Strona 1 z 2

OLEJ... Bierze a nie brał !!! Pomocy !!!

: 21 wrz 2018, o 23:19
autor: michu86
Witam drodzy forumowicze !!!

Poczytałem trochę wcześniejszych postów na temat brania oleju itp. itd.
Ile ludzi tyle opinii. Jednym bierze, innym nie..

U mnie sytuacja wygląda następująco... Kupiłem mojego is'a 250 z przebiegiem 231 000. Zrobiłem wymianę oleju na Castrola Magnatec 5w30 i wszystko było cacy. Pewnego dnia mój kolega, który ma warsztat namówił mnie przy wymianie na motula 5w30 i tutaj zaczęła się jazda. Wymianę zrobiliśmy przy 274 000 a przy 277000 wywaliło mi kontrolkę LOW OIL LEVEL. Zaznaczę, że po wymianie miałem na bagnecie pod maxa. Tak sobie pojeździłem do 278 000 dolewając średnio 0,5 L na 1000 km. Po tej akcji z powrotem zmieniłem na poprzedni CASTROL 5w30 i widzę, że na bagnecie po przejechaniu 1500 km zeszła połowa. Jeżdżę normalnie, jeśli już mam gdzieś chwilę pogonić to oczywiście na rozgrzanym silniku i mówię tutaj o gonieniu max 180-190 km/h co na is'a 250 nie jest jakimś wielkim nadużyciem jak sądzę... Aaaaa oczywiście olej wymieniam regularnie co 10k-12k !!!

Wielkich i Mądrych tego forum proszę o zdanie w tej sprawie :piwko:

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 22 wrz 2018, o 12:05
autor: JanB
Być może trafiłeś na podróbkę Motula? Być może późniejszy Castrol to też nie oryginał. Wypłucz silnik płukanką i zalej pewnym olejem Millers Trident, Neste, Liqui Moly z pewnego źródła. Musisz kombinować i obserwować, bo trudno zdiagnozować przyczynę brania oleju w Twoim silniku, skoro do tej pory nie brał. Pierwsze co się narzuca, to zapieczone pierścienie. Płukać i odblokować, a potem właściwy olej jakiejś niszowej marki, aby wykluczyć podróby.

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 22 wrz 2018, o 12:20
autor: carinus
Możliwe ze wypłukało nagar doszczelniający pierścienie tłokowe.Teraz można liczyć że pierścienie są jeszcze tylko przyblokowane nagarem a nie zużyte.Pozostanie zalanie silnika olejem o większej gęstości albo bardziej lepkim,można przetestować co pomoże.Zrób pomiar ciśnienia sprężania,może będzie widać odchyłki od normy.

OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 22 wrz 2018, o 23:26
autor: Scoob
Znajomy też zalał Motula do 4GR i brał olej okrutnie, wrócił do Millersa i wróciło do normy. Może przypadek, ale...
Wybierz olej z wysokim wskaźnikiem TBN (tj. powyżej 10) ze sprawdzonego źrodła i obserwuj co się dzieje. Płukanki bym sobie jeszcze odpuścił. Jaki masz przebieg?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 23 wrz 2018, o 07:58
autor: michu86
Na tą chwile mam 280 000 nalatane. Właśnie sprawdziłem i po przejechaniu 2 000 km zeszło spod maxa do prawie minimum... czyli podejrzewam, że pociągnął około litra oleju ?

OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 24 wrz 2018, o 12:08
autor: Scoob
Silnik masz suchy? Przy takim ubytku raczej stawiałbym na wycieki niż konsumpcje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 24 wrz 2018, o 16:16
autor: dadan
Możliwe że przy większych obrotach pierścienie puszczają, spróbuj jeździć z mniejszymi prędkościami i obserwuj zmiany na bagnecie. Sprawdzaj olej w jednym pewnym miejscu na zimnym silniku. Tak jak koledzy piszą możliwe że wypłukało nagar. Co do przebiegu może mieć i 100 tyś km i brać olej, może mieć 300 tyś km i nie brać wcale, wszystko zależy czy ktoś wcześniej przykładał się do wymian oleju.

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 24 wrz 2018, o 20:21
autor: JanB
Koledzy, proszę nie pisać, że nagar coś uszczelnia. Nagar w silniku zakleja kanaliki olejowe, zakleja i usztywnia pierścienie tłoków. Nic nie uszczelnia. Dobrym pomysłem jest zrobienie próby olejowej, co wykluczy, czy trzeba szukać przyczyn poboru oleju na górze czy na dole silnika. Trudno wróżyć z fusów. Musi kolega kombinować, obserwować i eliminować po kolei przyczyny - pierścienie, uszczelniacze zaworowe, itd...

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!

: 30 sty 2019, o 01:35
autor: piotrmas
JanB pisze:Koledzy, proszę nie pisać, że nagar coś uszczelnia. Nagar w silniku zakleja kanaliki olejowe, zakleja i usztywnia pierścienie tłoków. Nic nie uszczelnia. Dobrym pomysłem jest zrobienie próby olejowej, co wykluczy, czy trzeba szukać przyczyn poboru oleju na górze czy na dole silnika. Trudno wróżyć z fusów. Musi kolega kombinować, obserwować i eliminować po kolei przyczyny - pierścienie, uszczelniacze zaworowe, itd...
wreszcie odpowiedz poparta wiedzą. potwierdzam odnośnie nagaru. sa tylko trzy podstawowe miejsca ubytku oleju. pierścienie olejowe zużyte lub zaciśnięte przez nagar- nie mylić z uszczelniającymi odpowiedzialnymi za ciśnienie sprężania ,uszczelniacze zaworowe włącznie z trzonkami zaworów i prowadnicami i wyciek oleju . w ciagu wielu lat pracy związanej z usuwaniem tych zjawisk wielokrotnie zastosowanie płukania przed wymiana oleju pomogło ale to tylko w przypadkach kiedy nagle zaczęło ubywac oleju a to swiadczy o zaciśniętych pierścieniach olejowych co innego zuzycie .wtedy ubytek nastepuje stopniowo -poniekąd stara wada silników w toyotach.tak wiem- bywają takie co praktycznie nic nie potrzebują do zycia :) ryzyko ze nie pomoże to koszt płukanki. Drugi temat to oleje.coz..castrol fajnie wygląda na reklamach. następny etap to juz ocena stanu technicznego po demontażu tłoków i głowic. a co do próby olejowej to tak na serio sprawdzamy tylko szczelność pierścieni uszczelniających ponieważ mierzymy ciśnienie sprężania przed i po wlaniu oleju nad tłok. olej tylko chwilowo uszczelnia nam to czego nie robia juz pierscienie uszczelniajace czyli pierwszy od gory i jak ja to mowie polowa drugiego :)

Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! Pomocy !!!

: 24 cze 2019, o 07:53
autor: Konik86
Próbą olejową sprawdzisz też, uszczelniacze zaworowe.

Jeżeli to zapieczone pierścienie olejowe to polecam płukankę MITASU - jedyna, która coś może zdziałać. Zalewasz silnik cały jak olejem.