IS200 szarpanie, luz zaworowy, kompresja, remont silnika
: 11 lip 2017, o 15:32
Witam wszystkich,
Panowie potrzebuję porady w temacie: szarpanie auta / luz zaworowy / ew. remont, wymiana silnika:
Zanim zacznę moją listę pytań: przeczytałem wszystkie posty odnośnie wypadania zapłonu, trzęsienia autem na postoju i regulacji luzu zaworowego na tym forum odnośnie silnika 1GFE.
Historia problemu:
Styczeń / Luty:
1. Trzęsło autem na postoju, wywaliło błędy wypadanie zapłonu na 2 cylindrach, wymienione wszystkie świece z denso sk20 na denso sk20 + 2 cewki ( Bremi które wytrzymały dwa lata, około 40 tyś km.).
2. Przez 3 tygodnie był spokój, potem znowu zaczęło trząść na postoju ale bez błędów na kompie. Kupiłem kabel mini-JVC zainstalowałem oprogramowanie tech-stream, na teście pompy paliwa, pokazywało sporadycznie wypadanie zapłonu na 1,2 i 6 cylindrze, gdy jeździłem z podłączonym komputerem, wypadania nie pokazywało.
Marzec:
1. Gazownik i „normalny” mechanik robili „diagnostykę” sprawdzili kompresję, powiedzieli, że jest OK ( nie znam konkretnych wartości ). Gdy poprosiłem o sprawdzenie luzu zaworowego gazownik sugerował od razu podmienić silnik, bo co z tego, że sprawdzi, skoro regulacja będzie droższa od używanego silnika… Angielski mechanik skasował za diagnostykę, diagnozował i diagnozował - stwierdził, że na pewno zapchane wtryski i sprzedał płyn do uzdatniania wtryskiwaczy. Gazownik tradycyjnie powiedział, że platynowe świece się nie nadają, wymienił na jakieś najtańsze NGK – jeździć to się to się na tym nie dało, włożyłem z powrotem Denso.
Kwiecień – Maj:
Samochodu nie używałem, nie miałem czasu go ogarniać – bo nie miałem gdzie, nie chciałem też nic popsuć w nim jeszcze bardziej. Czytałem te forum, angielskie i australijskie, szukałem rozwiązania problemu.
Czerwiec:
1 Postawiłem na sprawdzenie spalin, żeby upewnić się że to nie katy, (emisje wzorowe), następnie na szukanie magika do luzu zaworowego. Po obdzwonieniu dziesiątków mechaników ( dla mnie bardziej „wymieniaczy”) znalazłem w końcu w okolicach mojej „wsi” mechanika który podjął się tematu sprawdzenia luzu zaworowego i ew. regulacji. Poprosiłem go o sprawdzenie jeszcze raz kompresji no i oczywiście samego luzu.
ssące: wszystkie w normie, najmniej 0.15, najwięcej 0.20
wydechowe: wszystkie poza normą
cyl 1 - 0.05 i 00
cyl 2 - 0.1 i 0.1
cyl 3 - 0.15 i 0.15
cyl 4 - 0.15 i 0.15
cyl 5 - 0.15 i 0.15
cyl 6 - 0.05 i 0.05
kompresja na zimnym silniku:
cyl 1 - 9.5
cyl 2 - 10
cyl 3 - 11
cyl 4 -11
cyl 5 - 11
cyl 6 - 11
Pytania:
1. Wszystkie szklanki na zaworach wydechowych chcę wymienić. Pytanie czy ma to sens przy tak niskiej kompresji na 1 cylindrze?
2. Czy istnieje jakiś sprytny sposób sprawdzenia tego cylindra bez rozbierania silnika ? Czy jeżeli, mechanik potwierdzi, że ciśnienie jest stabilne to jest to gwarancją, że regulacja luzu wystarczy?
3. Co ewentualnie może być do wymiany, naprawy i ile mniej więcej to może kosztować ?
4. Czy gazownik miał rację żeby wymieniać silnik – cena silnika to od 1000 do 1500 PLN.
Jeśli chodzi o mojego IS200:
Przebieg 205 tyś km.
Na gazie około 80 tyś km.
Oleje, płyny, świece, filtry itp. zawsze na czas, raz do roku filtry LPG.
Olej silnik motul 5w30
Przepraszam za przydługiego posta, ale chciałem opisać sytuację jak najdokładniej.
Poniżej zrzut ekranu z techstreama, coś mi się korekty lambd nie podobają, ale się na tym nie znam….
https://ibb.co/gNbpAF
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
Panowie potrzebuję porady w temacie: szarpanie auta / luz zaworowy / ew. remont, wymiana silnika:
Zanim zacznę moją listę pytań: przeczytałem wszystkie posty odnośnie wypadania zapłonu, trzęsienia autem na postoju i regulacji luzu zaworowego na tym forum odnośnie silnika 1GFE.
Historia problemu:
Styczeń / Luty:
1. Trzęsło autem na postoju, wywaliło błędy wypadanie zapłonu na 2 cylindrach, wymienione wszystkie świece z denso sk20 na denso sk20 + 2 cewki ( Bremi które wytrzymały dwa lata, około 40 tyś km.).
2. Przez 3 tygodnie był spokój, potem znowu zaczęło trząść na postoju ale bez błędów na kompie. Kupiłem kabel mini-JVC zainstalowałem oprogramowanie tech-stream, na teście pompy paliwa, pokazywało sporadycznie wypadanie zapłonu na 1,2 i 6 cylindrze, gdy jeździłem z podłączonym komputerem, wypadania nie pokazywało.
Marzec:
1. Gazownik i „normalny” mechanik robili „diagnostykę” sprawdzili kompresję, powiedzieli, że jest OK ( nie znam konkretnych wartości ). Gdy poprosiłem o sprawdzenie luzu zaworowego gazownik sugerował od razu podmienić silnik, bo co z tego, że sprawdzi, skoro regulacja będzie droższa od używanego silnika… Angielski mechanik skasował za diagnostykę, diagnozował i diagnozował - stwierdził, że na pewno zapchane wtryski i sprzedał płyn do uzdatniania wtryskiwaczy. Gazownik tradycyjnie powiedział, że platynowe świece się nie nadają, wymienił na jakieś najtańsze NGK – jeździć to się to się na tym nie dało, włożyłem z powrotem Denso.
Kwiecień – Maj:
Samochodu nie używałem, nie miałem czasu go ogarniać – bo nie miałem gdzie, nie chciałem też nic popsuć w nim jeszcze bardziej. Czytałem te forum, angielskie i australijskie, szukałem rozwiązania problemu.
Czerwiec:
1 Postawiłem na sprawdzenie spalin, żeby upewnić się że to nie katy, (emisje wzorowe), następnie na szukanie magika do luzu zaworowego. Po obdzwonieniu dziesiątków mechaników ( dla mnie bardziej „wymieniaczy”) znalazłem w końcu w okolicach mojej „wsi” mechanika który podjął się tematu sprawdzenia luzu zaworowego i ew. regulacji. Poprosiłem go o sprawdzenie jeszcze raz kompresji no i oczywiście samego luzu.
ssące: wszystkie w normie, najmniej 0.15, najwięcej 0.20
wydechowe: wszystkie poza normą
cyl 1 - 0.05 i 00
cyl 2 - 0.1 i 0.1
cyl 3 - 0.15 i 0.15
cyl 4 - 0.15 i 0.15
cyl 5 - 0.15 i 0.15
cyl 6 - 0.05 i 0.05
kompresja na zimnym silniku:
cyl 1 - 9.5
cyl 2 - 10
cyl 3 - 11
cyl 4 -11
cyl 5 - 11
cyl 6 - 11
Pytania:
1. Wszystkie szklanki na zaworach wydechowych chcę wymienić. Pytanie czy ma to sens przy tak niskiej kompresji na 1 cylindrze?
2. Czy istnieje jakiś sprytny sposób sprawdzenia tego cylindra bez rozbierania silnika ? Czy jeżeli, mechanik potwierdzi, że ciśnienie jest stabilne to jest to gwarancją, że regulacja luzu wystarczy?
3. Co ewentualnie może być do wymiany, naprawy i ile mniej więcej to może kosztować ?
4. Czy gazownik miał rację żeby wymieniać silnik – cena silnika to od 1000 do 1500 PLN.
Jeśli chodzi o mojego IS200:
Przebieg 205 tyś km.
Na gazie około 80 tyś km.
Oleje, płyny, świece, filtry itp. zawsze na czas, raz do roku filtry LPG.
Olej silnik motul 5w30
Przepraszam za przydługiego posta, ale chciałem opisać sytuację jak najdokładniej.
Poniżej zrzut ekranu z techstreama, coś mi się korekty lambd nie podobają, ale się na tym nie znam….
https://ibb.co/gNbpAF
Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.