Strona 4 z 5

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 4 paź 2013, o 10:21
autor: maniek_ls400
Działający silnik się mocno nagrzewa i może płyn odparowuje i dlatego go nie widzisz ?

: 4 paź 2013, o 10:57
autor: Palio
Dokładnie, jak silnik jest gorący to plyn odparuje z tego miejsca.
Rano płyn chłodzący jest widoczny tak jak na zdjęciu:

Obrazek

Sent from my iPhone using Tapatalk

[is200] Silnik się zagotował.

: 17 paź 2013, o 17:17
autor: Palio
Element zdemontowany po uprzednim zdjęciu górnej osłony paska rozrzadu. Okazało sie ze puściła jedna z uszczelek. Jak widać zwykle oringi wiec tragedii nie ma. Pozdrawiam!Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 17 paź 2013, o 18:16
autor: dab1978
No to już wiem co mam sugerować mojemu mechanikowi zanim zacznie grzebać;) dzieki za przetarty szlak naprawy :ok:

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 3 lis 2013, o 14:00
autor: adamovicius
Tez mam ten sam problem.
Od samego zakupu płyn uciekał tym kolankiem,a właściwie w miejscu gdzie ta tulejka wchodzi do obudowy termostatu.
Przy wymianie rozrządu poprosiłem o uszczelnienie całej magistrali wodnej,ale problem dalej sie powtarza.
Przy płynnej jezdzie bez korków nie ubywało duzo płynu,pół litra na 1000km,ale po ostatniej jezdzie w korkach uciekło mi 0,5 litra jednorazowo i wyraźnie zrobiło sie mokro w tym miejscu.
Miałem się za to zabrać,ale sie obawiałem ,że trzeba będzie odkręcić pompę wody co troche przekracza moje umiejętności.
Teraz dzięki tobie Palio już wiem,że nie jest to takie skomplikowane i poradze sobie z tym bez problemu.
Dzięki wielkie za tego posta :D
Zastanawia mnie jedno,skoro mechanik wymienił oringi to dlaczego dalej cieknie,może termostat jest uszkodzony i powstaje tam zbyt wysokie ciśnienie przez co uszkadza oringi.
Musze z tym pokombinować,może użyję silikonu dla lepszego uszczelnienia.
Trzeba spuszczać płyn do tej operacji?

[is200] Silnik się zagotował.

: 3 lis 2013, o 14:07
autor: Palio
Moj mechanik dodatkowo użył sylikonu. Nie wiem czy płyn był spuszczany. Możliwe ze zbyt duże ciśnienie. Sam nie wiem. Od wymiany u mnie nic nie cieknie.

Dla potomnych nr części z ASO: A90301-17009 uszczelka oring 2 szt.; A16347-70021 uszczelka gasket 1 szt. Numery te odnoszą sie do nr VIN mojego ISa ale chyba nie powinno byc różnic w tym modelu (IS 200, 2000 r.).
Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 9 lis 2013, o 15:03
autor: adamovicius
Dzisiaj się za to zabrałem.
Okazało się ,że mechanik nie wyciągnął tej tulejki,widocznie nie chciał się z nią szarpać żeby czegoś nie uszkodzić.W związku z tym dolny oring nie był wymieniony.
Ja miałem trochę więcej uporu i delikatnie złapałem kombinerkami i ruszałem na boki jednocześnie ciągnąc.Wszystko ładnie oczyściłem,posmarowałem silikonem do 300 stopni i złożyłem do kupy.Robota łatwa i przyjemna.
Teraz czeka mnie tylko odpowietrzenie układu.

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 9 lis 2013, o 16:18
autor: dab1978
Jak skutecznie odpowietrzysz układ w IS-ie?oringi kupowałeś w ASO, wymieniłeś dwa?

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 9 lis 2013, o 16:46
autor: adamovicius
Będę odpowietrzał przodem na górce tak żeby chłodnica była w możliwie jak najwyższym punkcie.Korek odkręcony i grzanie silnika do otwarcia termostatu.
Oringów nie wymieniałem bo nie były ani sparciałe,ani wytarte tak jak to widać na zdjęciach powyżej(widoczne spłaszczenie).
Nie wymieniłem ich dlatego,że nie zdążyłem ich kupić,ale myśle że silikon powinien załatwić sprawę.

Re: [is200] Silnik się zagotował.

: 9 lis 2013, o 17:19
autor: dab1978
A podczas tej roboty dużo płynu ucieknie?