Strona 1 z 1

[IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

: 23 sty 2018, o 23:29
autor: Damian87
Przymierzam się po mału do tego zabiegu, przejrzałem manual ale mam kilka pytań w szczególności do tych którzy też REGULOWALI SAMI LUZY ZAWOROWE:
1) w manualnu widać że nie trzeba ściągać koła pasowego żeby zdjąć pasek rozrządu, w dolnej obudowie jest jakieś okienko przez które jest dostęp do napinacza, i tu pytanie po co ten drugi klucz(po lewej)? nie wystarczy samym kluczem (10mm) "ścisnąć" napinacz i zsunąć pasek z koła od wałków?
Obrazek
2) jest jakiś prostszy i/lub pewniejszy sposób ustawienia rozrządu niż ten pokazany w manualu?rozumiem że pasek z tego koła na samym dole nie może się pod rzadnym pozorem przesunąć?..
3) po zdjęciu paska koniecznie trzeba ściągać to koło zębate od wałków rozrzadu?
4) zawór vvti trzeba wyciągać? Czy tylko odkręca się tą śróbe gdzie jest filtr, a sam zawór wyjmuje się razem z tą górną osłoną kół zębatych od wałków rozrządu?
5) na coś szczególnego zwrócić uwagę podczas rozpinania rozrządu, zdejmowania osłony kół zębatych wałków, czy demontażu samego wałka rozrządu? ( jednego wałka bo potrzebuje dostać się tylko do szklanek od zaworów wydechowych)
6) czy będę potrzebował tą śróbke aby skręcić tryby z wałka ssącego jeśli go nie będę wyciągał?
Czego ewentualnie jeszcze będę potrzebował oprócz zestawu dobrych kluczy? Jakieś nowe uszczelki itp.?

Re: [IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

: 24 sty 2018, o 09:39
autor: agatka
Oddaj auto osobie która się na tym zna,bo sądząc po Twoich pytaniach nic dobrego sam nie zrobisz...

Re: [IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych

: 24 sty 2018, o 11:04
autor: blue
AD 1) Jest tam potrzebny, bo napinacz ma śrubę mocującą i blokadę.
AD 2) i 3) Ja bym jednak dla pewności ściągnął, bo jak Ci się na dole przestawi to będziesz potem kombinował a tak masz d razu dostęp.
AD 4) Nie trzeba wyciągać.
AD 5) Logistyka tego jest dość skomplikowana, dlatego sam bym się w życiu za to nie zabrał. Manual opisuje wszystko krok po kroku i jak widzisz trochę tego jest.
AD 6) Tryby i tak musisz zblokować, bo Ci się może bęben VVT-i przestawić.
Najlepiej powymieniać wszystkie uszczelki na wałkach, uszczelniacze zaworowe (w tym na zaworach ssących też). Generalnie jak to już rozbierasz, to najlepiej wymienić co się da na nowe.
Ale podobnie jak kolega wyżej twierdzę, że ruszanie tego samemu nie ma sensu. Robiąc to porządnie najlepiej ściągnąć głowicę.