REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez kubaty3 » 11 lip 2017, o 07:27

WITAm. proszę o napisanie swojego zdania osoby znające się na mechanice. co myślicie o przesunieciu luzu zaworowego na górna granice widełke luzu dolotowe z 0,2mm na 0,23mm wydechowe z 0,3 mm na 0,33mm,. co muślicie o zeszlifowaniu płytek o 0,03mm pod szklankami zamiast wymiany na nowe o od powiedniej grubości? na pewno około 3 zaworów ma na granicy dolnej zakresu widełek luzu.czym morze grozić krzywe zeszlifowanie podkładek pod szklanki. czy silnik w górnym zakresie widełek będzie chodził głośniej po regulacji zaworów?
kubaty3
Lex user
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez LinkPL » 11 lip 2017, o 08:06

Można zeszlifować, ale tylko od strony szklanki, bo jak zeszlifujesz od strony wałka, tam gdzie płytka jest utwardzona to długo to Ci chodzić nie będzie.

A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez kubaty3 » 11 lip 2017, o 08:16

myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Ostatnio edytowano 11 lip 2017, o 11:54 przez kubaty3, łącznie edytowano 1 raz
kubaty3
Lex user
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez lukas78 » 11 lip 2017, o 08:51

kubaty3 napisał(a):czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?

Tak jak kolega LinkPL napisał powyżej - będzie co najwyżej troszkę głośniej klekotał na zimnym - innych ujemnych skutków nie powinno być.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
lukas78
Lex Master
 
Posty: 1065
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:08
Lokalizacja: Toruń
Model Lexusa: GS 300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: CT.

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez kubaty3 » 12 lip 2017, o 20:27

z tego co rozmwaiałemz mistrzem z serwisu toyoty to możliwa jest mniej kulturalna praca silnika . chociaż są te widełki to może być głośniej . u mnie wszędzie są rowne luzy zaworowe w srodku widełek tylko jedna para wydechowych na granicy wyszła ciasnoty zaworów i płytki do wymiany chyba ze zeszlifuje???czym grozi zeszlifowanie?
kubaty3
Lex user
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez LinkPL » 13 lip 2017, o 08:49

kubaty3 napisał(a):myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.


Wkładka do szklanki w przypadku Toyota/Lexus jest utwardzana po stronie wałka rozrządu, ponieważ na niej pracuje krzywka. Po stronie szklanki nie jest utwardzana, ponieważ przylega całą powierzchnią do szklanki. Właśnie dlatego w serwisie dostępne są różne grubości wkładek, żeby je wymieniać, jeśli któraś nie jest pasowna. Szlifowanie strony przylegającej do szklanki jest ok, ale od strony krzywki nie, ponieważ wkładki są powlekane po stronie krzywki jakimś stopem niklu, który jest bardzo odporny na wycieranie. Jeśli zeszlifujesz oryginalną szklankę z tego powleczenia, nie daje takiej regulacji 10k km, ponieważ krzywka bardzo szybko zagłębi się w nieutwardzoną wkładkę szklanki.

Pozdro
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez carsik » 13 lip 2017, o 10:18

Płytki zarówno te na szklankę jak i pod szklankę są utwardzane obustronnie. Nie ma znaczenia jak ją włożysz, nie ma oznaczenia top ani manual nie opisuje takiej procedury,
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Maniak
 
Posty: 981
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez LinkPL » 13 lip 2017, o 11:34

W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Avatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 9 lis 2010, o 00:59
Lokalizacja: Iłża
Model Lexusa: GS430 UZS190, T4R
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Iłża

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez carsik » 13 lip 2017, o 11:46

LinkPL napisał(a):W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link


to inna sprawa. Ja tylko napisałem, że fabryczne płytki mają obie takie strony takie same. Z tym szlifowaniem płytki na szklankę to ja bym uważał, bo ona przysysa się tą polerowana powierzchnią do szklanki.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Maniak
 
Posty: 981
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

Postprzez piotrek1000 » 13 lip 2017, o 12:14

Lepiej szlifować od spodu bo nie wiadomo czy ktoś juz wczesniej tego nie robił
piotrek1000
Nowy lex user
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12 lis 2012, o 14:09
Model Lexusa: es 330
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków


Powrót do GS mk2 1997-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość