Strona 1 z 4

IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 19 paź 2011, o 18:35
autor: maxnamee
Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?

dzięki za pomoc

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 19 paź 2011, o 19:19
autor: carfun
maxnamee pisze:Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?

dzięki za pomoc
Bank 1 a sensor który? 2 czy 1?

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 19 paź 2011, o 22:47
autor: konik_80
ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 19 paź 2011, o 23:09
autor: maniek_ls400
maxnamee pisze:Panowie mam drobny kłopot okresowo wyrzuca mi check i wywala P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)*
byłem na analizie spalin(są OK) w stacji diagnostycznej i klient mi podpowiedział że lambda raz działa, a raz nie
podobne spostrzeżenia miałem przy obserwacji czujników lambda że od dwóch sinusoida jest ok, a jeden przejawia
dziwaczne wykresy.(sprawdzałem przez ELM327)
Ja osobiście stawiam na sondę za katem, natomiast pytanie moje brzmi czy ktoś z Was przerabiał podobny problem ?
bo nie wiem którą sondę wymieniać?

dzięki za pomoc
Czy kat był sprawdzany na wolnych obrotach a potem na >2500RPM ? Bo na wolnych zapchany kat będzie i tak pięknie pokazywał (tak miałem)) prawda wyszła po dodaniu gazu i utrzymaniu silnika na obrotach.
Co do ELM327 - też mam ten interface - jakiego programu używasz do lexusa i co tam widzisz ?

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 20 paź 2011, o 05:07
autor: maxnamee
[quote="konik_80"]ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?[/quote

sytuacja wygląda mniej więcej tak : skasowałem check i wszystko gra, mogę jeździć przez 2 - 3 godziny i jest ok- bez znaczenia czy łagodnie czy też nie, a zaczynam gdzieś parkować auto lub np manewrować i mam checka, natomiast innym razem miałem go w momencie wyhamowywania autem z dużej prędkości i to gwałtownie

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 20 paź 2011, o 07:42
autor: maniek_ls400
maxnamee pisze:
konik_80 pisze:ten błąd wywala sonda za katem - ale niekoniecznie jest uszkodzona. Może być tak, że na analizie jest ok ale kat faktycznie jest zużyty.
Pytanie czy wywala check engine przy deptaniu czy przy stabilnej prędkości ?[/quote

sytuacja wygląda mniej więcej tak : skasowałem check i wszystko gra, mogę jeździć przez 2 - 3 godziny i jest ok- bez znaczenia czy łagodnie czy też nie, a zaczynam gdzieś parkować auto lub np manewrować i mam checka, natomiast innym razem miałem go w momencie wyhamowywania autem z dużej prędkości i to gwałtownie
Pisałem w wątku o LS.. Jedź na stację diagnostyczną - urzędowa cena za sprawdzenia kata to 14zł. Sprawdź i będziesz wiedział czy to kat.

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 20 paź 2011, o 09:40
autor: maxnamee
cyt. "Co do ELM327 - też mam ten interface - jakiego programu używasz do lexusa i co tam widzisz"

a więc tak korzystam z programu ProScan w wersji 5.1

co do funkcji możliwych do realizacji to
1. identyfikacja błędu silnika tzw CHECK
2. oscyloskop wszystkich sensorów oxygen (sondy lambda)
3. temperaturki
4. obroty i inne pomiary ( nie korzystałem ale są)
5. zamrożone ramki ( przy czym tu jest pełne objaśnienie kiedy wystąpił błąd i podaje wszystkie parametry z danego zdarzenia)

pozdrawiam

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 23 paź 2011, o 22:40
autor: Mariano
z tego co sie orientuje p0420 to wyłącznie kat, sondy generują inne błędy...

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 24 paź 2011, o 01:24
autor: konik_80
Wyjaśnię co dla ECU oznacza P0420
Mianowicie silnik aby dopalać mieszankę w katalizatorze musi być sterowany nie stałą mieszanką a mieszanką zmienną - na przemian ubogą i bogatą, tą mieszankę sprawdzają sondy zaraz na kolektorach wylotowych.
Katalozator natomiast po dopaleniu mieszanki ujednolica spaliny a bada je sonda za nim - jeśli ona wykryje oscylację podobną do sond które są przed katalizatorem (co sugeruje zużyty katalizator) wtedy wywala błąd P0420 - to jest jedna z możliwości,
druga jest taka, że sonda za katem ma odczyty powyżej ustalonych w ECU norm - jeśli przykładowo kat jest jeszcze ok a silnik zaczyna palić duże ilości oleju a kat nie jest w stanie tego dopalić także wywali ten błąd.

Re: IS200 CHECK KOD BŁĘDU P0420 katalizator efektywność

: 24 paź 2011, o 20:41
autor: carinus
Postaram sie nieco sprecyzować wypowiedz kolegi.Nasze sondy sa tylko czujnikami nadmiaru tlenu w spalinach i reagują tylko na ten czynnik.Nie potrafią wykryc żadnego innego składnika spalin.Do prawidłowej pracy kata potrzebny jest niestety tlen i musi on występować w spalinach w nadmiarze,praca układu wstrysku jak pisał konik jest nadążna i zmienia się cyklicznie,jednak zawsze w spalinach musi byc porcja tlenu która zostaje przy podaniu zmniejszonej dawki paliwa.Do kata nie moze dostawać się jakakolwiek ilość niespalonej mieszanki przez dłuższy czas bo spowoduje to jego stopienie.Nie jestem do końca pewny ideologii pracy układu nadzoru dopalania spalin na drugim kacie i jego kontroli gdyz nie miałem jak dotad z nim do czynienia.Myslę że jezeli ilość tlenu po przejsciu przez kata nie zmienia się,czyli tlenki węgla i azotu nie zostały dopalone do formy dwutlenków,to oznacza brak sprawnośći układu dopalania i pojawienie się błedu w ECU.