Strona 1 z 2

Małe pytanko do was

: 6 sty 2017, o 20:37
autor: Tomcio85
Witam was forumowicze, kupiłem niedawno IS250 w automacie jest to moje pierwsze auto z taką skrzynią ( i wątpie ze kiedyś sie przesiąde znowu na manuala :) ) i teraz pytanko może banalne ale chce sie upewnić. kiedy parkuje auto wciskam hamulec żeby wbić na P ,po wbiciu i puszczeniu hamulca autko zawsze sie lekko poruszy w tył lub przód zależy gdzie parkuje i powiedzcie mi czy mam odrazu wcisną ręczny (nożny) hamulec czy poczekać az auto troche sie ruszy i to samo pytanie jak parkuje pod górke. Staje wciskam P czekam i ręczny czy staje Wciskam P Ręczny i dopiero puszczam dzieki za info

Re: Małe pytanko do was

: 6 sty 2017, o 21:50
autor: Olek AP
Na równym terenie ręczny możesz pominąć - na pozycji P skrzynia będzie blokować koła i nic się jej z tego powodu nie stanie. (delikatny ruch przód - tył normalna sprawa zanim trafi na blokadę)

Na wzniesieniu najpierw ręczny i później odpuszczasz po zwolnieniu z P - zanim koła oprą się na blokadzie skrzyni wtedy będzie łagodniej wrzucić z P na bieg

Re: Małe pytanko do was

: 6 sty 2017, o 23:16
autor: Cajek
Przy automacie zaleca sie zawsze zaciagac hamulec reczny, teren nie ma tu znaczenia.

Re: Małe pytanko do was

: 7 sty 2017, o 11:30
autor: ProMienisty
pod garażem,podczas zamykania bramy, na P czy na N?

Małe pytanko do was

: 7 sty 2017, o 12:37
autor: One Fifty
Zawsze na P. Oczywiście oczekując na światłach nie wrzucasz na P.
O N zapomnij. O ile pamiętam, to tylko do jakiegoś przepychania auta. Smarowanie skrzyni wtedy chyba nie działa.

Re: Małe pytanko do was

: 7 sty 2017, o 13:23
autor: tofex
One Fifty pisze: Smarowanie skrzyni wtedy chyba nie działa.
A to niby dlaczego? Smarowanie skrzyni związane jest z pracą silnika. Rożnica między P a N to wspomniana wcześniej zapadka. Ja, jeśli już wrzucam "luz" to wolę wybrać P, niż zastanawiać się czy auto się nie stoczy.

Re: Małe pytanko do was

: 7 sty 2017, o 14:28
autor: Janczur
Ja pod bramą zawsze N, auto u mnie napewno nie ucieknie a nie widze potrzeby przelatywania przez R.

Małe pytanko do was

: 7 sty 2017, o 20:47
autor: One Fifty
tofex pisze:
One Fifty pisze: Smarowanie skrzyni wtedy chyba nie działa.
A to niby dlaczego? Smarowanie skrzyni związane jest z pracą silnika. Rożnica między P a N to wspomniana wcześniej zapadka. Ja, jeśli już wrzucam "luz" to wolę wybrać P, niż zastanawiać się czy auto się nie stoczy.
A to dlatego, że ciśnienie oleju w skrzyni jest wówczas dużo niższe, niż na innych przełożeniach. Mniejsze ciśnienie oznacza gorsze smarowanie i słabsze chłodzenie skrzyni. Zasadniczo N powinno służyć tylko jako pozycja przejściowa pomiędzy innymi programami lub, tak jak wspomniałem, do sytuacji awaryjnych. Dotyczy to zwłaszcza przełączania na N podczas jazdy i na krótkich postojach.
Ale każdy może oczywiście robić to co lubi i na co go stać. ;-) Problemy ze skrzynią wiążą się jednak niestety z dużym szelestem banknotów przy płatności za naprawę. :-(

Re: Małe pytanko do was

: 9 sty 2017, o 00:31
autor: Tomx
Ja tam N używam jak chcę "stoczyć" auto w dol pod garażem. W książce chyba gdzies jest zeby zostawiac auto zawsze na P.

Małe pytanko do was

: 31 sty 2017, o 21:25
autor: ArtIS
Parkowanie zawsze na P tak samo jak zasada zmiany biegów. Mianowicie chodzi o to, by przełożenia (z P na R lub z P na D) dokonywać tylko na PEŁNYM ZATRZYMANIU.
Takie wrzucanie D muskając pedał hamulca nie wróży wielu lat bezawaryjności także uczulam.