[IS300] Wysokie korekty długoterminowe

grucha2666
Lex Driver
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 2012, o 22:53
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: grucha2666 »

macie może problem w swoich IS 300 ze zbyt niskimi obrotami na biegu D i wciśniętym hamulcu, dodatkowo światła i klima wyłączone? ja mam wtedy obroty ciut powyżej pierwszej cienkiej kreski (czyli około 400 RPM) i lekkie drgania kierownicy i karoserii. jak włącze światła mijania lub klimę wszystko jest ok...
Afrost
Lex user
Posty: 115
Rejestracja: 30 mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: Afrost »

gmiter pisze:Masz LPG? Pierwsze to co pokazuje przepustnica na biegu jałowym - ile % otwarcia, nastepnie do wyczyszczenia zaworki PCV wychodzące z pokryw zaworów. U mnie po części winne są wtryskiwacze PB - jak dolewam jakiegoś dodatku na bazie tolueno lub nafty korekty lecą ładnie w kierunku zera, po tankowaniu i jeździe na samej benzynie wracają na bardziej ujemne..
Przepustnica na jałowym otwarta jest w 12,5% po trasie pokazywało 12,2% otwarcia na jałowym po wrzuceniu D podskakuje na równo 12,9 tak samo w trasie po puszczeniu gazu spada do 12,9 i korekty były by wtedy akceptowalne , ale wystarczy postać na parkingu na P i szybko zaczynają wędrować do góry. Zaworek mam zmieniony na nowy z rok temu.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Jesteś pewien że wcześniej było inaczej?

U mnie na jałowym jest lekko uboga mieszanka. Wyszło kiedyś na analizie spalin. Diagnosta twierdził że niektóre auta pracują na jałowym w open loop. W manualu doczytałem że analiza spalin nie powinna być robiona na jałowym tylko przy ok 2500rpm.

Ma to pewien sens. Lekko ubogo na biegu jałowym nie zwiększy egt a pewna oszczędność w spalaniu jest. Muszę kiedyś się przyjrzeć.

Fragment opisu 3uzfe :
3) Idle Speed Control
Controls the ECM and the throttle valve in order to constantly effect ideal idle speed control.

Ja nie wiem czy ECU nie ignoruje wskazań sondy by dążyć do idealnej kultury.
Afrost
Lex user
Posty: 115
Rejestracja: 30 mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: Afrost »

Sam nie wiem :) tzn. ostatnio wymieniłem parę rzeczy w silniku ale przed wymianą nie podłączałem komputera mimo, że trochę trzęsło samochodem na jałowym właśnie, teraz zmieniłem świece, do zaworów zaglądali przez co nieco instalację lpg mi rozszczelnili i przy przełączaniu na lpg przez chwilę śmierdzi później już nie, ale nie regulowałem jeszcze lpg bo chce zrobić porządek z benzyną, jeżdżę na benzynie choć pali mi koło 20 l /100 :) no ale po mieście, silnik pracuje praktycznie idealnie cicho bez drgań itp. właściwie nie słychać go jak zimy jest trochę mrowi ale po postoju i ponownym odpaleniu już na nagrzanym jest idealnie, korekty na benzynie po niezbyt długiej jeździe po mieście zeszły do około 18 /21 długoterminowe, po dodaniu gazu zatrzymują się na 7 jak mocniej depnę to na około 4 -5 na obydwu bankach, ale jak stanę chce postać na P to momentalnie zaczynają iść w górę nawet krótkoterminowe na postoju zaczynają rosnąć tak do około 8 choć długo nie testowałem, na D spadają a w czasie jazdy są dość blisko 0 raz na + raz na - ale w granicach 2 -5.
Patrzę na zagraniczne fora szukam ile jest wzorcowa wartość tej przepustnicy dla biegu jałowego i coś gdzieś przemknęło mi, że w granicach 14% ale jak jadę to mam w granicach 20 otwartą przy delikatnej jeździe obroty poniżej 2000 prędkość w w granicach 100 jak depnę do podłogi to coś koło 60% otwiera ale jedzie bez problemu.

Owczar czy w wolnej chwili jadąc z torque mógłbyś rzucić okiem na tą przepustnice ile pokazuje przy ide u Ciebie na ciepłym silniku ? może to dobry trop może u mnie pokazuje np. 12.2 a jest otwarta mechanicznie na 14% bo czujnik pozycji przepustnicy jest walnięty lub krzywo przykręcony i przekłamuje.

Po odpięciu klem i wykasowaniu ecu z adaptacji wywaliło mi zaraz błąd vvti tym razem na banku 2 :) jakieś dwa miesiące temu zmieniłem zawór vvti na banku 1 dobrze, że kupiłem na dwa banki to na parkingu wykręciłem stary włożyłem ten z bagażnika i działa ok. Mam tylko nie wyświetlany przez check błąd 1520 czyli coś z obwodem światła stop, choć mającym też wpływ na silnik bo daje sygnał, że wciskam hamulec i odcina wtedy paliwo ale chyba tylko raz po właśnie wykasowaniu ustawień silnik przez zdjęcie klemy miałem wrażenie, że właśnie tak jest bo obroty jakoś trzymały się powyżej 1100 tak na oko, i nie spadały a jak wciskałem hamulec dalej były takie same i słabo zwalniał :) ale po zatrzymaniu zaraz potem wywalił błąd vvti i objawi ustąpiły.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: gmiter »

ECU nie może olewać wskazań sond bo doszłoby w pewnym momencie do wypadania zapłonów itp. Co do lekko ubogiej mieszanki na jałowym - nie każdy analizator spalin to wykaże, mi analizator pokazał idealne wyniki na PB i po kilku sekundach od przełączenia na LPG też no, przeważnie jest stechio i po to są korekty wolnych obrotów coby trzymać ciągle około AFR 14,7. Utrzymywanie obrotów to może być większe otwarcie lub mniejsze twarcie przepustnicy - ale za tym idzie także zmiana dawki na podstawie odczytu MAF no i sond na bieżąco. Jak pokazuje ujemne korekty benzynowe to znaczy że jeden z elementów jest źle skalibrowany albo gdzieś są zakłymawane odczyty. Pierwsza rzecz to kalibracja przepustnicy bo tu MAF ma małą rolę dla braku obciążenia i CL i auto szybko koryguje głównie na podstawie właśnie otwarcia przepustnicy i odczytu sond - MAF jest bardziej przydatny przy większych obciążeniach. Proponuję zrobić dwa testy - odpiąć czujnik położenia przepustnicy i się przejechać a drugi raz odpiąć tylko MAF i się przejechać. Jak odepniesz MAF to auto będzie szło i lało paliwo po mapie ostatnio zapamiętanej na podstawie otwarcia przepustnicy.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Takie zabawy robiłem z Mitsubishi.

Teraz tak sobie uświadomiłem że analizator mógł wariowac przez nieszczelny końcowy tlumik. Bo sondy oscylowaly prawidłowo.

Zerknę jak to wygląda u mnie w torque.
Afrost
Lex user
Posty: 115
Rejestracja: 30 mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: Afrost »

Będę wdzięczny bo przynajmniej wartości poznam czy u mnie są dobre czy może nie, jeśli ma być 14% na jałowym a jest 12,2 to będę wiedział co szukać a jak u Ciebie też będzie te 12,5 a przy D 12,9 to niestety ten temat upadnie a wydaje się najprostszy do ogarnięcia. Na czujniku są owalne otwory by go w danej pozycji przykręcić więc przewidują jego regulację może coś przy sprawdzaniu zaworów przesunęli, oby u Ciebie na jałowym pokazywało 14 :)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

Przypomniało mi się że mam filmik :)
https://m.youtube.com/watch?v=_T7gRvvinMg

Na jałowym mam 13.3. Przy WOT 80.
Korekty jak na filmie. Jazda na lpg. Temperatura okolice 0 stopni.
Afrost
Lex user
Posty: 115
Rejestracja: 30 mar 2015, o 23:01
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Białystok
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: Afrost »

A te 13.3 to na jałowym zupełnie tzn. ze skrzynią w pozycji P ? czy na D ale z wciśniętym hamulcem ? bo u mnie na D i wciśniętym hamulcu korekty nie są aż tak tragiczne, ale wystarczy, że przełączę dźwignię na P i automatycznie zmieniają się, jeśli u Ciebie te odczyty były na P to faktycznie u mnie nieco inaczej to wygląda bo mam w granicach 12,2 na rozgrzanym silniku, a pewnie ten 1 stopień otwarcia może trochę zmieniać choć może problem będzie zupełnie gdzie indziej ale jeszcze nikt nie wie gdzie ;)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe

Post autor: owczar »

To na d.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości