[IS 200] Jaki Olej?

Neutrino

[IS 200] Jaki Olej?

Post autor: Neutrino »

gmiter pisze:Jeżeli wybieracie Motula 5W-40 to polecam porównać do Valvoline 5W40 All Climate. Parametry bardzo zbliżone a TBN w Valvoline jest 10 (Motul 6,5-7) więc silnik będzie wśrodku lusterko :)
Właśnie go sobie kupiłem do XC90 - co prawda inny silnik bo doładowany a;le dla mnie TBN jest istotne jeżeli reszta parametrów jest podobna. Tym bardziej w starszych silnikach. Lepiej zapobiegać nagarom.
Ale Motul jest w 100% syntetyczny a Valvoline nie. :-)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: gmiter »

Ale Motul jest w 100% syntetyczny a Valvoline nie. :-)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Skąd przytaczasz nieprawdziwą informację?
Valvoline jest olejem w pełni syntetycznym.
Awatar użytkownika
Rzeznix
Lex user
Posty: 118
Rejestracja: 20 wrz 2017, o 20:56
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: Rzeznix »

Ja sam teraz kupiłem Valvoline 5W40 Maxlife. Obecnie zalany Millers EE 5W30, więc ciekaw jestem jaka będzie różnica w pracy silnika. Jednak olej prawie dwukrotnie tańszy... Ale nigdzie nie widziałem negatywnych opinii :fiu:
Dej mu na zimnym!
Neutrino

[IS 200] Jaki Olej?

Post autor: Neutrino »

gmiter pisze:
Ale Motul jest w 100% syntetyczny a Valvoline nie. :-)

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Skąd przytaczasz nieprawdziwą informację?
Valvoline jest olejem w pełni syntetycznym.
W pelni niestety nie oznacza 100% ;-P

Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: gmiter »

Jeżeli mówisz o bazie HC to i Motul i Valvoline mają bazę HC.. Piszesz że Motul jest 100% syntetyk - no k***a mniej niż Valvoline jak wychodzi z kart technicznych
Motul od 25% do 50%
Valvoline od 25% do 40%

Więc jak piszesz o jednym to napisz też o drugim.
Używam obu w Lexie Motul, w XC90 Valvoline bo zależy mi na wyższym TBN i nie mam do nich zastrzeżeń.
waldi
Lex user
Posty: 25
Rejestracja: 8 sty 2016, o 11:26
Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: waldi »

Silnik 1G-FE i silniki serii JZ (1JZ/2JZ-GE/GTE)oraz serii UZ(1UZ/3UZ-FE) nie posiadają hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego. Dla "szklanek"rodzaj oleju nie ma znaczenia ale dla bębnów VVTI już tak. Producent wyraźnie podaje rodzaj oleju norma API SJ/SL i norma ILSAC dla olejów Energy Conserving, Fuel Economy.To są oleje lekkobieżne dla wysilonych ciasno pasowanych silników.Te normy spełniają oleje o obniżonym wskaźniku HTHS poniżej 3.5. Czyli te z oznaczeniem ACEA A1/B1 I A5/B5 I C1 I C2 lub ILSAC GF-1/2/3/4 najnowsza chyba norma jest GF-5. Producent pisze np :Preffered 5W30 ACEA SJ lub wyższe SL. SM .SN .Po co kombinować ? Ewentualnie wymieniać częściej bo tu producent ciekawie pisze że w szczególnych warunkach eksploatacji co 7500 km. Jeżdżąc po Polsce to w większości przypadków jest "Use-Severe " Każdy niech leje to na co go stać byle zgodnie z zaleceniem producenta. Czy to bedzie Total za 85pln czy Valvoline za 95pln czy Millers za 150pln lub Motul albo Amsoil Signature series 5W30 za 250pln. Grunt żeby zmieniać minimum raz do roku. Te silniki są pancerne i bardzo odporne bo już te nowsze GR to inna historia . W nich olej ma ogromne znaczenie i kto ma chałasujące bębny na zimnym rozruchu niech się wypowie.
Neutrino

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: Neutrino »

waldi pisze:Silnik 1G-FE i silniki serii JZ (1JZ/2JZ-GE/GTE)oraz serii UZ(1UZ/3UZ-FE) nie posiadają hydraulicznych kompensatorów luzu zaworowego. Dla "szklanek"rodzaj oleju nie ma znaczenia ale dla bębnów VVTI już tak. Producent wyraźnie podaje rodzaj oleju norma API SJ/SL i norma ILSAC dla olejów Energy Conserving, Fuel Economy.To są oleje lekkobieżne dla wysilonych ciasno pasowanych silników.Te normy spełniają oleje o obniżonym wskaźniku HTHS poniżej 3.5.
Co do stosowania oleju o HTHS ponizej 3,5 do "ciasnego" wysilonego silnika to raczej sceptycznie bym podszedl. Mialem kiedys Nissana z silnikiem SR20VE (wolnossace 2.0 o mocy blisko 200KM i podobnym momencie). W zaleceniach bylo 5W30 i HTHS ponizej 3,5. Taki zastosowalem a potem przy wymianie widzialem drobinki metalu w starym oleju. Od tej pory wypinam sie na to co poleca producent, co jest w tabelkach poszczegolnych marek olejowych. Staram sie podchodzic inzyniersko do tego i sprawdzam z jakim silnikiem mam do czynienia, jaki jest jego stopien zuzycia, jak jest eksploatowany itp. itd. Dopiero na tej podstawie dobieram olej. Potem jeszcze uwzgledniam "feedback" uzytkownika i ewentualnie cos zmieniam.
waldi
Lex user
Posty: 25
Rejestracja: 8 sty 2016, o 11:26
Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: waldi »

Opiłki w oleju ?Jakie z aluminium czy magnetyczne ze stali ? Wałki się łuszczyły ,czy panewki ? Sprawdziłeś to ? Może pompa była na wykończeniu i gęstszy olej jeszcze przedłużył jej życie. Każdy ma inne doświadczenia ale z tego co wiem np. w silnikach serii GR stosowanie niewlasciwego oleju źle się kończy. Jako posiadacz IS 200 od 9 lat i 80000 km przebiegu(jako auto rezerwowe) opiszę moją przygodę z olejami w tym aucie.Kupiony latem z przebiegiem 107000 km z rozpędu zalałem olej 5W50 Mobil A3/B4 do skrzyni biegów i dyfra Mobil 75W90. Od razu po zmianie szok silnik cichszy ale skrzynia jakby lekko 2 haczy. Zlekceważyłem to. Przyszła zima ,praca skrzyni tragedia 2 bardzo haczyła a jak pojawiły się temp.-20 poranny rozruch to silnik ledwo,ledwo się uruchamiał. Dopiero wtedy lektura obowiązkowa ksuążeczka obsługi auta. Na wiosnę wymiana oleju na Total NFC 5W30 A5/B5a do skrzyni Castrol 75W90. Latem wszystko OK. Ale silnik ciut głośniejszy. Kolejna zima i skrzynia nadal na 2 haczy ale mniej. A rozruch poranny silnika(ten sam akumulator żadnych napraw itp.temp też około -20) I....auto zapala na widok kluczyka,rozrusznik kręci jak szalony. A niby i jeden i drugi olej ma zimowy indeks 5W ale zupełnie inne lepkości i HTHS. Kolejnych kilka wymian nadal Total a ze skrzynią się pogodziłem. W między czasie wleciał dyfer zLSD zalany Castrolem do Limited Slio Diferential. Kontrola luzu zaworowego-zdjęcie dekla i mina mi zrzedła głowica jakaś taka żółtawo brązowa niespodobało mi się to. Płukanka i zalanie Valvoline 5W30 A5/B5 a do skrzyni z ciekawości Motul Gear 300 75W90 . Skrzynia jakby ciut lepiej. W zimę rozrusznik kręci dobrze a 2 w skrzyni leciutko haczy na zimnej skrzyni. Kontrola luzu zaworowego orzy okazji założenia LPG do auta. Silnik czyściuteńki w środku,wałki i głowica srebrne jak nowe. Wymiana oleju -tym razem silnk Millers XF LL 5W30 A5/B5 skrzynia Millers TRX 75W80 a dyfer Millers TRX 75W140 . Castrol spuszczony z dyfra po przelicie 40000km czysty i żółty. Motul ze skrzyni lekko zmęczony jasnobrązowy. Valvoline z silnika czarny jak zawsze bo cały syf zabierał ze sobą(silnik jak łza) I w końcu Panowie szok. Ta menda 2 wchodzi jak w masło. To nie do uwierzenia ale ta lepkość 75W80 uratowała tą skrzynię. Co do silnika i dyfra nie widzę różnicy. A skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.
Neutrino

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: Neutrino »

waldi pisze:Opiłki w oleju ?Jakie z aluminium czy magnetyczne ze stali ? Wałki się łuszczyły ,czy panewki ? Sprawdziłeś to ? Może pompa była na wykończeniu i gęstszy olej jeszcze przedłużył jej życie.
Nie mam budzetu ani czasu na to by odstawic auto na dluzszy czas, rozebrac "taki" silnik i szukac skad wziely sie opilki. Zreszta tu gdzie mieszkam nie mam nikogo komu w 100% zaufalbym nawet gdybym mogl pozwolic sobie taki zabieg. W moim poscie bardziej zalezalo mi na podkresleniu faktu, ze niekoniecznie to co jest napisane w tabelkach musi sie sprawdzic. Z zaleceniami wpisanymi w instrukcje obslugi jest juz moze lepiej, zwlaszcza jesli jestesmy pierwszym i jedynym uzytkownikiem pojazdu. W przypadku aut uzywanych jest to zazwyczaj kwestia obserwacji. Czyz nie tak wlasnie jest ze skrzynia w Twoim samochodzie? Zastosowales olej o lepkosci innej niz zalecana i sprawdza sie. Byc moze wczesniej ten element byl zaniedbany i zuzyl sie w stopniu, w ktorym zalecana lepkosc juz nie miala racji bytu.
JanB
Lex Driver
Posty: 371
Rejestracja: 29 lip 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post autor: JanB »

Neutrino pisze: Co do stosowania oleju o HTHS ponizej 3,5 do "ciasnego" wysilonego silnika to raczej sceptycznie bym podszedl. Mialem kiedys Nissana z silnikiem SR20VE (wolnossace 2.0 o mocy blisko 200KM i podobnym momencie). W zaleceniach bylo 5W30 i HTHS ponizej 3,5. Taki zastosowalem a potem przy wymianie widzialem drobinki metalu w starym oleju.
Przepraszam, ale nie zrozumiałem. HTHS poniżej 3,5??????????? Naprawdę????????
Myślę, że winno być powyżej... ale ja to może za gupi jezdem...
Pozdrawiam
JanB
ODPOWIEDZ

Wróć do „IS mk1 1998-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości