Strona 1 z 2

[IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 17:50
autor: grucha2666
Witam mam pytanie. Dzisiaj po 4 godzinach stania na mrozie po bezproblemowym odpaleniu auta miałem problem ze wspomaganiem. Jak zacząłem kręcić kierownicą to po poltora obrotach kierownica zaczęła drżeć i skokowo się kręciła. Dodatkowo paski zaczely piszczec.
Czy ktoś się z tym już spotkał? Płyn od wspomagania wymieniony około rok temu. Sprawdzę paski ale raczej luzu nie mają. Nie wiem czy to nie problem z altertorem.

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 18:07
autor: agatka
To jakieś fetum.Mam to samo odkąd zaczęły się mrozy kilka dni temu.Sprawdziłem płyn stan ok,Naciąg pasków też ok,wycieków też nigdzie nie widać.Zaczekam z tym jeszcze i zaobserwuje co dalej bedzie sie dziać...

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 18:11
autor: grucha2666
Stawiam na 99% alternator. Zauważyłem też przygasanie deski rozdzielczej na wolnych obrotach. Akumulator w lipcu był wymieniany a chłopaki z AJC powiedzieli ze w ISach padają alternatory i regeneracja nic nie daje a jedynie nowy z ASO za 2000zl :/

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 18:25
autor: agatka
Sprawdz jestem ciekawy bo moze u mnie tez cos niedomaga choć zadnych objawów zuzycia alternatora nie ma

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 19:00
autor: dzida
ale co ma alternator do wspomagania skoro jest hydrauliczne?

Jak kręcisz kierownicą to obroty CI się zwiększają czy zmniejszają? U mnie przy kręceniu silnik wskakuje z 650obr. na 1000obr. z powodu większego obciążenia silnika pompą od wspomagania. Jak spada poniżej 650obr. to ładowanie spada (również na wskaźniku na zegarach) oraz przygasa oświetlenie i światła (wiem, bo miałem tak przy brudnej przepustnicy i już obstawiałem alternator)
Pompa może Ci się kończyć, stawia większy opór na mrozie z racji gęstszego zastosowanego w niej smarowidła i zaczynają piszczeć paski

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 19:21
autor: grucha2666
Hmmm no może masz rację. Właśnie przejechałem 30 km do domu i już jest ok. Nic nie piszczy nic nie wali. Dodam że ładowanie mam około 14.25 V na wolnych obrotach przy zapalonych światłach i dmuchawie. Obroty mam właśnie niskie i nie wiem czy to przepustnica czy coś innego. Pompa się kończy czy może płyn do wymiany? Ile kosztuje nowa pompa tak +- żebym się przygotował.

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 19:48
autor: agatka
Właśnie wróciłem.Jest -10 i zaintrygowany tym problemem w garazu poprawiłem naciąg paska.Radzę zebyście zaczeli od tego bo u mnie pomogło...

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 2 sty 2016, o 19:49
autor: dzida
Kup płyn do przepustnic liqui molly za 40zł, zdejmij filtr powietrza, psiknij bezpośrednio w przepustnicę i po problemie z przygasaniem świateł

Pompa jak się kończy to wyje (a raczej jej łożysko), więc może być tanio lub drogo. Ewentualnie to może być maglownica - ciężko to określić.
Ja nawet nie wiem kiedy miałem płyn wymieniany, ale mam problem z wyrobionymi tulejami magla, których jeszcze nie zrobiłem i mam luz na kierownicy co czasem może przestraszyć nieprzewidywalnością jazdy na wprost i szybkim skręcie. Jakoś brak mi (a raczej mojemu mechanikowi) czasu na wymianę

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 3 sty 2016, o 14:36
autor: adamsky73
A pasek przy mocnym mrozie nie powinien się robić krótszy? Czy w :LEXUS: fizyka nie działa? :szok:

Re: [IS 200] problem ze wspomaganiem

: 3 sty 2016, o 15:13
autor: grucha2666
Hmm wydaje mi się że może mam mało płynu do wspomagania. Czy mogę zatem dolać jakikolwiek płyn do wspomagania? One się mieszają czy musi być tej samej firmy?