Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

ODPOWIEDZ
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Mam dość nietypowy problem z wypadaniem zapłonów.
Auto ma instalację LPG. Rano po mroźnej nocy po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi równo. Gdy temperatura silnika osiągnie ponad 20 stopni, zaczyna się wypadanie zapłonów w cylindrze 1. Pojawia się błąd 0301 i 0430. Po osiągnięciu temperatury ponad 40 stopni, wypadanie zapłonów ustaje.

Odłączyłem instalację LPG, bo pomyślałem, że wtryskiwacz klei i przelewa, ale to nie to.
Odłączyłem LPG na stałe i na chwilę akumulator. Teraz jeżdżę na benzynie i dalej to samo.
Dodam, że na P wyczuwalne są lekkie nierówności w pracy silnika.

Jestem świeżo po wymianie oleju i filtru oleju i nic się nie zmieniło.
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. km temu na NGK 3452.
Filtr powietrza kilka miesięcy temu.

Mechanik mi mówi, żeby jechał do gazownika. Gazownik, że to nie sprawa gazu.
Ktoś ma jakiś pomysł co na co mógłbym zwrócić uwagę?
Mam dwa interfejsy ELM327 i MVCI.

GS300 MKII 2003r. PB/LPG
WSR
Lex user
Posty: 118
Rejestracja: 6 lis 2016, o 17:03
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: zachodniopomorskie
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: WSR »

Zamień cewki, świece miejscami. Sprawdź kompresję i czy nie łapie fałszywego powietrza.
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Byłem wcześniej umówiony z gazownikiem, więc majster pogrzebał trochę.
Zamienił cewki miejscami - nie pomogło.
Świecę jedną wykręcił i mówił, że wygląda OK, ale chyba nie zamieniał z inną.
Odpiął klemy na pół godziny, bo ja odpiąłem na kilka sekund, a to ponoć za krótko, żeby zresetować kompa. Po tym zabiegu podobno check nie wyskakiwał, ale pewnie silnik był już za ciepły, bo jak odebrałem, to po chwili było znowu to samo :shok:

Reset kompa chyba się udał, bo wykryło brak kalibracji żyroskopu. Poczekałem aż się nagrzeje i pojechałem do domu :jazda:
Wieczorem podpiąłem kabel MVCI i widzę P0300, P0301 i C1201. Skasowałem błędy, skalibrowałem żyroskop, bo wyłączał VSC no i przejechałem się. Rano odśnieżam na odpalonym, wsiadam do auta, a checka nie ma. Wracam z pracy i to samo.
Może komp do adaptacji mapy potrzebuje skasować C1201?

Niestety nadal silni troszkę nierówno pracuje. Sprawdziłem korekty i na banku 1 miałem bodajrze -12, a na drugim -4. Po lekkim nagrzaniu -8,63 i -3,16. Zawsze na banku 1 jest niżej.
Może po prostu sonda 1 już kończy żywot?

Tak na szybko kilka parametrów z Techstream.
IGN Advance 11,0deg
CALC LOAD 21,96%
MAF 5,45 gm/sec
Engine speed 908rpm
Vehicle speed 0km/h
Coolant Temp 60C
Os2S B1 S1 0,425V
Os2S B1 S2 0,070V
Os2S B2 S1 0,675V
Os2S B2 S2 0,035V
LONG FT #1 -8,63%
LONG FT #2 -3,16%
O2FT B1 S1 -0,04%
O2FT B1 S2 99,15%
O2FT B2 S1 -0,82%
# Codes 1
Check mode OFF
OXS2 Test COMPL
OXS1 Test COMPL

Wrzuciłbym obrazek, ale jeszcze nie umiem :(
Ostatnio zmieniony 18 lut 2018, o 10:52 przez Pierwien, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piotrek_camry
Lex user
Posty: 205
Rejestracja: 16 paź 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: piotrek_camry »

Zawory regulowałeś?
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Zaworów nie regulowałem.
Gazownik, u którego byłem w tygodniu, nie miał czasu dłużej siedzieć przy aucie, bo gdzieś wyjeżdżał i będzie dopiero w poniedziałek. Mam do niego zadzwonić i się umówić, ale chyba najpierw podjadę do mojego mechanika i na początek zmierzę kompresję.
Na szybko przychodzi mi do głowy odłączyć sondy i zobaczyć jak wtedy będzie chodził. Na parkingu nawet świecy nie wymienię, bo nie mam klucza. Chyba czas zainwestować w kilka nowych gratów :)

Poza opisanym problemem nie zauważyłem jakiegoś nagłego spadku mocy. A po myjni to nawet jakby lepiej się zbiera :zryw:
Raz na jakiś czas pojawia się błąd katalizatora P0430. Mimo to na przeglądzie spaliny dobre.
Awatar użytkownika
ghostmateus
Lex Driver
Posty: 554
Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Lokalizacja: Opolskie
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: ghostmateus »

Ja bym się przyglądał uważnie sondom bo mogą już dogorywać ;)
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: LinkPL »

Druga sonda pokazuje jakieś głupoty na b1 ...

Sprawdź czujnik temepratury ... włącz sobie wykres temperatury i odpal samochód na zimnym aż się nagrzeje, czy nie ma jakichś skoków będzie widać na wykresie ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

Poprawiłem dane z odczytów (dwa razy był Os2S B1 zamiast Os2S B2).

Czujnik temperatury jest OK. Tu akurat zrobiłem zrzut danych jak silnik jeszcze nie był nagrzany do końca. Grzeje się równo i nie ma skoków.
Za to wykres O2FT B1 S2 to linia prosta, ale nie sprawdzałem od zimnego. Dzisiaj postaram się temu przyjrzeć.
Pierwien
Lex user
Posty: 52
Rejestracja: 12 lut 2018, o 12:56
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: Pierwien »

A czy to nie jest tak, że taka wysoka wartość (O2FT B1 S2 99,15%) wskazuje na poprawne działanie katalizatora?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Post autor: owczar »

Sondy na zimnym silniku nie mają znaczenia. Chwilowy odczyt sondy jest bezużyteczny. Jakakolwiek diagnostyka sond powinna odbywać się na nagrzanym silniku, a wykresy powinny zawierać tps maf rpm i oczywiście sondy.

Zacznij od regulacji zaworów. Jeśli chcesz robić pomiar kompresji to zrób w temp silnika w której problem występuje. Dwa pomiary. Na sucho i z próbą olejowa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość