Strona 1 z 2
OLEJ... Bierze a nie brał !!! Pomocy !!!
: 21 wrz 2018, o 23:19
autor: michu86
Witam drodzy forumowicze !!!
Poczytałem trochę wcześniejszych postów na temat brania oleju itp. itd.
Ile ludzi tyle opinii. Jednym bierze, innym nie..
U mnie sytuacja wygląda następująco... Kupiłem mojego is'a 250 z przebiegiem 231 000. Zrobiłem wymianę oleju na Castrola Magnatec 5w30 i wszystko było cacy. Pewnego dnia mój kolega, który ma warsztat namówił mnie przy wymianie na motula 5w30 i tutaj zaczęła się jazda. Wymianę zrobiliśmy przy 274 000 a przy 277000 wywaliło mi kontrolkę LOW OIL LEVEL. Zaznaczę, że po wymianie miałem na bagnecie pod maxa. Tak sobie pojeździłem do 278 000 dolewając średnio 0,5 L na 1000 km. Po tej akcji z powrotem zmieniłem na poprzedni CASTROL 5w30 i widzę, że na bagnecie po przejechaniu 1500 km zeszła połowa. Jeżdżę normalnie, jeśli już mam gdzieś chwilę pogonić to oczywiście na rozgrzanym silniku i mówię tutaj o gonieniu max 180-190 km/h co na is'a 250 nie jest jakimś wielkim nadużyciem jak sądzę... Aaaaa oczywiście olej wymieniam regularnie co 10k-12k !!!
Wielkich i Mądrych tego forum proszę o zdanie w tej sprawie
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 22 wrz 2018, o 12:05
autor: JanB
Być może trafiłeś na podróbkę Motula? Być może późniejszy Castrol to też nie oryginał. Wypłucz silnik płukanką i zalej pewnym olejem Millers Trident, Neste, Liqui Moly z pewnego źródła. Musisz kombinować i obserwować, bo trudno zdiagnozować przyczynę brania oleju w Twoim silniku, skoro do tej pory nie brał. Pierwsze co się narzuca, to zapieczone pierścienie. Płukać i odblokować, a potem właściwy olej jakiejś niszowej marki, aby wykluczyć podróby.
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 22 wrz 2018, o 12:20
autor: carinus
Możliwe ze wypłukało nagar doszczelniający pierścienie tłokowe.Teraz można liczyć że pierścienie są jeszcze tylko przyblokowane nagarem a nie zużyte.Pozostanie zalanie silnika olejem o większej gęstości albo bardziej lepkim,można przetestować co pomoże.Zrób pomiar ciśnienia sprężania,może będzie widać odchyłki od normy.
OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 22 wrz 2018, o 23:26
autor: Scoob
Znajomy też zalał Motula do 4GR i brał olej okrutnie, wrócił do Millersa i wróciło do normy. Może przypadek, ale...
Wybierz olej z wysokim wskaźnikiem TBN (tj. powyżej 10) ze sprawdzonego źrodła i obserwuj co się dzieje. Płukanki bym sobie jeszcze odpuścił. Jaki masz przebieg?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 23 wrz 2018, o 07:58
autor: michu86
Na tą chwile mam 280 000 nalatane. Właśnie sprawdziłem i po przejechaniu 2 000 km zeszło spod maxa do prawie minimum... czyli podejrzewam, że pociągnął około litra oleju ?
OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 24 wrz 2018, o 12:08
autor: Scoob
Silnik masz suchy? Przy takim ubytku raczej stawiałbym na wycieki niż konsumpcje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 24 wrz 2018, o 16:16
autor: dadan
Możliwe że przy większych obrotach pierścienie puszczają, spróbuj jeździć z mniejszymi prędkościami i obserwuj zmiany na bagnecie. Sprawdzaj olej w jednym pewnym miejscu na zimnym silniku. Tak jak koledzy piszą możliwe że wypłukało nagar. Co do przebiegu może mieć i 100 tyś km i brać olej, może mieć 300 tyś km i nie brać wcale, wszystko zależy czy ktoś wcześniej przykładał się do wymian oleju.
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 24 wrz 2018, o 20:21
autor: JanB
Koledzy, proszę nie pisać, że nagar coś uszczelnia. Nagar w silniku zakleja kanaliki olejowe, zakleja i usztywnia pierścienie tłoków. Nic nie uszczelnia. Dobrym pomysłem jest zrobienie próby olejowej, co wykluczy, czy trzeba szukać przyczyn poboru oleju na górze czy na dole silnika. Trudno wróżyć z fusów. Musi kolega kombinować, obserwować i eliminować po kolei przyczyny - pierścienie, uszczelniacze zaworowe, itd...
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! POMOCY !!!
: 30 sty 2019, o 01:35
autor: piotrmas
JanB pisze:Koledzy, proszę nie pisać, że nagar coś uszczelnia. Nagar w silniku zakleja kanaliki olejowe, zakleja i usztywnia pierścienie tłoków. Nic nie uszczelnia. Dobrym pomysłem jest zrobienie próby olejowej, co wykluczy, czy trzeba szukać przyczyn poboru oleju na górze czy na dole silnika. Trudno wróżyć z fusów. Musi kolega kombinować, obserwować i eliminować po kolei przyczyny - pierścienie, uszczelniacze zaworowe, itd...
wreszcie odpowiedz poparta wiedzą. potwierdzam odnośnie nagaru. sa tylko trzy podstawowe miejsca ubytku oleju. pierścienie olejowe zużyte lub zaciśnięte przez nagar- nie mylić z uszczelniającymi odpowiedzialnymi za ciśnienie sprężania ,uszczelniacze zaworowe włącznie z trzonkami zaworów i prowadnicami i wyciek oleju . w ciagu wielu lat pracy związanej z usuwaniem tych zjawisk wielokrotnie zastosowanie płukania przed wymiana oleju pomogło ale to tylko w przypadkach kiedy nagle zaczęło ubywac oleju a to swiadczy o zaciśniętych pierścieniach olejowych co innego zuzycie .wtedy ubytek nastepuje stopniowo -poniekąd stara wada silników w toyotach.tak wiem- bywają takie co praktycznie nic nie potrzebują do zycia
ryzyko ze nie pomoże to koszt płukanki. Drugi temat to oleje.coz..castrol fajnie wygląda na reklamach. następny etap to juz ocena stanu technicznego po demontażu tłoków i głowic. a co do próby olejowej to tak na serio sprawdzamy tylko szczelność pierścieni uszczelniających ponieważ mierzymy ciśnienie sprężania przed i po wlaniu oleju nad tłok. olej tylko chwilowo uszczelnia nam to czego nie robia juz pierscienie uszczelniajace czyli pierwszy od gory i jak ja to mowie polowa drugiego
Re: OLEJ... Bierze a nie brał !!! Pomocy !!!
: 24 cze 2019, o 07:53
autor: Konik86
Próbą olejową sprawdzisz też, uszczelniacze zaworowe.
Jeżeli to zapieczone pierścienie olejowe to polecam płukankę MITASU - jedyna, która coś może zdziałać. Zalewasz silnik cały jak olejem.