Strona 1 z 1

IS 250, przemiana.

: 16 paź 2010, o 23:08
autor: Brajan
Witam,
na samym wstępie chciałbym poprośić czytelnika aby wypowiadał się w miarę zrozumiały dla mnie sposób, gdyż nie ukrywam, że póki co jestem laikiem jeśli chodzi o rzeczy związane z samochodami -> (prawo jazdy odbieram za 2 tyg)
W zakładce "silniki benzynowe" jest już jeden temat poświęcony przeróbce lexusa na LPG, jednak chodzi tam o IS200.
Rozważam przemiane w swoim lexusie ale nie mam bladego pojęcia jak,gdzie i co. Gdy zanczynam myśleć o jakiejś butli w środku samochodu zaczynam się bać, dlatego też chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wykorzystania miejsca w którym akutalnie jest zbiornik na benzyne. Czy mógłbym się ktoś ze mną podzielić wskazówkami co powinienem wybrać itd. Czy miałby ktoś do polecenia serwis znajdujący się w okolicach Warszawy? I w kilku słowach opisać co powinienem wiedzieć odnośnie takiej "przemiany" aby nie wyjść na kompletnego idiote po raz drugi. :)
Pozdrawiam,
Brajan

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 08:20
autor: janasek
Gazować IS 250 to zabójstwo. Tutaj potrzebujesz instalacji gazwowe przynajmniej III generacji, a najlepiej wtrysk gazu w fazie ciekłej , ale to są wydatki od 5k-8k wzwyż.

Ja bym na Twoim miejscu nie robił gazu bo byłoby mi szkoda auta. One nie palą dużo w zasadzie to samo co IS200 czyli jak normalnie jździsz w 10l powinieneś się zmieścić.

Pozdro

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 10:33
autor: slovly
Z tego co wiem to IS250 ma bezpośredni wtrysk paliwa, więc w grę wchodzi tylko 5 generacja (wtrysk gazu w fazie ciekłej). 5 generacja LPG jest na razie mało popularna i niewiele zakładów się podejmie jej założenia.

Kupując samochód pod instalacje LPG skreśliłem między innymi Audi A3 po 2003 roku bo mają silniki z bezpośrednim wtryskiem.

Podsumowując założyć się pewnie da, cena ok 5-6tyś i na razie bardzo mało auto jeździ na takich instalacjach.

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 11:01
autor: klexus
nie możesz wywalać zbiornika na bene, bo etylina jest potrzebna w aucie do choćby odpalania, jeszcze nie słysząłem zeby wywaliło butle z LPG to naprawdę bezpieczny zbiornik, i tak jak piszą koledzy na razie bym tego nie gazował, ten silnik nie powinien spalić więcej jak 12l,w trasie poniżej 10l benzynki, tak ze myślę ze nie warto bo cena instalacji jest jeszcze trochę za droga:)

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 11:30
autor: tomekb
mysle ze za rok badz 2 nie bedie problemu zauwazylem ze juz skoda do TSI ładuje gaz LAndi Rezo wejdz na LPG-FORUM.pl tam jest paru fachowców niedaleko ciebie naprawde dobrych powinni ci podpowiedizsec co do instalki i z czym to sie wiaze wracjaca do dylematu montowac czy nie mi 4 specjalistow od lexow mowilo ze is200 nie warto a historia pokazuje ze warto ponad 1rok i 2miesiace sie grubo zastanawialem dyskutowalem itp. no i przez to wyjezdzilem paliwa za 8000 PLN przez ten okres niz bym na gazie zrobil wiec jakby instalka kosztowala wtedy nawet 5000 to bym 3000 zaoszczedzil wiec polecam forum LPG i wtedey sie dowiesz co i jak

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 12:15
autor: konik_80
janasek pisze:Gazować IS 250 to zabójstwo. Tutaj potrzebujesz instalacji gazwowe przynajmniej III generacji, a najlepiej wtrysk gazu w fazie ciekłej
III gen gazu to jeszcze instalacja podciśnieniowa oparta na mikserach także założenie czegoś takiego do IS250 (pomimo tego, że jest możliwe) to totalne nieporozumienie.

Problemem w założeniu gazu jest bezpośredni wtrysk - przy niepracujących wtryskiwaczach benzynowych (a pracy silnika na gazie) wtryski benzynowe zapiekają się.
Wiem, że BRC zrobiło instalację sekwencyjną normalną IV gen ale przystosowaną do wtrysków bezpośrednich - polega ona na tym , że czasowo są włączane wtryski benzynowe aby się nie zapiekały.

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 13:05
autor: slovly
i dlatego że wtryskiwacze benzyny muszą co jakiś czas wtryskiwać benzynę, o V gen mówi się że jest złodziejem benzyny, bo mimo spalania LPG ubywa też benzyny

Re: IS 250, przemiana.

: 17 paź 2010, o 13:16
autor: konik_80
IV gen też zużywa benzynę do czasu przełączenia na gaz + w przypadku wtrysku bezpośredniego podczas pracy na gazie także wtryskuje paliwo w bardzo małych ilościach

w V gen nie ma reduktora (a więc i wstępnego nagrzewania) także w przypadku bezpośredniego wtrysku zużycie benzyny będzie prawdopodobnie podobne do instalacji IV gen założonych do silników z wtryskiem pośrednim.
V gen póki co robi chyba tylko VIALLE ale nie znam zakładów które to montują w PL.