LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Piter87 » 17 kwi 2016, o 23:11

Witam wszystkich, jestem od niedawna posiadaczem is 250 z którym mam problem. Od razu na wstępie zaznaczę że przeszukałem fora, te zagraniczne też i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Problem który trapi mojego lexa to obroty są nie naturalnie wysokie, na zimnym silniku od razu po zapaleniu auto ma 1800RPM, po chwili gwałtownie podwyższa obroty do 2200RPM, oczywiście mówimy tutaj o biegu jałowym (P), po rozgrzaniu obroty spadaja do 1700RPM i tak zostają natomiast w pozycji D lub R wynoszą 1150RPM, i teraz pytanie czy da to sie skalibrować czy coś w tym stylu, ECU nie pokazuje żadnego błędu, szukałem też jakiejś nieszczelności w układzie dolotowym lecz nic nie znalazłem.
Piter87
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 kwi 2016, o 22:54
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LUBLIN

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez adeq4 » 18 kwi 2016, o 13:48

Spróbuj odłączyć akumulator na 15minut. Po podłączeniu odpal silnik i nie ruszając gazu pozwól mu się zagrzać aż do załączenia wentylatora. Na początku obroty będą wysokie - koło 2000rpm, ale po czasie powinny spadać i ustabilizować się na poziomie ok 700rpm. Ja tak zrobiłem po czyszczeniu przepustnicy. Możesz też wykonać przy okazji taki zabieg u siebie. Filtr powietrza od razu sprawdzisz.
adeq4
Lex user
 
Posty: 297
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:19
Model Lexusa: is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: S-c

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Piter87 » 19 kwi 2016, o 20:52

Zrobiłem tak jak pisałeś i na początku było znów to samo czyli 1700 po chwili wzrost na 2200 ale olałem to i tak zostawiłem, poszedłem do domu. PO pewnym czasie poszedłem zobaczyć i ku mojemu źdzwieniu obroty były na poziomie 800-900 wentylator się włączał. Zgasiłem samochód i z powrotem zapaliłem i zonk dostałem mega osłabienia bo wywaliło P/S przestało działać wspomaganie, VSA i CHECK, totalna masakra nie sprawdzałem co to za błąd już ze złości.
Piter87
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 kwi 2016, o 22:54
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LUBLIN

LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez ArtIS » 20 kwi 2016, o 08:02

Powiem ci szczerze ze temat był juz na tapecie i wyszło ze on tak ma. Sam podbija sobie obroty na wyższe ale momentalnie po zmianie biegu na D - spadają.
Avatar użytkownika
ArtIS
Lex Maniak
 
Posty: 840
Dołączył(a): 3 wrz 2014, o 21:35
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez adeq4 » 20 kwi 2016, o 09:30

Sprawdź jaki błąd wyskoczył. Sprawdź czy wpiąłeś wtyczkę do czujnika przy puszce filtra powietrza.
adeq4
Lex user
 
Posty: 297
Dołączył(a): 28 paź 2014, o 15:19
Model Lexusa: is250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: S-c

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Piter87 » 20 kwi 2016, o 22:48

Błąd to P0505 Idle Control System (System sterowania biegu jałowego) no i nie wiem dodam że przepustnicy nie czyściłem obroty na zimnym nadal utrzymują się na poziomie 1700 RPM i długo trzeba czekać żeby spadły.
Następny problem to P/S nie mogę tego skasować, próbowałem robić kalibrację niestety wywala mi błąd komunikacji być może mam za słaby sprzęt do tego, może niech sie ktoś wypowie bardziej obeznany czym zrobić tą kalibrację żeby poszła bo MVCI nie idzie
Piter87
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 kwi 2016, o 22:54
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LUBLIN

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Piotrmaz » 16 maja 2016, o 09:08

Ja bym to skonsultował z działem serwisu Lexus Puławska , na stronce masz telefon. Oni zawsze są pomocni. Widzę, że jesteś z Lublina, ale wstępnie możesz się skonsultować przez telefon a potem warto podjechać, bo serio to jedyny serwis, któremu ufam
Piotrmaz
Nowy lex user
 
Posty: 7
Dołączył(a): 20 kwi 2016, o 13:52
Model Lexusa: Lexus GS 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Rumcyk27 » 14 lip 2016, o 17:58

Miałem podobny problem w Accordzie VII gen, a tam rozwiązanie było banalnie proste. Trzeba mi było wyczyścić zawór wolnych obrotów. W Hondzie można było go rozebrać na czynniki pierwsze, wymyć benzyną ekstrakcyjną złożyć i już. Z tego co widziałem nie ma tu tego zaworu a sterowanie następuje za pomocą przepustnicy. Ludzie w USA piszą, że należy przeczyścić przepustnicę elektroniczną. Oczywiście przeczyść ją po odłączeniu akumulatora. Osobiście w Lexie tego nie robiłem, bo po pierwsze nigdy mi się to nie zdarzyło, a po drugie.... mam zakaz dobierania się do silnika.....A ten błąd, kory Ci wyskakuje właśnie o tym mówi. Restart kompa - wykasowanie błędu, niewiele pomoże, bo za chwilkę powróci. Zrestartuj go dopiero po wyczyszczeniu i "naucz" go wolnych obrotów.
Rumcyk27
Lex user
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 mar 2016, o 17:34
Model Lexusa: IS 250
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: OST

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez Krzysiek1125 » 26 sie 2016, o 14:17

Ja mam tak że jak uruchomię silnik jak jest zimny to obroty mam 1500 po kilku sekundach zaczynają spadać do ok 1000 ale jak tylko włączę "D" to mam 800. Jak jest silnik ciepły to odrazu po odpaleniu mam 800 obrotów. Nie ma żadnych błędów więc uznaję to za normalną sytuację. Pytanie tylko czy lepiej odczekać te kilka sekund czy wbijać "D" zaraz po uruchomieniu?
Krzysiek1125
Lex user
 
Posty: 26
Dołączył(a): 9 lis 2015, o 13:44
Model Lexusa: IS 250 AWD
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik

Re: LEXUS IS250 bardzo wysokie RPM na jałowym

Postprzez NaIS » 27 sie 2016, o 00:33

Krzysiek1125 napisał(a):Ja mam tak że jak uruchomię silnik jak jest zimny to obroty mam 1500 po kilku sekundach zaczynają spadać do ok 1000 ale jak tylko włączę "D" to mam 800. Jak jest silnik ciepły to odrazu po odpaleniu mam 800 obrotów. Nie ma żadnych błędów więc uznaję to za normalną sytuację. Pytanie tylko czy lepiej odczekać te kilka sekund czy wbijać "D" zaraz po uruchomieniu?

Moim zdaniem wszystko gra.
Na ciepłym silniku wbijał bym od razu D. Na zimnym (po dłuższym postoju) odczekał bym te kilkanaście/kilkadziesiąt sekund i dopiero ruszał. W zimie to nawet odczekam tą minutkę, aby oliwa choć troszkę nabrała temperatury.
NaIS
Lex user
 
Posty: 57
Dołączył(a): 18 lip 2016, o 01:59
Model Lexusa: IS F
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódzkie

Następna strona

Powrót do IS mk2 2005-2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości