[IS200] Błędy P0300, P0301, P0302, P0303.
: 10 paź 2014, o 15:46
Witam,
Tak jak w temacie, ECU pokazuje losowo błędy: P0300, P0301, P0302, P0303.
Wiem, że jest to wypadanie zapłonu na pierwszych 3 cylindrach... pozostałe 3 są OK.
...i teraz pytanie, co jak i dlaczego?
Cewki i świece sprawdzone OK...
Kompresja OK...
Przyspieszenie i dynamika OK...
Prędkościowo zamyka szafę...
Czasem mam wrażenie, że na chwilę ma mniej mocy... tak jakby nagle zacząć jechać pod silny wiatr, po czym za parę chwil ustępuje to... Nie dzieje się to często ale najprawdopodobniej jest to jeden z objawów.
Generalnie samochód czasem na wolnych obrotach (około 650-750rpm) zaczyna się trząść (co jest pewnie objawem właśnie braku zapłonu na którymś cylindrze). Potrafi także wyrzucić ten błąd przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu (ale nie zawsze).
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Auto ma instalację gazową ale błąd występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.
Ktoś powiedział, że może to być walnięte sterowanie ECU napięciem na cewki i czasem nie podawany jest odpowiedni prąd na którąś z cewek... w efekcie nie dochodzi do zapłonu. Czy to ma sens? Można znaleźć ECU na allegro za około 300PLN, ale czy to właśnie to?
Czy ktoś z Was miał podobne objawy i co ważniejsze co z tym można zrobić? Gdzie szukać przyczyny?
Nie wiem już co z tym robić...
Pozdrawiam,
Adix
Tak jak w temacie, ECU pokazuje losowo błędy: P0300, P0301, P0302, P0303.
Wiem, że jest to wypadanie zapłonu na pierwszych 3 cylindrach... pozostałe 3 są OK.
...i teraz pytanie, co jak i dlaczego?
Cewki i świece sprawdzone OK...
Kompresja OK...
Przyspieszenie i dynamika OK...
Prędkościowo zamyka szafę...
Czasem mam wrażenie, że na chwilę ma mniej mocy... tak jakby nagle zacząć jechać pod silny wiatr, po czym za parę chwil ustępuje to... Nie dzieje się to często ale najprawdopodobniej jest to jeden z objawów.
Generalnie samochód czasem na wolnych obrotach (około 650-750rpm) zaczyna się trząść (co jest pewnie objawem właśnie braku zapłonu na którymś cylindrze). Potrafi także wyrzucić ten błąd przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu (ale nie zawsze).
Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Auto ma instalację gazową ale błąd występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.
Ktoś powiedział, że może to być walnięte sterowanie ECU napięciem na cewki i czasem nie podawany jest odpowiedni prąd na którąś z cewek... w efekcie nie dochodzi do zapłonu. Czy to ma sens? Można znaleźć ECU na allegro za około 300PLN, ale czy to właśnie to?
Czy ktoś z Was miał podobne objawy i co ważniejsze co z tym można zrobić? Gdzie szukać przyczyny?
Nie wiem już co z tym robić...
Pozdrawiam,
Adix