Strona 1 z 1

REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 11 lip 2017, o 07:27
autor: kubaty3
WITAm. proszę o napisanie swojego zdania osoby znające się na mechanice. co myślicie o przesunieciu luzu zaworowego na górna granice widełke luzu dolotowe z 0,2mm na 0,23mm wydechowe z 0,3 mm na 0,33mm,. co muślicie o zeszlifowaniu płytek o 0,03mm pod szklankami zamiast wymiany na nowe o od powiedniej grubości? na pewno około 3 zaworów ma na granicy dolnej zakresu widełek luzu.czym morze grozić krzywe zeszlifowanie podkładek pod szklanki. czy silnik w górnym zakresie widełek będzie chodził głośniej po regulacji zaworów?

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 11 lip 2017, o 08:06
autor: LinkPL
Można zeszlifować, ale tylko od strony szklanki, bo jak zeszlifujesz od strony wałka, tam gdzie płytka jest utwardzona to długo to Ci chodzić nie będzie.

A co Ci to da, że przesuniesz wszystko na górną granicę ?? Chyba tylko tyle, że będą Ci bardziej kelkotać na zimnym ... nic więcej ...

Pozdrawiam
Link

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 11 lip 2017, o 08:16
autor: kubaty3
myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 11 lip 2017, o 08:51
autor: lukas78
kubaty3 pisze:czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?
Tak jak kolega LinkPL napisał powyżej - będzie co najwyżej troszkę głośniej klekotał na zimnym - innych ujemnych skutków nie powinno być.

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 12 lip 2017, o 20:27
autor: kubaty3
z tego co rozmwaiałemz mistrzem z serwisu toyoty to możliwa jest mniej kulturalna praca silnika . chociaż są te widełki to może być głośniej . u mnie wszędzie są rowne luzy zaworowe w srodku widełek tylko jedna para wydechowych na granicy wyszła ciasnoty zaworów i płytki do wymiany chyba ze zeszlifuje???czym grozi zeszlifowanie?

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 13 lip 2017, o 08:49
autor: LinkPL
kubaty3 pisze:myslałęm o założeniu gazu.moim zdaniem to be z różnicy po której stronie SIE SZLIFUJE podkładki regulacyjne .przecież od strony szklanki czy od strony zaworu ten sam nacisk?z góry ciśnie szklanka a od dołu sprezyna zaworu.czyli co jak będzie w górnej granicy widełek silnik głośniej będzie chodził/?w trójmieście jeden z mechaników twierdzi żeby było ok trzeba wymieni szklanke ale przecież szklanka niezuzywa się przynajmniej na boki bo jest ze stali twardej a otwór w głowicy alu wiec jak by miała pukać szklanka tot raczej całą głowice by trzeba wymienić. twierdza też że im ciaśniejsze zawory silnik ciszej "bardziej kulturalnie chodzi "zakładając ze zawory prowadnice gniazda w dobrym stanie.
Wkładka do szklanki w przypadku Toyota/Lexus jest utwardzana po stronie wałka rozrządu, ponieważ na niej pracuje krzywka. Po stronie szklanki nie jest utwardzana, ponieważ przylega całą powierzchnią do szklanki. Właśnie dlatego w serwisie dostępne są różne grubości wkładek, żeby je wymieniać, jeśli któraś nie jest pasowna. Szlifowanie strony przylegającej do szklanki jest ok, ale od strony krzywki nie, ponieważ wkładki są powlekane po stronie krzywki jakimś stopem niklu, który jest bardzo odporny na wycieranie. Jeśli zeszlifujesz oryginalną szklankę z tego powleczenia, nie daje takiej regulacji 10k km, ponieważ krzywka bardzo szybko zagłębi się w nieutwardzoną wkładkę szklanki.

Pozdro
Link

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 13 lip 2017, o 10:18
autor: carsik
Płytki zarówno te na szklankę jak i pod szklankę są utwardzane obustronnie. Nie ma znaczenia jak ją włożysz, nie ma oznaczenia top ani manual nie opisuje takiej procedury,

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 13 lip 2017, o 11:34
autor: LinkPL
W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 13 lip 2017, o 11:46
autor: carsik
LinkPL pisze:W manulu na pewno tego nie ma, bo to typowo polski sposób na regulację zaworów w silnikach Toyoty, manual mówi ... za mały luz, kupujesz płytkę serwisową o zadanej grubości i ma być dobrze. Ale jak już szlifować, to tylko z jednej strony i wkładać szlifowaną stroną w szklankę, a nie na odwrót ...

Pozdrawiam
Link
to inna sprawa. Ja tylko napisałem, że fabryczne płytki mają obie takie strony takie same. Z tym szlifowaniem płytki na szklankę to ja bym uważał, bo ona przysysa się tą polerowana powierzchnią do szklanki.

Re: REgULACJA ZAWORÓW 3UZFE.

: 13 lip 2017, o 12:14
autor: piotrek1000
Lepiej szlifować od spodu bo nie wiadomo czy ktoś juz wczesniej tego nie robił