[IS 200]Samodzielna regulacja luzów zaworowych
: 23 sty 2018, o 23:29
Przymierzam się po mału do tego zabiegu, przejrzałem manual ale mam kilka pytań w szczególności do tych którzy też REGULOWALI SAMI LUZY ZAWOROWE:
1) w manualnu widać że nie trzeba ściągać koła pasowego żeby zdjąć pasek rozrządu, w dolnej obudowie jest jakieś okienko przez które jest dostęp do napinacza, i tu pytanie po co ten drugi klucz(po lewej)? nie wystarczy samym kluczem (10mm) "ścisnąć" napinacz i zsunąć pasek z koła od wałków?
2) jest jakiś prostszy i/lub pewniejszy sposób ustawienia rozrządu niż ten pokazany w manualu?rozumiem że pasek z tego koła na samym dole nie może się pod rzadnym pozorem przesunąć?..
3) po zdjęciu paska koniecznie trzeba ściągać to koło zębate od wałków rozrzadu?
4) zawór vvti trzeba wyciągać? Czy tylko odkręca się tą śróbe gdzie jest filtr, a sam zawór wyjmuje się razem z tą górną osłoną kół zębatych od wałków rozrządu?
5) na coś szczególnego zwrócić uwagę podczas rozpinania rozrządu, zdejmowania osłony kół zębatych wałków, czy demontażu samego wałka rozrządu? ( jednego wałka bo potrzebuje dostać się tylko do szklanek od zaworów wydechowych)
6) czy będę potrzebował tą śróbke aby skręcić tryby z wałka ssącego jeśli go nie będę wyciągał?
Czego ewentualnie jeszcze będę potrzebował oprócz zestawu dobrych kluczy? Jakieś nowe uszczelki itp.?
1) w manualnu widać że nie trzeba ściągać koła pasowego żeby zdjąć pasek rozrządu, w dolnej obudowie jest jakieś okienko przez które jest dostęp do napinacza, i tu pytanie po co ten drugi klucz(po lewej)? nie wystarczy samym kluczem (10mm) "ścisnąć" napinacz i zsunąć pasek z koła od wałków?
2) jest jakiś prostszy i/lub pewniejszy sposób ustawienia rozrządu niż ten pokazany w manualu?rozumiem że pasek z tego koła na samym dole nie może się pod rzadnym pozorem przesunąć?..
3) po zdjęciu paska koniecznie trzeba ściągać to koło zębate od wałków rozrzadu?
4) zawór vvti trzeba wyciągać? Czy tylko odkręca się tą śróbe gdzie jest filtr, a sam zawór wyjmuje się razem z tą górną osłoną kół zębatych od wałków rozrządu?
5) na coś szczególnego zwrócić uwagę podczas rozpinania rozrządu, zdejmowania osłony kół zębatych wałków, czy demontażu samego wałka rozrządu? ( jednego wałka bo potrzebuje dostać się tylko do szklanek od zaworów wydechowych)
6) czy będę potrzebował tą śróbke aby skręcić tryby z wałka ssącego jeśli go nie będę wyciągał?
Czego ewentualnie jeszcze będę potrzebował oprócz zestawu dobrych kluczy? Jakieś nowe uszczelki itp.?