stuki w silniku 3uzfe

stuki w silniku 3uzfe

Postprzez reynolds85 » 31 lip 2016, o 22:07

Witam,
jestem tu nowy więc od razu z góry przepraszam jak źle zaczynam itp .
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lexusa GS 430 z 2002 roku z przebiegiem 155000 km. Problem mój jest następujący. Wyskakiwał mi check engine - błąd P1651 - uszkodzony zaworek od ACIS przez co silnikiem na wolnych obrotach lekko podrzucało, co mocno mnie irytowało. Zakupiłem nowy zaworek za 403 zł i postanowiłem go wymienić - nic specjalnie trudnego - ok 30 śrub, trochę wtyczek od rozłączenia i kolektor wyjęty - trochę ciężki. Po złożeniu wszystkiego zgodnie ze sztuką ( wszystkie wtyczki i wężyki pooznaczałem żeby nic nie pomylić ), po podłączeniu akumulatora odpalam silnik i pierwsze 10 sekund chodzi jak marzenie - równo, gładko, aksamitnie. Następnie pojawiły się stuki jakby śrubka jakaś została tam gdzie nie powinna. Ponowne zdjęcie kolektora, sprawdzenie czy nic w nim nie zostało, sprawdziłem czy klapki się poprawnie trzymają - wszystko jak fabryka.Zakręciłem silnikiem żeby posłuchać czy do cylindrów nic nie wpadło (choć i tak nie miało jak - zabezpieczyłem wloty). Ponowne złożenie, odpalenie i znowu ten przeraźliwy dźwięk. Co to może być, jakieś pomysły?? Dodam że czekam na kolegę z komputerem więc nie mogę zajrzeć jakie błędy wywala.

To link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=Jmzk4I7 ... e=youtu.be
Avatar użytkownika
reynolds85
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31 lip 2016, o 21:31
Model Lexusa: GS 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez brat_z » 31 lip 2016, o 22:26

Rzeczywiście jakby coś wpadło:/
chyba że ta klapaka od zaworka wariuje... a jak by od niego odłączyć wtyczkę?
Avatar użytkownika
brat_z
Lex user
 
Posty: 265
Dołączył(a): 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez LinkPL » 1 sie 2016, o 08:38

http://allegro.pl/endoskop-usb-hd-kamer ... i_c=165516

Od tego bym zaczął ... wykręcisz sobie świece i popatrzysz co w trawie piszczy. Innej rady bardzo nie ma ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez owczar » 1 sie 2016, o 14:31

A świeci się kontrolka, że jest jakiś błąd? Nie uszkodziłeś czasem któregoś czujnika od spalania stukowego? Dźwięk pojawia się i znika, więc można podejrzewać problem z czujnikiem stukowym/
owczar
Moderator
 
Posty: 3072
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez reynolds85 » 10 sie 2016, o 18:28

Panowie,

jak się okazało te stuki pochodziły prawdopodobnie od klapek w kolektorze, ustały po ok minucie po odpaleniu silnika. Jak przypuszczam zbiorniczek z powietrzem pod kolektorem przy którym jest zawór od ACIS, napełnił się i dawał ciśnienie. Od tamtej pory silnik chodzi jak PatekPhilippe.
Avatar użytkownika
reynolds85
Nowy lex user
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31 lip 2016, o 21:31
Model Lexusa: GS 430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez DawGad » 11 sie 2016, o 00:28

I niech tak bedzie... :beach:
Obrazek
Avatar użytkownika
DawGad
Lex user
 
Posty: 254
Dołączył(a): 16 lis 2012, o 17:30
Model Lexusa: IS200 >> GS430 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gliwice

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez brat_z » 11 sie 2016, o 10:00

Nakrętka tak mocno wbiła się w tłok że już nie stuka:P a tak na serio dobrze że to tylko klapki;)
Avatar użytkownika
brat_z
Lex user
 
Posty: 265
Dołączył(a): 26 lut 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: stuki w silniku 3uzfe

Postprzez Kafecz » 11 sie 2016, o 10:44

W bmce juz by sie urwały :).
Kafecz
Lex user
 
Posty: 258
Dołączył(a): 3 kwi 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: UK/Mazury


Powrót do GS mk2 1997-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron