Strona 1 z 2

[IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 8 maja 2017, o 14:27
autor: rafael
Witam,
niedawno zauważyłem, że świeżo wymienione uszczelki pokrywy zaworów (październik 2016) zaczęły przeciekać, a konkretnie jedna i to tak konkretnie. Zauważyłem też, że wewnętrzna część obudowy rozrządu jest zabrudzona olejem. I tu moje pytanie czy winą tego mogą być nieszczelne uszczelki wałków rozrządu, czy może coś innego jeszcze powoduje taki stan.

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 8 maja 2017, o 14:39
autor: gmiter
Często pierwszym podejrzanym jest brak przepływu w odpowietrzeniu silnika. Sprawdz zaworek PCV po lewej i prawej stronie pokrywy zaworów - znajdują sie przy ścianie grodziowej. Ważniejszy jest ten po prawej stronie - jak go wykręcisz musi w środku bardzo luźno latać tak jakby blaszka. Najlepiej go wymoczyć/mieszając z godzinę w nafcie/ropie.

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 8 maja 2017, o 15:15
autor: lukas78
rafael pisze:Witam,
Zauważyłem też, że wewnętrzna część obudowy rozrządu jest zabrudzona olejem. I tu moje pytanie czy winą tego mogą być nieszczelne uszczelki wałków rozrządu, czy może coś innego jeszcze powoduje taki stan.
Walnięte uszczelniacze na wałkach mogą dawać taki efekt. Jeśli natomiast uszczelniacze na wałkach okażą się ok, to dalej proponuję z diagnozą iść w tym kierunku viewtopic.php?f=175&t=8468.
ps. temat wycieku z wariatora sam również przerabiałem w swoim gs300.

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 9 maja 2017, o 11:16
autor: rafael
gmiter pisze:Często pierwszym podejrzanym jest brak przepływu w odpowietrzeniu silnika. Sprawdz zaworek PCV po lewej i prawej stronie pokrywy zaworów - znajdują sie przy ścianie grodziowej. Ważniejszy jest ten po prawej stronie - jak go wykręcisz musi w środku bardzo luźno latać tak jakby blaszka. Najlepiej go wymoczyć/mieszając z godzinę w nafcie/ropie.
Myślisz, że brak właściwego odpowietrzenia silnika, może powodować również wycieki olej przez uszczelki wałków rozrządu ?
W październiku jak były regulowane zawory (i przy okazji wymieniana uszczelka pokrywy), to w obudowie rozrządu nie było śladu oleju.

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 9 maja 2017, o 19:09
autor: rafael
Zaworek ten po prawej sprawdzony, wg. mnie działał prawidłowo, profilaktycznie go wymoczyłem. Ten po lewej nie jest wykręcany, a nie udało mi się go wyjąć i wydaje mi się, że on jest zwykły tj. przelotowy bez takiego mechanizmu jak ten po prawej (mylę się ?).

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 10 maja 2017, o 07:37
autor: gmiter
Faktycznie wprowadziłem Cie w błąd - ten po lewej to przelot. Ważniejszy jest ten po prawej stronie. U mnie był przyblokowany - po czyszczeniu spalanie spadło xD Gdzieś na my.is znalazłem info że przy każdej wymianie oleju należy go przepłukać i i jak jest lekko przyblokowany to wzrasta spalanie z powodu nieprawidłowych ciśnień wewnątrz komory korbowej :)

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 13 maja 2017, o 17:15
autor: rafael
Mam jeszcze jedną zagwozdkę z tym olejem,
przed wymianą uszczelek pod przykrywam zaworów, wymyłem wszystkie dostępne miejsca zabrudzone olejem i zrobiłem dosłownie 6 km na rozgrzanym siniku.
Pytanie, skąd ten olej się tam wziął? :mad:

fot 1 - stan przed mycie
https://zapodaj.net/339d01f1255be.jpg.html

fot 2 - po wymyciu i przejechaniu 6 km
https://zapodaj.net/19469791dcbd7.jpg.html

P.s.
Czy taka ilość oleju w kolektorze ssącym jest normą ?
https://zapodaj.net/97809f1b9e380.jpg.html

Z góry dzięki za jakiś pomysły ... uszczelek na razie nie wymieniam, poczekam na rozwój wydarzeń

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 13 maja 2017, o 17:45
autor: grucha2666
mam to samo. wydaje mi się to że to z rolki rozrządu. czekam na Twoje śledztwo

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 13 maja 2017, o 18:06
autor: rafael
No właśnie, ze względu na ślady oleju w obudowie rozrządu obstawiłem również cieknące uszczelniacze wałków, tylko teraz nie mam pewności czy uszczelki pokryw zaworów też trzeba wymieniać.

Re: [IS 300] ślady oleju w obudowie rozrządu

: 13 maja 2017, o 18:15
autor: rafael
P.s. czy do wymiany uszczelniaczy wałków trzeba ruszać w ogóle pokrywy zaworów ?