[IS300] Wysokie korekty długoterminowe

[IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez gmiter » 15 kwi 2016, o 07:09

Witam,

Zauważyłem ostatnio w aucie przeglądając live data że korekty długoterminowe są dosyć wysokie na +. Podczas pracy na biegu jałowym na obu bankach jest na jednym około +19% a na drugim +20%. Czyżby wdarła się gdzieś jakaś nieszczelność? Po lekkim dodaniu gazu do około 2tys/min korekty idą do około 8%. Wypadania zapłonu nie ma, był błąd dotyczący zapłonu ale okazało się że kostka od której idzie wiązka do cewek była niedociśnięta. Silnik ma moc ale jakby trochę sporawo pali bo w trasie wyszło mi ostatnio 11 litrów PB, na LPG wyszło koło 14 litrów. Na luzie sondy pracują przy tych korektach prawdiłowo moim zdaniem - dosyć szybko piki góra dół ale górna wartość maksymalna pokazuje 0,8V a nie 1V a dolna prawidłowo czyli 0V. Podczas gdy korekty LTFT są na około +20% STFT jest w okolicach 0% więc na pewno jest coś nie tak bo STFT nie dążą do stabilizacji. W którą stronę powinienem iść? Szukanie nieszczelności w dolocie? Przepływomierz na biegu jałowym pokazuje około 3,5 g/s przy ciepłym silniku, MAP pokazuje 0,27bara.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Maniak
 
Posty: 713
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez Niemen82 » 15 kwi 2016, o 08:09

Właśnie mi uświadomiłeś jak strasznie mało wiem o samochodach :szok: albo nie pisałeś po Polsku ;)
don't be sad because of people - they will all die
Avatar użytkownika
Niemen82
Lex user
 
Posty: 256
Dołączył(a): 10 wrz 2014, o 20:04
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez owczar » 15 kwi 2016, o 08:52

Najpierw pojeździj 15 min na PB i nie przełączając na LPG sprawdź korekty. Potem można się zastanawiać.
owczar
Moderator
 
Posty: 3641
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez gmiter » 15 kwi 2016, o 09:07

Właśnie o to chodzi ze po skasowaniu korekt odpięciem klemy na PB robi sie dokładnie tak samo. Podczas jazdy korekty idą w dół a na luzie są wysoko. Znalazłem na innym forum że 2jz-ge ma jakiś siłownik który też reguluje wolne obroty - dodatkowo na dole w kolektorze jakaś klapka (widać to w kolektorze od góry patrząc) i będę musiał się temu przyjrzeć. Druga rzecz to odpowietrzenie zbiornika paliwa - jest mega duże podciśnienie w zbiorniku - po otwarciu mega mocno syczy, miałem tak w Volvo i uszkodzony był zawór odpowietrzający (był ciągle w pozycji otwartej i na luzie brał za dużo lewego powietrza - przez to załatwiłem sobie pompe paliwa bo miała dodatkowe obciążenie w postaci podciśnienia w zbiorniku przez co ciśnienie paliwa spadało i pompa się zajechała bo nie wyrabiała) będę musiał go poszukać albo na jakiś czas odpiąć podciśnienie od niego i je zaślepić żeby sprawdzić czy na luzie korekty się zmienią bo może to rozwiąże problem. Zawory przewietrzania zbiornika nie mają diagnostykli - wyrzucą błąd jedynie kiedy są odpięte elektrycznie i odpinanie podciśnień tylko może wskazać czy jest winny.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Maniak
 
Posty: 713
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez owczar » 15 kwi 2016, o 09:18

Gdzieś na forum jest wątek jakie jest ciśnienie resjestrowane przez MAP sensor na biegu jałowym. Porównaj sobie jak to wygląda. Da to jakiś pogląd czy rzeczywiście jest problem z lewym powietrzem.

Działanie zaworu przewietrzania zbiornika też możesz sprawdzić - zdejmij przewód idący do zbiornika i zobacz czy masz tam cały czas podciśnienie.

Ja bym też zerknął do EGR.
owczar
Moderator
 
Posty: 3641
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez gmiter » 15 kwi 2016, o 10:16

Faktycznie EGR - byłem przekonany że 2JZ nie posiada recyrkulacji spalin. Będę musiał rozebrać cały kolektor i przy okazji LPG sobie poprawię. Zrobię dla potomnych fotostory przy tej okazji.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Maniak
 
Posty: 713
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez owczar » 15 kwi 2016, o 10:38

Bo chyba rzeczywiście nie ma - założyłem, że ma - jak większość silników sprzedawanych w EU. Więc wietrzenie zbiornika pozostaje głównym podejrzanym.
owczar
Moderator
 
Posty: 3641
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez gmiter » 6 maja 2016, o 09:44

Wczoraj jeździłem sporo i regulowałem LPG. Udało mi się tak wyregulować, że podczas jazdy i na postoju wartości korekt LPG i PB nie różnią się o więcej niż o 3-4%.
Interesuje mnie co może być nie tak że w zakresie obrotów 1700-2800obr korekty i na PB i na LPG idą do około 20% na plusie, później już spadają do wartości około +4% (na jałowym jest około -0,5% na obu bankach).
Na obu bankach dzieje się identycznie. Czy to może być problem jakiejś nieszczelności? Auto jeździ dobrze, spalanie LPG to 11-13/14litrów w trasie zależnie od nogi (Autostrada przy średniej 160 około 14 litrów).
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Maniak
 
Posty: 713
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez owczar » 6 maja 2016, o 09:47

U Ciebie jest map sensor? Warto porównać jego wskazania z innym autem.
owczar
Moderator
 
Posty: 3641
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Postprzez gmiter » 6 maja 2016, o 09:53

W moim IS300 jest MAF tuż za filtrem powietrza (MAP chyba były tylko w IS200). Na biegu jałowym pokazuje około 3,5g/s przy bucie dochodzi do około 150 g/s. Dziś po drodze na autostradzie zrobię zrzuty (mam możliwość tylko 4 sygnałów) korekty bank1 i bank 2, obroty oraz MAF.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Maniak
 
Posty: 713
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

Powrót do IS mk1 1998-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości