Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: carsik »

maniek_ls400 pisze:
carsik pisze:nie, no please, zajęło mi to dosłownie 3 sekundy http://chomikuj.pl/ramzes1111/Motoryzac ... ScanMaster
Carsik - niestety młode pokolenie czeka na wszystko na tacy...
coś w tym jest :biggrin2:
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: givenchy30 »

Panowie, przepraszam za nieporadność ale to nie z lenistwa tylko dlatego, że Kaspersky blokował mi program do diagnostyki jaki sciągnąłem wcześniej dlatego myślałem, że z programem jest coś nie tak. Ale już ogarnąłem to biorąc się ostro do roboty:)
Zainstalowałem program PCMCSCAN i pokazało mi po przejechaniu niewielkiego dystansu i pomiaru w czasie rzeczywistym następujące błędy:
- P0300 Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów
- P0301 Cylinder nr.1 wykryte wypadanie zapłonów
- P0305 Cylinder nr.5 wykryte wypadanie zapłonów
i oczywiaście w czasie jazdy zapala się kontrolka Chec Engine

Proszę o informację co z tym dalej...?
Pozdrawiam wszystkich.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: carsik »

generalnie możesz sobie sprawdzić profilaktycznie kompresję ale jak na razie wszystko wskazuje na cewki i po prostu je wymień, skoro ECU mówi CI co go boli.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: givenchy30 »

Wnioskuję, że cewki na 1 i 5 cylindrze podlegają wymianie? Czy ten błąd wskazuje jednoznacznie na problem z cewkami?
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: carsik »

nie do końca, wskazuje na brak zapłonu w cylindrach, powodem może być np brak kompresji lub brak paliwa na danych cylindrach, ale najbardziej prawdopodobne w tej sytuacji jest uszkodzenie cewek.
Czasem podobne efekty daje koło pasowe na wale ale wtedy sieje raczej błędem po cylindrach. Zazwyczaj postepuje się w ten sposób, że kasuje się błędy i ponownie próbuje je wywołać.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: givenchy30 »

A czy jest możliwość sprawdzenia cewki pod kontem uszkodzenia? Np. miernikiem sprawdzając opór.
Szkoda, że nie znam nikogo w pobliżu, kto mógłby ze mną podmienić cewki dla sprawdzenia. Trochę żal by było zamówić cewki, wymienić i gdyby okazało się że problem nadal pozostaje:( A kasa poszła....
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: carsik »

ale po co Ci inna cewka. Podnosisz cewkę do góry i jak nie słychać stukania iskry to masz odpowiedź.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Yarecki
Lex Master
Posty: 1921
Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: Yarecki »

givenchy30 pisze:A czy jest możliwość sprawdzenia cewki pod kontem uszkodzenia? Np. miernikiem sprawdzając opór.
Szkoda, że nie znam nikogo w pobliżu, kto mógłby ze mną podmienić cewki dla sprawdzenia. Trochę żal by było zamówić cewki, wymienić i gdyby okazało się że problem nadal pozostaje:( A kasa poszła....
Kupiłeś auto klasy premium i każda naprawa będzie bolała nie ma to tamto i albo trzeba kupić fabię 1,4 albo trzymać się za portfel i jeździć klasą premium :biggrin2:
Zamień najpierw cewki miejscami z innymi cylindrami, i zobacz co się dziać będzie, jeśli błędy wystąpią na zamienionych garach to masz jasną odp, jeśli wystąpią na tych samych mimo zamiany cewek też będzie to kolejne ukierunkowanie.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: givenchy30 »

Jutro zamienię cewki miejscami i zobaczę co się zmieni.
Awatar użytkownika
givenchy30
Lex user
Posty: 161
Rejestracja: 18 maja 2013, o 07:28
Model Lexusa: GS300 MK III
Skąd:: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Silnik pracuje nierówno IS 200 SportCross

Post autor: givenchy30 »

Dzisiaj o poranku zabrałem się do zamiany cewek miejscami i już mówię co się zmieniło. Wszystko wskazuje że uszkodzona jest tylko jedna cewka a to dlatego, że:
Po przejechaniu kilku km. pokazuje CPU błędy wypadania zapłonu na cylindrze nr.1,3,5. Po skasowaniu błędów przy pracy silnika na biegu jałowym pokazało błąd wypadania zapłonu na cyl. nr.5
Następnie zamieniłem cewkę z cyl. nr5. na cewkę z cyl. nr.1 i natychmiast po sprawdzeniu błędów CPU pokazał się błąd wypadania zapł. na cyl. nr.1
Wszystko wskazuj na cewkę nr.5, poza tym w czasie pracy na biegu jałowym podnosząc kolejno cewki do góry widoczna jest zmiana pracy i zachowania silnika, poza cewką nr.5
Tą cewkę nawet kiedy unoszę to żadnej reakcji.
Nie wiem tylko dlaczego silnik pracując na biegu jałowym pokazuje błąd jednego cylindra a podczas jazdy pokazuje już błędy trzech cyl.
Dlaczego tak się dzieje? Jaki wpływ na prace pozostałych cewek ma uszkodzenie jednej?
Jeszcze raz dziękuje Wam za wszelkie podpowiedzi i zaczynam poszukiwać cewki do kupienia
pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości