Problem z ciśnieniem oleju.

ODPOWIEDZ
XYZ
Lex user
Posty: 199
Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Opolskie
Kontakt:

Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: XYZ »

Witam wszystkich i proszę o pomoc w diagnozie. Pacjent: Lexus IS 200, 220 tyś przebiegu. Nie mam pojęcia od czego zacząć, ale opiszę wszystko po kolei.
Na zimnym silniku po długim postoju ponad 3 godzin ciśnienie pojawia się dopiero po 3-4 sekundach i wskakuję od razu na 4,5 bar. Jak temperatura spada poniżej 5 stopni, ciśnienie pojawia się po 5 sekundach w okolice 1,5 bar na chwilę i spada praktycznie do zera, po podniesieniu do 2k rpm dopiero wskakuje na 1-2 bary, a po kilkudziesięciu sekundach wskakuje na wolnych obrotach na jeszcze zimnym silniku na 4,5 bara i nawet przy zduszeniu gdy auto prawie gaśnie nie spada drastycznie.
Po lekkim rozgrzaniu na wolnych obrotach 2-2,5 bara. Po zgaszeniu na kilka minut i odpaleniu ciśnienia prawie brak. Podniesienie w okolice 2k rpm i ciśnienie wskakuje na 2 bary i po puszczeniu gazu utrzymuje się na wolnych obrotach.
Na bardzo rozgrzanym oleju ciśnienie spada do 0 przy wolnych obrotach czasem od razu, czasem po chwili. Podniesienie do 1k rpm brak reakcji, podniesienie do 2k rpm ciśnienie bardzo powoli wskakuje na 0,5-1 bar. Przy 3k rpm ciśnienie 2,5 bar, przy 4,5 i więcej 4 bar.
Przy zejściu z wysokich obrotów i przytrzymaniu na 1k rpm ciśnienie opada na ciutke ponad 0,5 bar i tak się trzyma, ale jak puszczę gaz całkiem i spada do jałowych to czasem od razu ciśnienie 0, a czasem dopiero po chwili.
Do tego zauważyłem, że gdy auto stoi pod górę ciśnienie szybciej spada do zera na wolnych obrotach. Z górki dłużej trzyma te minimalne ciśnienie 0,5 i dopiero zaczyna spadać do 0.
Pompa oleju, zawór w pompie? Panewki? Może smok?
Panowie. Wiem, że naprawa silnika nieopłacalna i lepiej kupić używkę, ale jeśli można jeszcze coś z tym zrobić to proszę o jakieś rady. Nie jeżdżę dużo. Od 5 do 10 maksymalnie tyś km rocznie. Jeśli ten silnik pociągnie jeszcze te kilkanaście tyś km to posłuży mi 1-2 lata co najmniej. Od czego zacząć, żeby to ogarnąć?
Awatar użytkownika
Riki
Lex Driver
Posty: 480
Rejestracja: 20 paź 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: Riki »

Możesz kolego sprawdzić smok i pompę ale to już chyba jego koniec, Jak byś szukał Silnika zdrowego z 2005 roku i z niewielkim przebiegiem + gwarancja to zapraszam na pw
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
XYZ
Lex user
Posty: 199
Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Opolskie
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: XYZ »

Dzięki za wskazówki.
XYZ
Lex user
Posty: 199
Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Opolskie
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: XYZ »

Problem rozwiązany. Odpowiedzialna była za to pompa oleju, a dokładniej rowek na wałku wirnika na krawędzi uszczelniacza pompy. Po wymianie wirnika i uszczelniacza pompy problem zniknął.
Roboty jest sporo bo trzeba zrzucić rozrząd i odsunąć kompresor klimy i jego mocowanie do silnika. Polecam service manual, żeby nie pomieszać później śrub od pompy oleju bo mają różne długości.
Teraz nawet na rozgrzanym oleju gdy silnik prawie gaśnie jest utrzymywane prawidłowe ciśnienie, a na zimnym po odpaleniu ciśnienie wskakuje od razu jak silnik załapie.
Dla potomnych podaję numery części.

SEAL(FOR OIL PUMP) - 15165-88382 - uszczelniacz pompy oleju
ROTOR SET, OIL PUMP - 15102-70050 - wirnik pompy oleju
RING, O(FOR OIL PUMP) - 15188-70060 - uszczelka pompy oleju

Jeśli ktoś chce może wymienić całą pompę oleju. Efekt będzie ten sam.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2018, o 19:42 przez XYZ, łącznie zmieniany 2 razy.
mikekot
Lex user
Posty: 22
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 22:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: mikekot »

xyz jakie miales objawy padnietej pompy?
tylko dlugo palaca sie kontrolka oleju przy odpalaniu na zimnym czy czy caly czas sie palila/migala ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: gmiter »

Co znaczy długo paląca sie kontrolka? Po jakim czasie powinna gasną przy zimnym silniku? Mam około sekundę kontrolkę palącą się jak jest zimne auto. Jak ciepłe to praktycznie przy kręceniu gaśnie.
mikekot
Lex user
Posty: 22
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 22:15
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: mikekot »

Dla mnie dosc dziwne jest jak kontrolka pali sie ok. 3 sekundy na zimnym silniku.

Jezeli kolega xyz miał 20 sekund palacą sie kontrolke to wtedy moge przyjac ze 3 sekundy to jest ok dla tego silnika.
Dodam tylko ze filtr oleju mam oem toyoty.
Niestety nie mam jak zmierzyc faktycznego cisnienia oleju, ale nie zanotowalem ani razu zeby migneła mi kontrolka.
Drugą nurtujacą sprawa jest ze w czasie wymiany wchodzi mi ok 3,6 - 3,7 L oleju i jest max na bagnecie a wg forum i instrukcji powinno wchodzic 4.0 - 4.1 L do IS200.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: gmiter »

W IS300 u mnie też weszło mniej niż jest napisane w książce serwisowej. Weszło 5,1 i jest równo na maksymalnej kresce w powinno wejść 5,5 z tego co pamiętam. Część oleju zawsze gdzieś w kanałach zostaje plus w odmie itp.
XYZ
Lex user
Posty: 199
Rejestracja: 31 gru 2014, o 11:51
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Opolskie
Kontakt:

Re: Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: XYZ »

mikekot pisze:xyz jakie miales objawy padnietej pompy?
tylko dlugo palaca sie kontrolka oleju przy odpalaniu na zimnym czy czy caly czas sie palila/migala ?

pozdrawiam
Im zimniej tym dłużej świeciła. W zimie czasem nawet kilkanaście sekund. Na rozgrzanym silniku praktycznie jak tylko obroty spadły do jałowych to od razu się zapalała.
gmiter pisze:Co znaczy długo paląca się kontrolka? Po jakim czasie powinna gasną przy zimnym silniku? Mam około sekundę kontrolkę palącą się jak jest zimne auto. Jak ciepłe to praktycznie przy kręceniu gaśnie.
Do 2-3 sekund na zimnym jest okej. Na ciepłym powinna gasnąć podczas kręcenia albo jak silnik załapie.
mikekot pisze:Dla mnie dosc dziwne jest jak kontrolka pali sie ok. 3 sekundy na zimnym silniku.

Jezeli kolega xyz miał 20 sekund palacą sie kontrolke to wtedy moge przyjac ze 3 sekundy to jest ok dla tego silnika.
Dodam tylko ze filtr oleju mam oem toyoty.
Niestety nie mam jak zmierzyc faktycznego cisnienia oleju, ale nie zanotowalem ani razu zeby migneła mi kontrolka.
Drugą nurtujacą sprawa jest ze w czasie wymiany wchodzi mi ok 3,6 - 3,7 L oleju i jest max na bagnecie a wg forum i instrukcji powinno wchodzic 4.0 - 4.1 L do IS200.

pozdrawiam
Ile oleju wchodzi zależy od rocznika. 99-01 wchodzi te 4,1 litra chyba. 02-05 wchodzi 3,8 litra. Nie pytajcie dlaczego tak, sam nie wiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości