[IS200] Regulacja zaworów

Awatar użytkownika
Rzeznix
Lex user
Posty: 118
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:56
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: Rzeznix »

To skąd ten przesąd, że taka szklanka jest mniej wytrzymała po szlifowaniu?

A może twardość samego materiału jest taka sama, ale powierzchnia po obróbce robi się mniej odporna na ścieranie? Bo rozumiem, że tą szklankę szlifuje się w miejscu, gdzie ma kontakt z krzywką wałka?
Dej mu na zimnym!
Awatar użytkownika
mireck
Lex user
Posty: 24
Rejestracja: 26 mar 2016, o 00:34
Model Lexusa: IS200 SC BlackPearl
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: mireck »

gmiter pisze:Przy szlifowaniu nie ma co sie obawiać. Utwardzanie powierzchniowe to bujda na resorach. Sprawdzałem w pracy na maszynie twardościowej szklankę i płytkę przed szlifowaniem i po :) Jest tak samo - w granicy błędu pomiarowego.
Kurcze przekonuje się coraz bardziej na szlifowanie jeśli wyjdzie że 12 szklanek do ogarnięcia. Widze, że jesteś z Gdynii, możesz może polecić kogoś z okolicy kto by tym się zajął?
zdrowy_zab
Lex user
Posty: 151
Rejestracja: 30 sie 2017, o 12:51
Model Lexusa: LS400, IS200T
Skąd:: Pajęczno/Warszawa
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: zdrowy_zab »

Rzeznix pisze:To skąd ten przesąd, że taka szklanka jest mniej wytrzymała po szlifowaniu?
W dziedzinie motoryzacji jest dużo mitów :)
Awatar użytkownika
Rzeznix
Lex user
Posty: 118
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:56
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: Rzeznix »

A może powierzchnia takiej szklanki po szlifowaniu ma inną chropowatość i wyciera wałek? :laugh1:
Dej mu na zimnym!
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: gmiter »

No to z chropowatoscia dojechales :)

Tak jak wspomniałeś we wcześniejszym zdaniu skąd ten "przesad"..

Ja we wszystkich swoich silnikach robię miliony plukanek, zmieniam oleje na syntetyczne przy 250 czy 300 tys km. Robię płukanie ASB np w nowo kupionym Xc90 i nigdy się nic nie dzieje. Auta jeżdżą. Motoryzacja jest okrutnie przesycona mitami nie z tej ziemi :)
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: gmiter »

mireck pisze:
gmiter pisze:Przy szlifowaniu nie ma co sie obawiać. Utwardzanie powierzchniowe to bujda na resorach. Sprawdzałem w pracy na maszynie twardościowej szklankę i płytkę przed szlifowaniem i po :) Jest tak samo - w granicy błędu pomiarowego.
Kurcze przekonuje się coraz bardziej na szlifowanie jeśli wyjdzie że 12 szklanek do ogarnięcia. Widze, że jesteś z Gdynii, możesz może polecić kogoś z okolicy kto by tym się zajął?
Ja szlifowalem w firmie Alexander na Chwaszczynskiej. Mają tam konkretną narzedziownie ale akurat tam tylko płytki. Musisz podjechać i zapytać czy zrobią też szklanki ale powinni. ewentualnie do Japan Cars na hutnicza dzwoń to na pewno ogarna temat.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: carinus »

Rzeznix pisze:A może powierzchnia takiej szklanki po szlifowaniu ma inną chropowatość i wyciera wałek? :laugh1:
U kogo widziałeś żeby szlifował płytkę lub szklankę od strony kontaktu z wałkiem rozrządu?Szlif robimy tylko i wyłącznie na spodzie szklanki w miejscu kontaktu z trzonkiem zaworu.Dlatego jest to takie trudne i kosztowne.Nie każdy dysponuje szlifierką trzpieniową.
Awatar użytkownika
Rzeznix
Lex user
Posty: 118
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:56
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: Rzeznix »

carinus pisze:
Rzeznix pisze:A może powierzchnia takiej szklanki po szlifowaniu ma inną chropowatość i wyciera wałek? :laugh1:
U kogo widziałeś żeby szlifował płytkę lub szklankę od strony kontaktu z wałkiem rozrządu?Szlif robimy tylko i wyłącznie na spodzie szklanki w miejscu kontaktu z trzonkiem zaworu.Dlatego jest to takie trudne i kosztowne.Nie każdy dysponuje szlifierką trzpieniową.
No też właśnie wcześniej pytałem z której strony tą szklankę się szlifuje :wink: Teraz wszystko jasne.

Nie da się tego zrobić na zwykłej frezarce? Typu zamontować w uchwyt tokarski i dosłownie liznąć te parę setek czy ile tam trzeba frezem?

W razie jak się okaże, że luz jest za duży/za mały, to trzeba ściągnąć te szklanki, żeby je pomierzyć, jeśli zdecydowałbym się na kupno nowych? Bo jednak w razie zakupu nowych czeka się 10-15 dni, a ściągać wałki, żeby unieruchomić samochód na taki okres czasu lub płacić więcej za robociznę dwa razy to trochę bez sensu...
Dej mu na zimnym!
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: carinus »

Twardość szklanki będzie porównywalna z materiałem na łożyska,jezeli już kiedyś próbowałeś przetaczać lub frezować ten materiał,to sobie odpuścisz obróbkę inną niż szlifowanie.Dla dobra nauki może ktoś się poświęci i zrobi szlif szklanki z jej górnej warstwy i przetestuje trwałość takiego rozwiązania.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS200] Regulacja zaworów

Post autor: gmiter »

Szlifowałem górną warstwę szklanki na szlifierce magnetycznej- różnica w twardości na Vickersie jest w zakresie błędu pomiaru. Ogólnie materiał jest twardy ale nie powierzchniowo - ciężko wytworzyć materiał twardy powierchniowo który ma 2,5mm grubości - przy tym zastosowaniu jest to nieopłacalne.
BTW jeżeli ktoś padał twardość młotkiem do pomiaru twardości to od razu mówię wyniki można rozbić o kant tyłka - przy tak cienkim elemencie różnice w pomiarze udarności (tak - młotek działa na zasadzeia przeliczenia udarności na twardość mniej więcej dlatego nadaje się do grubego materiału - minimum 5 mm) dadzą rozstrzał rzędu 30-50% od wartości oczekiwanej :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości