IS200/300 - silnik bierze olej
: 27 mar 2014, o 16:31
Witam wszystkich użytkowników, choć oficjalnie witałem się już tutaj pod koniec września 2013, ale szczegóły poniżej
Pozwolę sobie po krótce przedstawić moją historię licząc na podpowiedzi z waszej strony bądź ewentualnie skierowanie do odpowiedniego warsztatu.
Auto zakupiłem pod koniec sierpnia 2013 roku z przebiegiem 202 tys. od drugiego właściciela, który zrobił tym autem 100 tyś. Auto krajowe, zakupione przez 1go właściciela w salonie w Katowicach. Dokumenty i wszystko inne łącznie ze stanem auta i dbałością o szczegóły sprzedającego (dokumentacja zdjęciowa z uszkodzeń lakierniczych itp.) wskazuje na realny przebieg
po zrobieniu ok 2 tys km od zakupu zapaliło się ciśnienie oleju, okazało się, że bagnet był kompletnie suchy :/
Zalałem świeżym olejem i zacząłem regularny monitoring stanu oleju. Do dnia dzisiejszego zrobiłem od wymiany 9 tyś. i dolałem ponad 8 litrów oleju !
Sprzedający, z którym się w międzyczasie skontaktowałem w tej sprawie odesłał mnie do serwisu, w którym przez cały okres użytkowania serwisował auto. Mechanik stwierdził, że faktycznie były ubytki oleju przy wymianach, ale rzędu 1-1,5 litra i wskazał jako przyczynę zapieczone pierścienie olejowe.
Początkowo planowałem przekładać motor z innego egzemplarza, myślałem nawet o sprowadzeniu stłuczkowego anglika na części jednak mechanik od poprzedniego właściciela odradza mi wyraźnie taki zabieg, bo twierdzi, że zapieczone pierścienie to standard w tym aucie i prędzej czy później będę musiał się z tym zderzyć.
czy ktoś z was miał podobne objawy i jest w stanie coś podpowiedzieć w tej sytuacji i czy jest gdzieś we Wrocławiu lub okolicach ktoś kto by ewentualnie ogarnął dobrze ten remont?
Kolega "glo" w innym wątku poleca Sport Technika przy Rogowskiej. Tam wołają za wymianę pierścieni min. 2 tyś. PLNów, wstępny koszt części ściągniętych z Amayamy (kpl pierścieni, uszczelniacze zaworowe i uszczelka głowicy, bo przy rozbieraniu góry to na pewno pójdzie do wymiany) to ok 1200 zł.
Pytanie czy taka impreza jest generalnie opłacalna...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady
Pozwolę sobie po krótce przedstawić moją historię licząc na podpowiedzi z waszej strony bądź ewentualnie skierowanie do odpowiedniego warsztatu.
Auto zakupiłem pod koniec sierpnia 2013 roku z przebiegiem 202 tys. od drugiego właściciela, który zrobił tym autem 100 tyś. Auto krajowe, zakupione przez 1go właściciela w salonie w Katowicach. Dokumenty i wszystko inne łącznie ze stanem auta i dbałością o szczegóły sprzedającego (dokumentacja zdjęciowa z uszkodzeń lakierniczych itp.) wskazuje na realny przebieg
po zrobieniu ok 2 tys km od zakupu zapaliło się ciśnienie oleju, okazało się, że bagnet był kompletnie suchy :/
Zalałem świeżym olejem i zacząłem regularny monitoring stanu oleju. Do dnia dzisiejszego zrobiłem od wymiany 9 tyś. i dolałem ponad 8 litrów oleju !
Sprzedający, z którym się w międzyczasie skontaktowałem w tej sprawie odesłał mnie do serwisu, w którym przez cały okres użytkowania serwisował auto. Mechanik stwierdził, że faktycznie były ubytki oleju przy wymianach, ale rzędu 1-1,5 litra i wskazał jako przyczynę zapieczone pierścienie olejowe.
Początkowo planowałem przekładać motor z innego egzemplarza, myślałem nawet o sprowadzeniu stłuczkowego anglika na części jednak mechanik od poprzedniego właściciela odradza mi wyraźnie taki zabieg, bo twierdzi, że zapieczone pierścienie to standard w tym aucie i prędzej czy później będę musiał się z tym zderzyć.
czy ktoś z was miał podobne objawy i jest w stanie coś podpowiedzieć w tej sytuacji i czy jest gdzieś we Wrocławiu lub okolicach ktoś kto by ewentualnie ogarnął dobrze ten remont?
Kolega "glo" w innym wątku poleca Sport Technika przy Rogowskiej. Tam wołają za wymianę pierścieni min. 2 tyś. PLNów, wstępny koszt części ściągniętych z Amayamy (kpl pierścieni, uszczelniacze zaworowe i uszczelka głowicy, bo przy rozbieraniu góry to na pewno pójdzie do wymiany) to ok 1200 zł.
Pytanie czy taka impreza jest generalnie opłacalna...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady