System "snow"

System "snow"

Postprzez aragon68 » 4 kwi 2016, o 09:56

Nie moge znalezc nigdzie dokladnych informacji na temat systemu "snow". Glownie chodzi mi o to czy mozna go uzywac w normalnych warunkach. Zauwazylem ze spalanie jest sporo nizsze, ale zastanawiam sie czy nie ma jakis przeciwskazan co do jazdy caly czas z wlaczonym "snow". Wiem ze wtedy auto jest troche zamulone, ale jesli mam do przejechania 1000km na spokojnie, to mozna troche benzyny zaoszczedzic. Dziekuje.
aragon68
Nowy lex user
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 09:45
Model Lexusa: is200 sport cross
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rzym

Re: System "snow"

Postprzez owczar » 4 kwi 2016, o 10:27

System snow przymyka po prostu przepustnice. Ten sam efekt osiągniesz delkatnie traktując pedał gazu.
owczar
Moderator
 
Posty: 3820
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: System "snow"

Postprzez Jac » 4 kwi 2016, o 10:36

Przy włączonym snow pedał jest jakby twardszy więc jeszcze łatwiej jest go delikatnie traktować :)
Ja czasami używam jeżdżąc autostradami. Przez ograniczenie wspomagania łatwiej mi jest utrzymać tor w przypadku gwałtownych podmuchów wiatru.
Jac
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 paź 2014, o 10:55
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: System "snow"

Postprzez owczar » 4 kwi 2016, o 10:41

Ta twardość to tylko wrażenie, bo pedały pracuje tak samo ale silnik wolniej reaguje. Jak dla mnie używanie trybu snow mija się totalnie z celem. Po to kupuję auto o danej mocy żeby w każdej chwili można było z niej skorzystać. Jak nie chcę korzystać to po prostu mniej wciskam pedal gazu.

Nic mi nie wiadomo aby tryb snow zmieniał siłę wspomagania...

Generalnie używanie trybu snow latem nie niesie za sobą niekorzystnych dla auta skutków ale jego używanie nie ma totalnie sensu. Ja raz użyłem z ciekawości zimą.
owczar
Moderator
 
Posty: 3820
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: System "snow"

Postprzez Tantarian » 4 kwi 2016, o 11:31

Moje odczucia są dokładnie takie same jak napisał owczar. Oprócz własnych zabaw i testów w tym trybie, użyłem go tylko 2 razy. Pierwszy, na bardzo oblodzonej drodze, gdzie do jazdy wystarczyłoby 20 koników i drugi raz sadzając za kierownicę siostrę. ;) Tryb raczej dla tych, którzy niezbyt dobrze czują auto.
Avatar użytkownika
Tantarian
Lex user
 
Posty: 65
Dołączył(a): 2 cze 2015, o 08:17
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lubelskie

Re: System "snow"

Postprzez blue » 4 kwi 2016, o 11:59

System "snow" oprócz łagodniejszego traktowania przepustnicy łagodniej traktuje też wtryskiwacze. Można to sobie włączyć na autostradzie, gdzie jedzie się spokojnie po płaskim. Spalanie będzie mniejsze. Przy "bucie" i tak jest to wyłączane i uzyskiwana jest pełna moc.
Avatar użytkownika
blue
Lex Master
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: System "snow"

Postprzez owczar » 4 kwi 2016, o 12:21

Można też włożyć cegłę pod pedał gazu...

A poważnie, to jak można traktować łagodniej wtryskiwacze? AFR musi się zgadzać i koniec- nie ma czegoś takiego jak łagodniejsze traktowanie wtryskiwaczy. Wpadło 14,7kg powietrza musi wpaść teraz 1kg PB . Mniejsze spalanie wynika z łagodniejszego przyśpieszania... i nie wchodzenia w tryb OL, w którym na każde 12-13kg powietrzeba ok 1kg PB. Wystarczy też rozsądnie wciskać gaz podczas przyśpieszania i efekt jest identyczny.
owczar
Moderator
 
Posty: 3820
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Postprzez Jac » 4 kwi 2016, o 18:51

Co do wspomagania to mi się wydaje, że trochę zmienia się jego siła. Ale może to tylko placebo :)
Jac
Lex user
 
Posty: 120
Dołączył(a): 13 paź 2014, o 10:55
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Postprzez dizorak » 4 kwi 2016, o 19:29

Na pewno przydaje się jak wsadzam moja za kółko :) po tym jak odkryła, że AT to najwspanialszy wynalazek dziejów, chętniej dochodzi do wniosku, że może wracać od znajomych :))) Co do mniejszego spalania zgadzam się, na początku jeździłem na SNOW, delikatniej się wszystko dzieje i nie korci aż tak :)) również przydaje się czasami przy parkowaniu w ciasnocie, mój IS jest dość narwisty i agresywnie reaguje na gaz ( nie wiem czy każdy tak ma) i w korku też czas włączam, co do zimy nie mam pojęcia, jeszcze nie zaliczyłem. Ktoś pisał, że tak czy inaczej jak się wciśnie do dechy jest taka sama moc, nie zgodzę się, mam wrazenie, że przyspiesza dużo słabiej i jest jakby zamulony. No i jeszcze jeśli chodzi o samo przyspieszenie to IS200 z AT to demonem nie jest... Mimo, ze mamy ECT PWR i zmieniają się biegi na wyższych obrotach to dalej szału nie ma.
dizorak
Lex user
 
Posty: 117
Dołączył(a): 7 mar 2016, o 08:46
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: System "snow"

Postprzez blue » 4 kwi 2016, o 19:58

Przy wtryskiwaczach chodziło mi o to, że przepustnica uchyla się mniej i bardziej delikatnie to i leją mniej.
W AT ten tryb działa jeszcze wspólnie ze skrzynią, więc może być bardziej ociężały w WOT. Przy manualnej skrzyni nie odczuwam różnicy.
Avatar użytkownika
blue
Lex Master
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 2 sty 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron