[IS300] Wysokie korekty długoterminowe

owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

To tym bardziej bym porównał. Możliwe, że w tym zakresie MAF przekłamuje. Zlicza zbyt małą ilośc powietrza, co powoduje, że na podstawie sygnału z sond musi dawać wysokie korekty. Czy te korekty w tym zakresie występują podczas butowania czy podczas normalnej jazdy?

Kojarzysz jaki masz flow przy ok 2k rpm podczas jednostajnej jazdy? W moim V6 jest koło 10-12.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: gmiter »

Korekty przy wciśnięciu pedału gazu do około 50%, podczas normalnej jazdy nie pamiętam. Dziś podczas jazdy żona pokieruje a ja bd robił sobie zapisy i wrzucę na forum, zrobię kilka razy zapisy też zamiast obu banków to jeden wyłącze i zapiszę parametry otwarcia przepustnicy - może to coś pokaże, a może czujnik położenia przepustnicy głupieć - w sumie regulowałem ją zaraz po kupnie bo pokazywała 16% i obroty były na około 820-820 teraz jest zgodnie z manualem na 14,6% i obroty idealnie 750 +/- 20.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Ja ngrywałem filmiki jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=YNILRuXdlGo

Łatwiejsze do późniejszej analizy.

Wydaje mi się, że większe znaczenie dla korekt ma jednak ilość powietrza. Bez przepływki sterownik potrafi szacować ilosć powietrza na podstawie TPS, ale gdy przepływka działa, to raczej nią się sugeruje w pierwszej kolejności. Masz standardowy filtr powietrza? Czy jakąś wkładkę?
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: gmiter »

Filtr standard. Z tego co czytałem na forum is-a to położenie przepustnicy także jest brane pod uwagę do dawkowania paliwa - jest uwzględniane w algorytmie doboru mieszanki.
Czym robiłeś zapisy takie jak na filmiku? Zwykły OBDII czy jakiś spec kabel z obsługą większej ilości protokołów? Ja niestety mam możliwość przez kostkę BT i na kompa - tym bnardziej w trasie dużo wygodniej i PCMScan lubScanMaster
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Ja używałem elma po kablu ale po bt tak samo działa. Program do diagnostyki digi moto a do nagrywania auto screen recorder. Digi moto na PC jak dla mnie najwygodniejszy. Na telefonie po bt tez nagrywam pulpit.

Położenie tps jest jak najbardziej brane. Ale musiałoby zanizac położenie żeby korekty tak się zachowały. Przy wciśnięciu na maks ile pokazuje program?

W lexie tps pokazuje max 80. Tak to wygląda podczas jazdy : https://m.youtube.com/watch?v=_T7gRvvinMg
sebeq
Nowy lex user
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2014, o 05:52
Model Lexusa: SC300 IS300
Skąd:: Bartoszyce
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: sebeq »

Witajcie ,w moim is300 z lpg też miałem problem z korektami dlugoterm. , nie pomagały resety kombinacje itp . W moim przypadku wyjąłem MAFa i patrząc do środka tubki są w nim dwa czujniki , nalałem tam trochę izopropanolu ale nie dawał rady zmyć syfu który na nich był. Długa igiełką oczyściłem oba sensory z zalegającego na nich klejącego brudu . Silnik bardzo ożył i korekty spadły . Polecam zobaczyć czujnik u siebie ,ale należy to robić bardzo delikatnie żeby nie uszkodzić. Swój silnik diagnozuje poprzez sterownik LPG z wbudowanym skanerem OBD i bluetooth + soft na telefonie.

sebastian
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Są specjalne preparaty do mafa. Mimo wszystko mechaniczne czyszczenie nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: gmiter »

Kłopoty z korektami powróciły po czasie.

Obecnie na biegu jałowym na benzynie jeden bank ma -11% a drugi ma -7%. Póki korekty nie są w zakresie +/-3% od 0 to dla mnie jest coś nie tak.
Mam tez dziwne kłopoty z obrotami - teoretycznie po odpaleniu przy sporym mrozie obroty powinny spadać długo i utrzymywac sie na początku około 1600/1500 obr/minutę. Mi po kilkunastu sekundach spadają na 1100/1000 i trzesie silnikiem dosyc mocno.
Na świecach nalatane jakieś 20 tysięcy (DENSO). Auto normalnie ma moc - przedwczoraj przez Niemcy jechałem to zdziwiłem sie bo 240km/h poleciał licznikowo.

Spalanie też w normie ale cos jest nie tak z biegiem jałowym. Może być to przepustnica ? Teoretycznie czyściłem ją jakis czas temu no i pozycje też mi podaje książkowo, jest jakiś zaworek- coś jak silnik krokowy, który steruje wolnymi obrotami czy tylko sterowanie jest otwarciem? Dodatkowo wyrzuciło ostatnio błąd wypadnięcia zapłonu na 1 cylindrze - może być problem z przewodami? Nie zmieniałem ich po kupnie auta, a jednak jest i LPG i wcześniej były słabe wtryski (teraz Barracuda)

Lizy zaworowe będę sprawdzał w majówkę.

Gdzie szukać problemu?
Afrost
Lex user
Posty: 115
Rejestracja: 30 mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: Afrost »

Cześć podłącze się pod temat czy może udało się coś w temacie korekt wyjaśnić ? ja mam praktycznie te same objawy na postoju na P korekty lecą do góry i zatrzymują się na około +27 po obydwu stronach po dodaniu gazu zaczynają spadać w czasie jazdy podobnie w granicach 7 itp. sondę miałem padnięta to wymieniłem wyrównały się korekty po dwóch stronach, ale dalej są wysokie, przepływomierz pokazuje raczej ok, na P w granicach 3,7 g po wrzuceniu na D podskakuje do 5 g jak depnę w trakcie jazdy to i coś koło 200g pokazuje z noga podłodze, więc to raczej nie przepływomierz.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: gmiter »

Masz LPG? Pierwsze to co pokazuje przepustnica na biegu jałowym - ile % otwarcia, nastepnie do wyczyszczenia zaworki PCV wychodzące z pokryw zaworów. U mnie po części winne są wtryskiwacze PB - jak dolewam jakiegoś dodatku na bazie tolueno lub nafty korekty lecą ładnie w kierunku zera, po tankowaniu i jeździe na samej benzynie wracają na bardziej ujemne..
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości