Strona 1 z 1

IS200 nierówna praca silnika, błędy, świece itp

PostNapisane: 18 mar 2017, o 14:42
przez bt04jugok
Witam,

Kilka dni temu kupiłem IS200. Jest przy nim trochę do roboty, wczoraj nawet prawie się załamałem, ale o tym później.
Napiszę kilka rzeczy na raz, nie chcę rozdzielać wszystkiego po kolei na inne tematy.

1. Silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno. Sprawdziłem świece, są jakieś NGK (Francuskie) BCPR6E.
Na allegro widzę, że to taniocha. Do wymiany? Na wyższych obrotach wydaje się być OK.

2. Wywala mi CHECK i miga trakcja, taki standard z tego co widzę, ale błędy zbadam dokładniej na tygodniu jak przyjdzie podpinka ELM do kompa.
Dodam tylko, że po rozłączeniu klem błąd znika i na jakiś czas nie pojawia się. Po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach pojawia się ponownie.

3. Filtr VVT-i wyczyszczony, nawet nie był zabrudzony, bez zmian.

4. Wczoraj chciałem wyczyścić przepustnicę. Zdjąłem osłonę z dolotem i w końcu nie wyczyściłem, bo nie miałem czym odkręcić niektórych śrubek i jak
chciałem założyć osłonę z powrotem, zauważyłem, że listwa od gazu uniemożliwia założenie dolotu na przepustnicę. Jest to fizycznie niemożliwe, bo ta listwa od gazu ma kilka centymetrów.
Wygląda więc na to, że było tak jeżdżone odkąd samochód ma gaz, czyli kilka lat! :ireful3:

W sumie chciałem zapytać tylko o te świece, ewentualnie jak macie jakieś sugestie odnośnie tych wolnych obrotów i błędów co dalej, chętnie poczytam.

Pozdrawiam.

Re: IS200 nierówna praca silnika, błędy, świece itp

PostNapisane: 18 mar 2017, o 20:45
przez blue
Świece wymień na Denso. Sprawdź też luzy zaworowe, bo przy LPG w tych głowicach szybko osiadają gniazda.
Obstawiam, że właśnie dlatego masz błędy.
Co do przepustnicy, to zrób z tym szybko porządekbo silnik zasysa pył drogowy co jak się domyślasz zdrowe nie jest. Jeśli długo tak było, to pewnie oleju sporo będzie ubywać. Może też być słaba kompresja ale to sprawdzisz dopiero, jak zrobisz porządek z zaworami.

Re: IS200 nierówna praca silnika, błędy, świece itp

PostNapisane: 30 mar 2017, o 17:08
przez bt04jugok
Informuję, że problem rozwiązany. Wymieniłem świece na oryginalne DENSO i obroty oraz odpalanie od razu się poprawiły, ale nadal były problemy z wypadaniem zapłonów.
Po jakimś czasie odkryłem, że tylko na gazie tak się dzieje. Kupiłem jakiś tani moduł na bluetooth OBD2 ELF327 i przez apkę Torque podglądałęm i kasowałem błędy.
ECU informowało o wypadaniu na pierwszych trzech garach, a powodem całego zamieszania był...

Wężyk od listwy wtryskowej gazu do dolotu na 3cim garze. Był po prostu źle zamontowany, bo listwa wtryskowa benzyny go zakrzywiała, przez co nie zasysało gazu.
Koleś, który zakładał tą instalkę, powinien zmienić pracę. To nie jedyna fuszerka z jego strony.

Dziękuję za pomoc i mam nadzieję, że się przyda dla potomnych a jak coś, to zapraszam na priv.