Lexus VS Altezza

Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: Narf »

lugens pisze:
Damian87 pisze: 1.4i jest 75Km a 1.4is ma 90, różniły się kolektorem wydechowym.
nie kolektorem wydechowym tylko zwężką pod przepustnicą
ja chcialem o tym napisac... pierwszy Twoj post i juz mnie denerwujesz :D ;)

co do mocy, to kazdy silnik jest inny i zazwyczaj nieco odstaje od mocy podanej przez producenta, wiekszosc ma mniej, ale sa takie ktore maja wiecej i to nawet po latach uzytkowania
carsik pisze:tzn co czujesz? Jeśli parametry się nie zmieniają to masz tylko efekt dobrego samopoczucia. Udowodnij w cyferkach, że zmienia się przyspieszenie bez zmian w momencie a przyznam Ci Nobla.
jesli po wycieciu kata max moment sie nie zmieni i max moc tez nie to oznacza ze auto nie bedzie lepiej jechalo?
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: carinus »

Narf pisze: jesli po wycieciu kata max moment sie nie zmieni i max moc tez nie to oznacza ze auto nie bedzie lepiej jechalo?

Oprócz zmiany wartości są jeszcze zmiany przebiegu i to jest nieraz bardziej odczuwalne.Jak kiedyś zapanowała moda na montowanie sportowych filtrów,ludzie wywalali fabryczne doloty,zakładali jakies badziewia,spadała moc silnika,jednak zmiana przebiegu momentu powodowała jego agresywne narastanie zamiast płaskiego przebiegu.Dlatego koleś wciskał gaz,silnik zaczynał mulić,w pewnym momencie nagłe przyspieszenie i miał odczucie zwiekszenia mocy.


Co do paliw to z tym jest różnie.Jezeli silnik nie jest przystosowany do paliwa o większym oktanie żadnych efektów nie mamy.Gdy zwiekszamy stopień sprężania i zwykłe paliwo w wyniku wzrostu ciśnienia i temperatury powoduje samozapłony jak w dieslu,to wtedy jest koniecznośc lania paliwa wysokooktanowego.Niby baza benzyn jest taka sama,zmieniają się proporcje dodatków myjących,obniżających zdolność samozapłonu itp.Baza powinna być taka sama,powinna być,ale czy jest?
Kiedyś spotkałem pewnego gościa,który opowiadał mi o swojej pracy w pewnej firmie która robiła przekrety na dystrybucji paliw.W pewnym okresie z odpadów chemicznych robili etylinę w której nie było benzyny tylko rozpuszczalniki.Specjalny silnik testowy zakupiony do sprawdzania parametrów spalania wykazywał wiekszą kalorycznośc takiego paliwa,jednak na tym się jego zalety kończyły.My też nie wiemy co lejemy do swoich zbiorników.
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: tomekb »

a czy ktoś z was robił hamownie przed i po wycięciu kata żeby porównać efekt wycięcia kata. Nie znam takiego przypadku sam żeby ktoś to sprawdzał. Dlatego się przymierzam do tego moda ale z braku czasu jeszcze na hamownie przed zmianę nie podjechałem. Nie wydaje mi się żeby wycięcie katów nic nie dawało.
Awatar użytkownika
Travis
Lex Master
Posty: 1441
Rejestracja: 8 gru 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: Travis »

carsik pisze:tzn co czujesz? Jeśli parametry się nie zmieniają to masz tylko efekt dobrego samopoczucia. Udowodnij w cyferkach, że zmienia się przyspieszenie bez zmian w momencie a przyznam Ci Nobla. To, że zwiększenie głośności pojazdu gwałtownie zwiększa jego przyśpieszenie jest od dawna udowodnione w literaturze S-F :biggrin2:
Mogę się o mamrota założyć :wink: Przez rok jeździłem z tłumikiem GReedy i po założeniu seryjnego auto nie chce jechać, tzn. wyraźnie czuć zamulenie od 0 do 4tyś obrotów. Co do wyciętych katów parę osób robiło to i też jakąś tam różnicę czuło.
Prawda jest taka że nie opłaca się nic dłubać przy tej jednostce bo efekty będą takie sobie przy dość sporym nakładzie finansowym.
Narf
Lex user
Posty: 168
Rejestracja: 5 paź 2010, o 12:48
Model Lexusa: :)
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: Narf »

carinus pisze: Oprócz zmiany wartości są jeszcze zmiany przebiegu
wiem, ale chcialem aby carsik sprecyzowal :)
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: carsik »

no więc carsik precyzuje. Nigdzie nie napisałem o momencie max. Może dla niektórych za duży skrót myślowy użyłem. Zmiany w przebiegu momentu obrotowego. A wycinanie katalizatora spowoduje jedynie przesunięcie momentu w górę, nic inaczej i nie więcej, nie w przypadku lexusa, który ma bardzo należycie skonstruowany układ wydechowy.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
Damian87
Lex Driver
Posty: 687
Rejestracja: 11 lip 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: Damian87 »

kontynuuje temat..
a co z Altezzą 2.0 16v R4 i ma ona 200km :szok: :szok: :szok: a nie znalazłem w necie info aby silnik był uturbiony...
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: tomekb »

To jest beams silnik wolnossacy nosi oznaczenia 3sge
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: carsik »

Damian87 pisze:kontynuuje temat..
a co z Altezzą 2.0 16v R4 i ma ona 200km :szok: :szok: :szok: a nie znalazłem w necie info aby silnik był uturbiony...

bo nie jest i ma 210KM w Altezzie. Tylko co z tego jak momentu obrotowego to on za bardzo nie posiada i przy tak ciężkim pojeździe tych koników nie widać, no chyba że ktoś chce jeździć tylko górą obrotów to jeszcze jako tako.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: Lexus VS Altezza

Post autor: carinus »

Damian87 pisze:kontynuuje temat..
a co z Altezzą 2.0 16v R4 i ma ona 200km :szok: :szok: :szok: a nie znalazłem w necie info aby silnik był uturbiony...
On jest już tak wysilony ze proste uturbienie chyba go zabije.Poczytaj informacje na forum celika-club.Tam jest najwięcej uzytkowników tych silników i najwiecej informacji o wszystkich jego odmianach,troche ich jest.Kiedys podniecalem się tymi silnikami bo miałem w swojej celice i carinie ten słabszy 156KM,potem wstawiłem 175KM i zadnych wyraźnych różnic nie było,bo moment identyczny.Ludziska ściagali gdzieś z daleka właśnie te silniki nowszych generacji red-top,black-top i to mnie wtedy fascynowało.
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości