Witajcie.
Postanowiłem poradzić się was ponieważ zapewne macie większe doświadczenie w tym temacie
Od razu przepraszam za długość posta ale chcę dokładnie opisać co i jak.
Opiszę sytuację od początku.
Na początku po zakupie auta podczas zatrzymania się np na światłach lub w korku, było czuć delikatne wibracje samochodu. Działo się to wtedy jak silnik miał poniżej 1000 obrotów. Czytałem kilka tematów na forach i wszyscy mówili o poduszkach pod silnikiem lub skrzynią. Tak więc raczej nic strasznego i postanowiłem to odłożyć na później. Jeździłem tak ponad pół roku, nic się nie zmieniło ani na gorsze ani na lepsze.
Ostatnio miałem dziwną sytuację. Podczas ruszania ze skrzyżowania (silnik był rozgrzany bo w trasie) zapalił mi się check engine. Migał pulsacyjnie. Zatrzymałem się, chwilę pomigał (z 20 sekund) i zgasł. Jakiś tydzień później podobna sytuacja. Check po chwili znów zgasł, ale tym razem przejechałem kilka km i znów miga i potem po ruszeniu kontrolka zaświeciła już światłem ciągłym. Szybki wypad do mechanika na komputer - wypadanie zapłonu cylinder 5. Po kupnie nie robiliśmy świec więc na pierwszy ogień wymiana świec. Oglądaliśmy stare świece - 2 wyglądały TROSZECZKĘ gorzej (lekko nadpalone), nic strasznego ogólnie. Zamontowane wszystkie nowe DENSO. Po kilku km znów check. Ten sam cylinder 5. Kupiliśmy nową cewkę. Wymiana. Wyjechałem kilka km i znów, ten sam 5 cylinder. W między czasie zrobiłem kilka testów, kasowaliśmy błąd, i jazda tylko na benzynie (żeby wykluczyć czy dzieje się to na lpg czy pb). Jednak błąd pojawia się i tu i tu.
Zajrzeliśmy trochę pod maskę. Przy wyjmowaniu cewek, zawsze jest reakcja silnika. Czyli każda cewka działa.
Silnik również reaguje poprawnie na dopływ powietrza i paliwa.
Zauważyłem też, ze silnik trochę drży. Tzn oglądałem jakieś filmiki z monetami na silniku czy szklankami wody gdzie silnik ani drgnie. Natomiast u mnie jest widać jego nierówną pracę. Jest to w obrotach poniżej 1000 RPM. Nie wiem czy dobrze myślę ale to drżenie wyczuwalne na postoju w korkach czy coś to może być spowodowane tą nierówną pracą silnika a nie poduszkami jak wcześniej myślałem.
Jeszcze taka uwaga. Obroty silnika są cały czas te same, nie falują jak czytałem gdzieś na forach, nic się nie dzieje, auto NIE gaśnie.
Co do tego check engine to również auto jest w pełni mocny. Jedzie tak jak zawsze, moc jest. Ogólnie wszystko jest super tak jak było, tylko świeci kontrolka.
Tak na koniec dodam. Auto kupione jeździło od początku na benzynie. Wibracje były od początku cały czas. Po kupnie zrobiony rozrząd, oleje filtry. Założony gaz.
Obecnie na gazie przelatane około 16 tys km. Instalacja serwisowana zgodnie ze sztuką.
Obecnie z tym check engine dzieje się tak: po uruchomieniu auta od razu się pojawia. Przy postoju na światłach (dłuższym około co najmniej 10-15 sekund) zaczyna pulsować, migać. Po ruszeniu przy około 1500 rpm zapala się światłem ciągłym i świeci.
Czy możecie coś podpowiedzieć? Co można zrobić? Od czego zacząć?
W najbliższych dniach planujemy jeszcze pomierzyć kompresję. Może tutaj coś się wyjaśni.
Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
-
- Lex user
- Posty: 83
- Rejestracja: 9 lut 2016, o 19:41
- Model Lexusa: GS430 MK II
- Skąd:: KONIN
- Kontakt:
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
sprawdzić luzy zaworowe
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Nowy lex user
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 sie 2016, o 16:56
- Model Lexusa: Lexus Gs430
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
Potwierdzam zdanie Przedmówcy. Sprawdzenie kompresji powinno to potwierdzić na 5 cylindrze będzie mniejsza przy podpartym wydechowym.carsik pisze:sprawdzić luzy zaworowe
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
nie musi być podparty aby wypadały zapłony.KBucz pisze:Potwierdzam zdanie Przedmówcy. Sprawdzenie kompresji powinno to potwierdzić na 5 cylindrze będzie mniejsza przy podpartym wydechowym.carsik pisze:sprawdzić luzy zaworowe
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Nowy lex user
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 sie 2016, o 16:56
- Model Lexusa: Lexus Gs430
- Skąd:: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
Oby nie był, bo w najgorszym wypadku czeka Kolegę planowanie głowicy.carsik pisze:nie musi być podparty aby wypadały zapłony.KBucz pisze:Potwierdzam zdanie Przedmówcy. Sprawdzenie kompresji powinno to potwierdzić na 5 cylindrze będzie mniejsza przy podpartym wydechowym.carsik pisze:sprawdzić luzy zaworowe
-
- Lex Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine, wypadanie zapłonu 3UZ-FE
a co planowanie miałoby zmienić gdyby zawór był podparty? Musiałaby być jakaś katastrofa, a nic z opisu tego nie zwiastuje, aby gniazdo było wypalone i była konieczność zdejmowania głowicy.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości