz rozrządu głupiał jak wypadał jeden z cylindrów. Temat zamykam. Może komuś się przyda ten przypadek.
Avatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez sp7vtq » 26 wrz 2015, o 00:38

Niestety moja radość była krótka. Błąd P1346 nie wyskakuje od razu tylko po przejechaniu 10, 20 km . Silnik na biegu jałowym nie pracuje równo chociaż obroty trzyma ok 670. Więc tak wymieniłem olej, dałem nowe świece, czujnik wałka rozrządu. Bez zmian . Podstawiony zawór OCV / czujnik VVtI / filterek sprawdzony czysty. To samo P1346 . Sprawdzone połączenia czujników wału i rozrządu z ECU jest ok. Silnik się wkręca na obroty ale mam wrażenie że nie załącza się zmienna faza rozrządu. Rozrząd sprawdzony znaki się pokrywają. Wykonałem test aktywny z programu Techstream VVT CTR i silnik chodził kulawo ale nie gasł. Mam pytanie może ktoś wie czy zawór VVti załącza się tylko podczas jazdy czy też na postoju. Czy jak podłączę miernik pod kostkę zaworu VVT to czy po dodaniu gazu do 4000 rpm powinno pojawiać się napięcie / robiłem test u mnie jest tylko 0,7V jak włączę test aktywny jest 13,8V. Nie wiem czy to powinno działać na postoju czy tylko w czasie jazdy. Drugie pytanie jak wlaczę Techstrima i oglądam Data List to poz VVT CTR b na biegu jałowym jest ON a chyba powinno być OFF i dopiero przy ok 4200 RPM powinno być ON. Ale to jet tylko taka moja teoria. Może ktoś z was sprawdzi u siebie i napięcie na zaworze VVTi i Data List. Po prostu brak mi pomysłu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
sp7vtq
Lex user
 
Posty: 100
Dołączył(a): 21 lip 2015, o 00:49
Model Lexusa: Lexus IS 200 Sport Cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kielce

Re: IS200 błąd P1346

Postprzez blue » 26 wrz 2015, o 08:42

VVT-i podobnie jak Vtec nie działa na biegu jałowym. Potrzebna jest niezerowa prędkość.
Jesteś na 100% pewnien, że masz dobrze ustawiony pasek rozrządu? Bo po tylu testach wygląda to na coś mechanicznego, co wpływa na odczyty czujnika. Może to być albo pasek albo kółko zębate na wale, jak pisałem wcześniej. Żeby je dobrze sprawdzić z każdej strony trzeba ściągać pasek.
Jakiej firmy masz teraz pasek?
Avatar użytkownika
blue
Lex Master
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron