Strona 1 z 1

[GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 7 maja 2015, o 16:46
autor: PoweRanger
Odkryłem wyciek w mechaniźmie VVT (Variable Valve Timing Mechanism)
W tym miejscu jak na obrazku
Obrazek

Czy ktoś miał z tym do czynienia ?
Czy można to uszczelnić silikonem ,
albo trzeba wymienić cały mechanizm?

Re: [GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 7 maja 2015, o 17:11
autor: Pawełn
A to nie simering na wałku puszcza.

Re: [GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 7 maja 2015, o 20:11
autor: PoweRanger
Nie wiem nawet jak to wygląda od środka,jutro będą to dopiero rozbierać.
W każdym razie wyciek jest widoczny na obrzeżach ,tam w głębi gdzie wskazuje strzałka.
Tam są cztery śruby,a w środku imbus.
I trzeba to całe wymontować,żeby stwierdzić jaka przyczyna.
Ponoć w serwisówce pisze,że trzeba wymienić cały mechanizm.
Dlatego pytam czy można naprawić.

W GS wygląda ten mechanizm trochę inaczej,ale podobnie.

Re: [GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 7 maja 2015, o 21:56
autor: bunny54

Re: [GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 8 maja 2015, o 07:12
autor: maniek_82
Czy ktoś miał z tym do czynienia ?
Czy można to uszczelnić silikonem ,
albo trzeba wymienić cały mechanizm?

Witam,

Miałem dokładnie ten sam problem - http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=104&t=8468#p67543

Od momentu naprawy (ponad rok) suchutko i czyściutko, więc sposób tani i dobry :)
Da się naprawić nie zdejmując całego koła pasowego z wałka. Wystarczy odkręcić śruby o których pisałeś. Oczywiście zdejmując całe koło jak na podlinkowanym filmiku, możemy zrobić wszystko komfortowo "na stole".

Pozdrawiam,
Mariusz

Re: [GS 300 MK II] Mechanizm faz rozrządu VVT-wyciek

: 8 maja 2015, o 08:18
autor: PoweRanger
@bunny54
Dziękuję.
szukałem,ale nie zawsze się udaje od razu
poza tym są tacy ,którzy już znaleźli i chętnie pomagają :piwko:

@maniek_82
Dziękuję.
Zaraz to wszystko obejrzę :-)
----------------------------------
----------------------------------
obejrzałem :-)
"stary" oring był pęknięty
najlepiej pasuje oring grubości 2,5 mm
dwójka miała trochę luzu...trójka z kolei była za gruba