Strona 1 z 1

[GS300 MK1 95r] Serwis i części

: 8 sie 2015, o 18:40
autor: Dragonn
Witam,

Nadszedł czas na parę napraw w moim GS'ie. Jak w tytule, GS 300 MK1, rocznik 95 - pochodzenie Canada, 2JZ-GE, skrzynia A350E. Przebieg - 245k km. Insalacja LPG Prins.
Jako że jesteście kopalnią wiedzy, chciałbym żebyście mi doradzili w paru kwestiach, lub poinformowali gdzie czego szukać.
Co robimy:
1. Rozrząd - firmy które polecacie.
2. Pompa wody - gdzie najkorzystniej kupić, jako że jak już ruszam rozrząd to przydałoby się ją też ruszyć.
3. Kompresor klimatyzacji - od jakiegoś czasu dochodzą nieprzyjemne dźwięki z niego, a konkretnie dźwięk tarcia, jakby rolka się ocierała podczas obrotu. Domyślam się że chodzi o łożysko. Wygląda to tak jakby zewnętrzna rolka spokojnie się kręciła na pasku, a wewnętrzna obracała się lekko, zupełnie nie zgranymi obrotami. Dodam że klimatyzacja działa sprawnie, i nie ma wycieków. Jednak temat nie jest taki prosty, bo samego łożyska nawet nie wiem gdzie szukać. I teraz pytanie czy kupować nową, czy też jest sposób na regenerację.
4. Olej w dyferencjale - jaki polecacie ?
5. Sanki - tylne tuleje przednich wahaczy. Jak wygląda ich wymiana, czy faktycznie trzeba zrzucać całe sanki? No i same tuleje, jakiej firmy używacie i gdzie kupić?
6. Problem z przygasaniem konsoli - stoimy na światłach, naciskamy przycisk opuszczania szyb, i widzimy że konsola jak i światła delikatnie przygasają. Akumulator jest niby stary- BOSCH, chociaż nie ma żadnego problemu z rozruchem. Tak samo jak stoimy na skrzyżowaniu z włączonym kierunkiem, widać że konsola delikatnie mruga. Oprócz wymiany akumulatora jako rozwiązanie, czego to może być wina?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam !

Re: [GS300 MK1 95r] Serwis i części

: 10 sie 2015, o 09:56
autor: passat1978
1. jak mam u siebie gatsa i nie ma z nim problemu, a wymiana w tym aucie jest rewelacyjnie prosta( podług innych konstrukcji)
2. Czy ta pompa Ci podcieka, czy porostu przy wymionie rozrządu ją chcesz wymienić? jak nie cieknie to bym nie ruszał!!!
3. Zadzwoń do mnie między 11 a 14.08.15r to zobaczę jak i gdzie uzupełnia się olej w sprężarce( mam jak na wieszku) wyjęta.
4. Nie dotykałem tematu więc się nie wypowiem!!!!
5. jak wyżej mam wyjęte więc mogę zobaczyć!!!
6. Sprawdź punkty masowe i szczotki w alternatorze, pewnie coś zaśniedziało, oraz zobacz jakie masz lądowanie z alternatora powinno być między 13.8 a 14.4 V
jak coś dzwoń pozdrawiam Tomek

Re: [GS300 MK1 95r] Serwis i części

: 19 sie 2015, o 00:59
autor: Dragonn
Tomku, dziękuje za odpowiedź, wybacz za brak mojej, ale wyjazdy mnie pogrążyły.

1. Cały komplet Gatsa ? zastanawiałem się nad ASO, ale z tego co widzę nosens przepłacać u nich. Nawet IC oferuje komplety, w dobrej cenie, i jakościowo niby dobre.
2. Pompa nie wiem w jakim dokładnie jest stanie, nie zdążyłem sprawdzić. Ogólnie z założenia wychodzę że jak rozrząd to i pompa. Postaram się dowiedzieć w jakim stanie jest, bo auto wisi u znajomego.
3. Najważniejsze żebyś mi podał typ oleju jaki się wlewa, jeśli oczywiście możesz. Podeślę znajomemu, i to może rozwiąże problem. Nie pomyślałem w ogóle o tym. Postaram się zadzwonić w najbliższym czasie w kwestii tego uzupełnienia, jeśli się nie da tego opisać jakoś.
4. ---
5. Spóźniłem się zapewne z sankami. Powiedz mi czy jest jakieś inne źródło niż ASO gdzie można kupić te duże śruby regulacyjne? próbowałem zdjąć nakrętki od dołu, mimo totalnego zapieczenia, udało mi się odkręcić, ale nie byłem w stanie zdjąć nakrętki przez oko sanek, nie da się nimi tak wymanewrować od dołu. Obawiam się że po zdjęciu całości, śruby regulacyjne będą do wymiany.
6. Sprawdzę ładowanie dokładnie, no i przejrzę alternator. Nie wiem natomiast ile i gdzie są punkty masowe wszystkie, mógłbyś mnie nakierować jakoś? Lex stał teraz trochę, i po sprawdzeniu akumulatora definitywnie postanowiłem wymienić też, z niego już nic nie będzie. Tak z ciekawości, jaki masz u siebie ?

Pozdrawiam !