Strona 1 z 2

as200 i is200

: 20 gru 2015, o 17:37
autor: medyss
Witam. Czym się różniły silniki 1G-FE w Altezzie RS200 160KM 200Nm i Lexusie IS200 155KM 195Nm? Bo tak szukam i jakoś tego nigdzie nie mogę znaleźć, jedynie to że w altezzie 1G-FE miał oznaczenie na filtrze powietrza "BEAMS" tak jak to było na silniku 3S-GE. Co tam było podkręcone że ugrali więcej koni w japońskiej wersji? :biggrin2:

Re: rs200 i is200

: 20 gru 2015, o 18:12
autor: Zewus
Podejrzewam że inne normy pomiaru +inne paliwo

Beams to jest 3S-GE rev 4

Re: rs200 i is200

: 20 gru 2015, o 19:05
autor: GOLDI
3sge gen4 to 3sge z vvti tylko na ssaku z mr2 lub celicy... mylnie nazywany 3sge gen5 bo pomiedzy gen3 a beamsem byl gen3 z egrem i innimi ulepszaczami srodowsika ;)

beams 3sge z is200/rs200 posiada dual vvti

ogolnie silnik ma swoje generacje, a nadwozaia miały revizje.. stad mylnie nazywanie silników rev wzgledem nadwozia...

Re: rs200 i is200

: 20 gru 2015, o 23:09
autor: medyss
sorki trochę źle nazwałem temat. Zamiast RS200 powinno być AS200 bo chodzi mi tylko i wyłącznie o silnik 1G-FE, który też miał na pokrywie napis beams, wystarczy wpisać w google: 1G-FE beams i wyskoczy i właśnie ta wersja miała 160 koni a nie 155 jak na Europę. :D 3S-GE mnie nie interesuje bo ten silnik nadaję się raczej do celicy albo corolli a nie ciężkiego is200 :) Coś wyczytałem że w 1G-FE kombinowano z mapą dlatego miał te 5 koni i 5 niuta więcej... Tylko czemu zamiast emblematu :LEXUS: na puszcze od filtra pisało beams .. :scratch:

https://i.ytimg.com/vi/bKSUpnpcMCo/maxresdefault.jpg

Re: rs200 i is200

: 22 gru 2015, o 14:24
autor: adi_MMz
w JP jest trochę inne paliwo, więc mapa jest przystosowana do paliwa o większej ilości oktanów, stąd różnica tych 5 KM. W naszych warunkach nie osiągniesz tych 160 KM nawet jak sprowadzisz altezze GXE10 z JP.

Re: rs200 i is200

: 24 gru 2015, o 04:46
autor: GOLDI
adi_MMz pisze:w JP jest trochę inne paliwo, więc mapa jest przystosowana do paliwa o większej ilości oktanów, stąd różnica tych 5 KM. W naszych warunkach nie osiągniesz tych 160 KM nawet jak sprowadzisz altezze GXE10 z JP.
oczywiście że osiągnie. Ecu ma mape zaplonu dośc agresywnie ustawioną.. na naszych standardowych paliwach knock sumy zrobia swoje i bedzie tyle co w eu wersji... natoiast przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...

Re: rs200 i is200

: 24 gru 2015, o 10:19
autor: ledziu
GOLDI pisze: przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...
Czego i tak nikt nie odczuje :biggrin2:

Re: rs200 i is200

: 24 gru 2015, o 13:21
autor: medyss
w sumie to zalałem shell v power nitro+ za jakieś 200zł i hmm nie bardzo czuć różnicę :P Może jakieś 0.5 sek da się urwać do 100 ale przy normalnej jeździe nic :doh:

Re: rs200 i is200

: 24 gru 2015, o 16:31
autor: Zewus
medyss pisze:w sumie to zalałem shell v power nitro+ za jakieś 200zł i hmm nie bardzo czuć różnicę :P Może jakieś 0.5 sek da się urwać do 100 ale przy normalnej jeździe nic :doh:

ECU musi być jeszcze ustawione pod takie pawlio

Re: rs200 i is200

: 25 gru 2015, o 02:32
autor: GOLDI
ledziu pisze:
GOLDI pisze: przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...
Czego i tak nikt nie odczuje :biggrin2:
to zalezy... sam mam mr2 z 3sge jdm 180hp (eu 175hp) jezdzilem i tym i tym na roznych paliwach i roznica jest odczwalna... nie jest : wow/szał itp... ale jednak ciut ze w kazdym zakresie obrotów jest nieco inaczej/lepiej... nie rozpatrujmy wszystkiego poprzez max moc/max moment... tymi wartosciami nigdy sie nie jezdzi... lecz pozostąłymi zakresami... max moc/max moment są to wartości dla internetowych koniobijców ;)