[IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

Post Reply
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

[IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

Post by Damian87 »

Przymierzam się po mału do tego zabiegu, przejrzałem manual ale mam kilka pytań w szczególności do tych którzy też REGULOWALI SAMI LUZY ZAWOROWE:
1) w manualnu widać że nie trzeba ściągać koła pasowego żeby zdjąć pasek rozrządu, w dolnej obudowie jest jakieś okienko przez które jest dostęp do napinacza, i tu pytanie po co ten drugi klucz(po lewej)? nie wystarczy samym kluczem (10mm) "ścisnąć" napinacz i zsunąć pasek z koła od wałków?
Image
2) jest jakiś prostszy i/lub pewniejszy sposób ustawienia rozrządu niż ten pokazany w manualu?rozumiem że pasek z tego koła na samym dole nie może się pod rzadnym pozorem przesunąć?..
3) po zdjęciu paska koniecznie trzeba ściągać to koło zębate od wałków rozrzadu?
4) zawór vvti trzeba wyciągać? Czy tylko odkręca się tą śróbe gdzie jest filtr, a sam zawór wyjmuje się razem z tą górną osłoną kół zębatych od wałków rozrządu?
5) na coś szczególnego zwrócić uwagę podczas rozpinania rozrządu, zdejmowania osłony kół zębatych wałków, czy demontażu samego wałka rozrządu? ( jednego wałka bo potrzebuje dostać się tylko do szklanek od zaworów wydechowych)
6) czy będę potrzebował tą śróbke aby skręcić tryby z wałka ssącego jeśli go nie będę wyciągał?
Czego ewentualnie jeszcze będę potrzebował oprócz zestawu dobrych kluczy? Jakieś nowe uszczelki itp.?
Last edited by Damian87 on 25 Jan 2018, o 22:50, edited 1 time in total.
User avatar
agatka
Lex Driver
Posts: 310
Joined: 20 Nov 2015, o 01:14
Model Lexusa: is200
Skąd:: Lodz
Location: Łódz
Contact:

Re: [IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

Post by agatka »

Oddaj auto osobie która się na tym zna,bo sądząc po Twoich pytaniach nic dobrego sam nie zrobisz...
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

Post by blue »

AD 1) Jest tam potrzebny, bo napinacz ma śrubę mocującą i blokadę.
AD 2) i 3) Ja bym jednak dla pewności ściągnął, bo jak Ci się na dole przestawi to będziesz potem kombinował a tak masz d razu dostęp.
AD 4) Nie trzeba wyciągać.
AD 5) Logistyka tego jest dość skomplikowana, dlatego sam bym się w życiu za to nie zabrał. Manual opisuje wszystko krok po kroku i jak widzisz trochę tego jest.
AD 6) Tryby i tak musisz zblokować, bo Ci się może bęben VVT-i przestawić.
Najlepiej powymieniać wszystkie uszczelki na wałkach, uszczelniacze zaworowe (w tym na zaworach ssących też). Generalnie jak to już rozbierasz, to najlepiej wymienić co się da na nowe.
Ale podobnie jak kolega wyżej twierdzę, że ruszanie tego samemu nie ma sensu. Robiąc to porządnie najlepiej ściągnąć głowicę.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest