[GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Awatar użytkownika
Zihuatanejo
Lex user
Posty: 104
Rejestracja: 1 sty 2016, o 20:46
Model Lexusa: GS430
Skąd:: wwa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: Zihuatanejo »

Dzięki piękne za konkret odpowiedź! Będę szedł w tym kierunku i jak rozwiążę problem, to postaram się go tu opisać.
KBucz
Nowy lex user
Posty: 18
Rejestracja: 16 sie 2016, o 16:56
Model Lexusa: Lexus Gs430
Skąd:: Olsztyn
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: KBucz »

Cześć,
chciałbym się podłączyć, mam podobny problem także w Gs430 z 2001r., wprawdzie nie występują u mnie stuki, mam jednak odczuwalne na nierównościach (zwłaszcza olsztyńskich drogach) drgania w kierownicy. Ruszając na postoju kierownicą góra/dół i na boki także można wyczuć nieduży luz (co ciekawe w niektórych ustawieniach kierownicy jest mniejszy). Ma ktoś jakieś doświadczenia z podobnymi problemami i mógłby mnie nakierunkować od czego zacząć? Jak tylko będę miał chwile czasu sprawdzę gumy maglownicy (sama maglownica wydaje się luzu nie mieć (mam z tym doświadczenie z poprzedniego samochodu), jednak jestem prawie pewien, że poprzedni właściciel kasował na niej luz śrubą.
Awatar użytkownika
Zihuatanejo
Lex user
Posty: 104
Rejestracja: 1 sty 2016, o 20:46
Model Lexusa: GS430
Skąd:: wwa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: Zihuatanejo »

U mnie już po diagnozie. Samochód idzie do pro warsztatu na kompleksową regenerację kolumny kierowniczej - nowe tuleje, nowe łożyska itd. Wszystko ma śmigać, no i oczywiście gwarancja. W czwartek-piątek dam znać, jak efekty tej zabawy. Do tej miejscówki mam duże zaufanie, więc spodziewam się, że będzie ok, ale nie chcę nic mówić przed przejechaniem paruset kilometrów po naprawie. Jak będzie OK, to będę śmiało polecał.
Awatar użytkownika
Zihuatanejo
Lex user
Posty: 104
Rejestracja: 1 sty 2016, o 20:46
Model Lexusa: GS430
Skąd:: wwa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: Zihuatanejo »

Auto odebrane i trochę pojeżdżone. Na ten moment - rewelacja. Także da się. Jeśli ktoś z Wa-wy lub okolic, to mogę na prv polecić człowieka. Mam nadzieję, że na dłuższym dystansie nadal będzie wszystko git. Pozdrawiam i dzięki za porady.
maro85
Lex user
Posty: 107
Rejestracja: 15 lut 2015, o 19:36
Model Lexusa: IS 300 Sportcross
Skąd:: Ząbki
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: maro85 »

A dlaczego taka tajemnica? Jak ktos jest wart tego trzeba polecac
kapustek
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 29 lis 2016, o 20:32
Model Lexusa: Szukam
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: kapustek »

Cześć panowie.
Niedawno kupiłem też Gs'a 430 2001r.
Maglownica lekko stuka ale słychać tylko przy wyłączonym silniku.
U mnie problem jest taki że po zakręcie samochòd nie wraca na odpowiedni tor jazdy tylko dalej go ciągnie lekko w stronę w ktòrą pokonał zakręt.

Macie jakiś pomysł? To może być kwestia maglownicy? Przebieg to niby 190tys.
Zbieżność sprawdziłem, jest ok.
Felgi są nieoryginalne i myślałem że jeżeli mają inne ET to mogłoby być to przyczyną, ale dwòch mechanikòw zaprzeczyło.
Awatar użytkownika
DŻEJKU
Lex user
Posty: 94
Rejestracja: 17 gru 2012, o 15:59
Model Lexusa: GS430 2002
Skąd:: Jarosław
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: DŻEJKU »

znając zycie przed sprzedażą ktoś skręcił regulację na maglownicy żeby skasować luz i przedobrzył. Na wprost luz jest skasowany ale przy skręcie juz jest za cisno i dlatego nie wraca samoistnie do punktu "zero"
Choc nie wiem czy w tym modelu taka regulacja jest ale w starszych japoncach jakie miałem dokładnie taki był efekt
BYŁ: Czarny GS430 2002, Granatowy GS300 1998, 2 x Zielony GS430 2002 , gs300 2004 Zielony
JEST: dodge challenger
kapustek
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 29 lis 2016, o 20:32
Model Lexusa: Szukam
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: kapustek »

Ook, dzięki za podpowiedź. Przy najbliższej okazji to sprawdzę.
kapustek
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 29 lis 2016, o 20:32
Model Lexusa: Szukam
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: kapustek »

Hej, jestem po regeneracji maglownicy w AP w Michałowicach koło Wawy.
Wprawdzie nie mam już drobnego wycieku ale po regeneracji kompletnie nic się nie zmieniło.
Dalej ciężko skręcać a po zakręcie samochòd nie wychodzi na prostą tylko jedzie w krzoki.
Jest możliwość że nie odkręcili śruby regulacyjnej? Bo przed naprawą była przykręcona żeby zniwelować stuki dlatego też zrobiło się ciasno.

Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz. Niby wymieniłem tuleje magla na nowe z ASO ale jak wszedłem pod samochód i zobaczyłem jak cały chodzi przy ruszaniu kierownicą to mocno się zaniepokoiłem. Czy to normalne?

Może przyczyna leży gdzie indziej?

Cała geometria zrobiona. Chociaż zrobiłem ją sam.
Byłem na super wyjebistej maszynie 3d do ustawiania zbiezności. Panowie powiedzieli że wszystko jest ok i nie ma co przestawiać.
Z ciekawości wszedłem z taśmą do mierzenia pod furę i okazało się że przòd jest rozbieżny ok 8-10mm. Więc przestaję już ufać tym wszystkim świetnym warsztatom w Warszawie.

Macie jakieś pomysły?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [GS430 2001] Stuki z układu kierowniczego

Post autor: owczar »

Podczas regeneracji powinni ustawić te śrubę regulacyjną - to podstawa. Warto sprawdzić czy po poluzowaniu będzie lepiej.

Te poduszki w lexie takie są miękkie. Wręcz wiele osób je wymienia niepotrzebnie.

Jesteś pewien, że to 8-10mm? Przy takiej rozbiezności nie da się nawet jechać. 1/4mm przekłada się na minuty. 8-10mm to już całe stopnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości