[IS 200] kontrolka CHECK ENGINE i TRC OFF
- highcontrast
- Lex user
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 paź 2010, o 04:00
- Model Lexusa: is200
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
ROZWIĄZANIE mojego problemu > ...puki nie było śniegów problem odłożyłem na kilka dni bo jeszcze miałem inne wydatki...niestety zaczął się nasilać czego objawem było gaśniecie auta na niskich obrotach (bardzo podnoszące adrenalinę na zakrętach, gdzie wysiadało wspomaganie kierownicy i nawet człowiek nie zdążył się zdziwić jak jechał nagle prosto )...do tego doszedł wczoraj kolejny problem tj. znaczne obniżenie mocy silnika, co miało przełożenie na przyspieszenie tzn. po wciśnięciu w pedał (gazu) samochód dochodził do 3000 obrotów i wybiórczo szedł dalej albo finito przykład - na jednopasmówce wyprzedzam autobus i nagle przysłowiowy Wuj w d... w połowie autobusu nie chce iść dalej, gaz opór a on nic... po tej akcji stwierdziłem, że chce dalej pożyć (mam w planach wakcje itd. ) więc zadzwoniłem do serwisu i umówiłem się na dzisiaj na ta tzw. regeneracje wtrysków. Przyjechałem na 14tą , i typ wziął się do roboty (z lekką łaską, bo jak mówił nie mają dzisiaj zbytnio czasu)... po ok 30-40 min. sprawa była załatwiona. Efekt tej operacji jest taki, że oczywiście nie ma błedu silnika i trc na panelu, wzrost mocy do takiej jakiej już nie pamiętałem i dodatkowo cicha i równa praca silnika na gazie jakiej nie widziałem jeszcze od zakupu swojego IS-a. Więc jestem zadowolony (no moze nie z ceny usługi). Koszt 400 pln i 6 mc gwarancji w serwisie bigaz (taka mam instalacje) na zaciszu w wawie , ale z tego co widziłem w necie są firmy oferujące tą usługę w warszawie za 250 pln dające gwarancje bezterminową np. http://www.poterek.com/portal/ tu jest taka informacja, ale jakie sa efekty nie wiem. To na tyle ...zobaczymy jakby co dam znać jak się to będzie sprawować
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
ja przypomnę, że kolega które ma mojego ex IS200 za każdym razem jak temp na zewnątrz spada poniżej zera to wywala mu checka i mruga trc.
Komp pokazuje błędy P0300 301 302 i 303 które są odpowiedzialne za brak iskry na pierwszych 3 cylindrach - błąd wykryty przy tepm płynu chłodzącego 20stp.
W zeszłym tyg wyciągneliśmy wszystkie świece - na początek przeczyściliśmy i zamieniliśmy cewki miejscami z cyl 123 na 456 i 456 na 123.
Dzisiaj koledze znów wywaliło checka więc podjechał do mnie aby podpiąć się pod kompa i znów prawie to samo tyle, że błędy p0300 p0301 i p0303 - brak błędu p0302 - to by wykluczało cewki bo zostały zamienione miejscami.
Nie wiem jak jest u was ale w tym przypadku checa wywala kiedy silnik nierówno pracuje próbując zejść z obrotów po ssaniu wstępnym.
Drugi raz bład wywalił przy takich samych obrotach okolice 950rpm i też przy temp płynu 20stp. i też na postoju oraz przy dziwnie dużym obliczonym przez komputer obciążeniu w granicy 74%.
Dodam też, że zaraz po odpaleniu po nocy silnik chodzi rówo i właśnie jak złapie deczko temperature i schodzi z obrotów to chodzi nierówno aż do momentu jak się rozgrzeje (mowa o wolnych obrotach)
Przeglądając różne dokumentacje i program Auto Data oraz po przeprowadzeniu ostatniego testu jest kolka opcji
1. Problem z przepustnica (prawdopodobnie z jej sterowaniem lub luzem na zębatkach - które są plastikowe)
2. Brakiem ciśnienia paliwa (w co wątpie)
3. Problem z wtryskiwaczami benzynowymi (bo to się dzieje na benzynie a nie na gazie - ale też w to szczerze wątpie).
4. Problem z MAP sensorem - w to też wątpie
Pytanie czy macie podobne objawy do tych które opisałem?
Komp pokazuje błędy P0300 301 302 i 303 które są odpowiedzialne za brak iskry na pierwszych 3 cylindrach - błąd wykryty przy tepm płynu chłodzącego 20stp.
W zeszłym tyg wyciągneliśmy wszystkie świece - na początek przeczyściliśmy i zamieniliśmy cewki miejscami z cyl 123 na 456 i 456 na 123.
Dzisiaj koledze znów wywaliło checka więc podjechał do mnie aby podpiąć się pod kompa i znów prawie to samo tyle, że błędy p0300 p0301 i p0303 - brak błędu p0302 - to by wykluczało cewki bo zostały zamienione miejscami.
Nie wiem jak jest u was ale w tym przypadku checa wywala kiedy silnik nierówno pracuje próbując zejść z obrotów po ssaniu wstępnym.
Drugi raz bład wywalił przy takich samych obrotach okolice 950rpm i też przy temp płynu 20stp. i też na postoju oraz przy dziwnie dużym obliczonym przez komputer obciążeniu w granicy 74%.
Dodam też, że zaraz po odpaleniu po nocy silnik chodzi rówo i właśnie jak złapie deczko temperature i schodzi z obrotów to chodzi nierówno aż do momentu jak się rozgrzeje (mowa o wolnych obrotach)
Przeglądając różne dokumentacje i program Auto Data oraz po przeprowadzeniu ostatniego testu jest kolka opcji
1. Problem z przepustnica (prawdopodobnie z jej sterowaniem lub luzem na zębatkach - które są plastikowe)
2. Brakiem ciśnienia paliwa (w co wątpie)
3. Problem z wtryskiwaczami benzynowymi (bo to się dzieje na benzynie a nie na gazie - ale też w to szczerze wątpie).
4. Problem z MAP sensorem - w to też wątpie
Pytanie czy macie podobne objawy do tych które opisałem?
- Thorgal1
- Moderator
- Posty: 785
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:14
- Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
- Skąd:: Śląsk, Chelsea
- Lokalizacja: Śląsk Chelsea
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
Miałem podobny problem ale jednak słabsze objawy ... tylko błąd silnika - okazało się że jeden wtrysk gazu wysiadł i mam listwy magicjet 2x 3wtryski - jedna listwa 3 wtrysków to 161pln montaż banalny (samodzielny) ... jak bym miał osobno wtryski (6x1) to było by 60pln ... a to są naprawdę szybkie wtryski - i rok gwarancji - a tutaj 400pln za regeneracje? to jakiś absurd - kolo ma 350pln zarobku - co do mieszanki to jak za bogata pół biedy - najwyżej z rury będzie gazem walić ale zbyt uboga ... to dopiero niszczy silnik i cały wylot - podstawa to regulacja, mój pali 4l więcej lpg niż beny i jak tak musi być to trudno, nie zmuszam go żeby palił np. tylko litr więcej - ale to już odbiegam od tematu.highcontrast pisze:ROZWIĄZANIE mojego problemu > ...puki nie było śniegów problem odłożyłem na kilka dni bo jeszcze miałem inne wydatki...niestety zaczął się nasilać czego objawem było gaśniecie auta na niskich obrotach (bardzo podnoszące adrenalinę na zakrętach, gdzie wysiadało wspomaganie kierownicy i nawet człowiek nie zdążył się zdziwić jak jechał nagle prosto )...do tego doszedł wczoraj kolejny problem tj. znaczne obniżenie mocy silnika, co miało przełożenie na przyspieszenie tzn. po wciśnięciu w pedał (gazu) samochód dochodził do 3000 obrotów i wybiórczo szedł dalej albo finito przykład - na jednopasmówce wyprzedzam autobus i nagle przysłowiowy Wuj w d... w połowie autobusu nie chce iść dalej, gaz opór a on nic... po tej akcji stwierdziłem, że chce dalej pożyć (mam w planach wakcje itd. ) więc zadzwoniłem do serwisu i umówiłem się na dzisiaj na ta tzw. regeneracje wtrysków. Przyjechałem na 14tą , i typ wziął się do roboty (z lekką łaską, bo jak mówił nie mają dzisiaj zbytnio czasu)... po ok 30-40 min. sprawa była załatwiona. Efekt tej operacji jest taki, że oczywiście nie ma błedu silnika i trc na panelu, wzrost mocy do takiej jakiej już nie pamiętałem i dodatkowo cicha i równa praca silnika na gazie jakiej nie widziałem jeszcze od zakupu swojego IS-a. Więc jestem zadowolony (no moze nie z ceny usługi). Koszt 400 pln i 6 mc gwarancji w serwisie bigaz (taka mam instalacje) na zaciszu w wawie , ale z tego co widziłem w necie są firmy oferujące tą usługę w warszawie za 250 pln dające gwarancje bezterminową np. http://www.poterek.com/portal/ tu jest taka informacja, ale jakie sa efekty nie wiem. To na tyle ...zobaczymy jakby co dam znać jak się to będzie sprawować
kup sobie kabel do obd i do gazu - pewne rzeczy sam zdiagnozujesz za pomocą lapka
teraz mi się pali silnik z błędem że grzałka w sondzie drugiej na pierwszej rurce padła - już jedzie do mnie inna na zamianę gaz niszczy wszystko trochę szybciej ale rzeczy są do ogarnięcia.
http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457
steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
- IgoR_KilleR
- Lex user
- Posty: 262
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 10:00
- Model Lexusa: Is 200
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
U mnie check zapalił się jak spokojnie dojeżdżałem do skrętu w prawo, gdy jechałęm do specy od hamulców. Jak odebrałem samochód to check'a już nie było, mimo, że jak twierdzili, nie udało im się podłączyć pod komputer.
Wcześniej check zapalił mi się przy ostrym ruszeniu, jednak wtedy nie towarzyszyła temu migająca kontrolka TRC. Wtedy też Check zgasł po jakimś czasie sam.
Wcześniej check zapalił mi się przy ostrym ruszeniu, jednak wtedy nie towarzyszyła temu migająca kontrolka TRC. Wtedy też Check zgasł po jakimś czasie sam.
- dommell
- Lex Driver
- Posty: 601
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:21
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Kielce, Warszawa
- Lokalizacja: Kielce, Warszawa
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
konik_80 pisze:ja przypomnę, że kolega które ma mojego ex IS200 za każdym razem jak temp na zewnątrz spada poniżej zera to wywala mu checka i mruga trc.
Komp pokazuje błędy P0300 301 302 i 303 które są odpowiedzialne za brak iskry na pierwszych 3 cylindrach - błąd wykryty przy tepm płynu chłodzącego 20stp.
W zeszłym tyg wyciągneliśmy wszystkie świece - na początek przeczyściliśmy i zamieniliśmy cewki miejscami z cyl 123 na 456 i 456 na 123.
Dzisiaj koledze znów wywaliło checka więc podjechał do mnie aby podpiąć się pod kompa i znów prawie to samo tyle, że błędy p0300 p0301 i p0303 - brak błędu p0302 - to by wykluczało cewki bo zostały zamienione miejscami.
Nie wiem jak jest u was ale w tym przypadku checa wywala kiedy silnik nierówno pracuje próbując zejść z obrotów po ssaniu wstępnym.
Drugi raz bład wywalił przy takich samych obrotach okolice 950rpm i też przy temp płynu 20stp. i też na postoju oraz przy dziwnie dużym obliczonym przez komputer obciążeniu w granicy 74%.
Dodam też, że zaraz po odpaleniu po nocy silnik chodzi rówo i właśnie jak złapie deczko temperature i schodzi z obrotów to chodzi nierówno aż do momentu jak się rozgrzeje (mowa o wolnych obrotach)
Przeglądając różne dokumentacje i program Auto Data oraz po przeprowadzeniu ostatniego testu jest kolka opcji
1. Problem z przepustnica (prawdopodobnie z jej sterowaniem lub luzem na zębatkach - które są plastikowe)
2. Brakiem ciśnienia paliwa (w co wątpie)
3. Problem z wtryskiwaczami benzynowymi (bo to się dzieje na benzynie a nie na gazie - ale też w to szczerze wątpie).
4. Problem z MAP sensorem - w to też wątpie
Pytanie czy macie podobne objawy do tych które opisałem?
Ja już o tym chyba kiedys pisałem. Rozmawialiśmy kiedyś mailowo. Nie wiem Konik czy pamiętasz to. Ale to był rok temu. Męczę się z tym od roku (czyli: Komp tylko na biegu jałowym na postoju, pokazuje błędy P0300 301 302 i 303 ).
Ja doszedłem do takich wnisoków:
- na pewno nie świece, wymieniane,
- na pewno nie cewki, przemieniałem,
- na pewno nie wiązka przewodów - badałem
- na pewno nie wtryski - bo i na gazie (i na Magic Jet i na nowych teraz Hana) i na benzynie
- obciążenie też mam większe (około 50%)
Zacząłem badać co jeszcze może wpływać na zapłon i wyszło...że został mi tylko zbadać kąt przesunięcia zapłonu. I na postoju właśnie przy małych obrotach mam cyrki, bo raz pokazuje 20 stopni, raz lata od 4 do 12 stopni. Więc tu chyba jest pies pogrzebany. Inny kąt, inne czasy wtrysku i stąd wypadanie zapłonów. Gdzieś mam luz. Dlatego zakupiłem już części do rozrządu i wymienie na dniach jak tylko czasu starczy. Jest jeszcze opcja że na kole pasowym coś, bo jakby mi się kręciło nie tak jak powinno... Taki efekt "chybotania". Koło już wymieniałem (bo w nim jest guma i myślałem, że to się zużyło, ale nie pomogło. Może końcówka wałka jest krzywa?? Pieron wie.
Jak tak myślę, to to obciążenie i zmienny kąt mogą wskazywać na rozrząd. Tomek tu chyba już tak miał, że miał rozrząd źle założony i miał przymulony samochód. Nie wiem, dużo się wyjaśni po wymianie rozrządu. Jak nie pomoże to jadę na Osiedla 2 i niech diagnozują. Bo jak nie oni, to nie wiem już kto.
- konik_80
- Lex Driver
- Posty: 426
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
- Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
- Skąd:: Szkocja
- Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
dommell oczywiscie, ze pamietam rozmowe.
W przypadku mojego ex ISa stawialbym jednak na przepustnice - jak silnik zaczyna nierowno pracowac to ona strasznie swiruje.
Czytalem tez na forum brytyjskim, ze gosc mial podobny problem i wymiana przepustnicy rozwiazala problem.
Pomiedzy silniczkiem a osia motylka w przepustnicy sa 3 kola zebate - przy czyszczeniu kiedys rozebralem ja w celach edukacyjnych i zaobserwowalem ze zebatki nie sa sztywno spiete - pomiedzy zebami sa luzy a to na pewno nie ulatwia sterowania.
Mechanicznie 1G-FE to pancerny silnik takze watpie aby mial tutaj jakies problemy.
ps. sorry za brak polskich liter ale wlasnie zainstalowalem angielska wersje win 7...
W przypadku mojego ex ISa stawialbym jednak na przepustnice - jak silnik zaczyna nierowno pracowac to ona strasznie swiruje.
Czytalem tez na forum brytyjskim, ze gosc mial podobny problem i wymiana przepustnicy rozwiazala problem.
Pomiedzy silniczkiem a osia motylka w przepustnicy sa 3 kola zebate - przy czyszczeniu kiedys rozebralem ja w celach edukacyjnych i zaobserwowalem ze zebatki nie sa sztywno spiete - pomiedzy zebami sa luzy a to na pewno nie ulatwia sterowania.
Mechanicznie 1G-FE to pancerny silnik takze watpie aby mial tutaj jakies problemy.
ps. sorry za brak polskich liter ale wlasnie zainstalowalem angielska wersje win 7...
- janasek
- Lex Master
- Posty: 1516
- Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
- Model Lexusa: SC 400
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
Ja przed wymianą rozrządu miałem to samo i po wymianie też tak samo jest, więc to na 99% nie jest rozrząd. Mi się znowu zaświeciły te kontrolki, może niedługo zgasną. Muszę podjechać na kompa...
Pozdro
Pozdro
Luxusem jadę...
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 18 sty 2011, o 16:41
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Lublin
- Lokalizacja: Lublin nad Bystrzycą
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
Witam u mnie tydzień temu doszło do podobnej sytuacji... silnik po nagrzaniu do optymalnej temperatury wszedł na 3 tys obr. wyświetliły się kontrolki check engine i mrugająca TRC. Pierwotnie myślałem że wina tkwi w świecach. Wymieniłem skasowałem błędy i było ok dopóki silnik się nie nagrzał. Drążąc temat w gronie lokalnych speców oraz zasobów internetu doszedłem do wniosku że przyczyn może być co najmniej kilka. Uszkodzona cewka, okablowanie cewek 1-3, i najbardziej prawdopodobna jak dla mnie zasyfiona bądź uszkodzona przepustnica. W najbliższych dniach zajmę się tematem i dam znać jakie wnioski i co udało się zdziałać. Pozdro 4ALL.
-
- Lex Master
- Posty: 2643
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
- Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
- Skąd:: Sosnowiec, Będzin
- Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
a silnik chodzi na 5 czy na 6 cylindrach
-
- Lex user
- Posty: 31
- Rejestracja: 18 sty 2011, o 16:41
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Lublin
- Lokalizacja: Lublin nad Bystrzycą
- Kontakt:
Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC
Na 100% na 6 cyl. Dziś cały dzień się babrałem silniku i mam potencjalnego winnego... uszkodzeniu uległą przepustnica a dokładnie mechanizm odpowiedzialny za jej działanie. Zmówiłem już przepustnicę. Jak wymienię to dam znać jaki wynik ale na 99% to właśnie ona jest winna...tomekb pisze:a silnik chodzi na 5 czy na 6 cylindrach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości