Strona 1 z 8

Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 12 lut 2018, o 14:10
autor: Pierwien
Mam dość nietypowy problem z wypadaniem zapłonów.
Auto ma instalację LPG. Rano po mroźnej nocy po odpaleniu przez jakiś czas silnik chodzi równo. Gdy temperatura silnika osiągnie ponad 20 stopni, zaczyna się wypadanie zapłonów w cylindrze 1. Pojawia się błąd 0301 i 0430. Po osiągnięciu temperatury ponad 40 stopni, wypadanie zapłonów ustaje.

Odłączyłem instalację LPG, bo pomyślałem, że wtryskiwacz klei i przelewa, ale to nie to.
Odłączyłem LPG na stałe i na chwilę akumulator. Teraz jeżdżę na benzynie i dalej to samo.
Dodam, że na P wyczuwalne są lekkie nierówności w pracy silnika.

Jestem świeżo po wymianie oleju i filtru oleju i nic się nie zmieniło.
Świece wymieniałem jakieś 20tyś. km temu na NGK 3452.
Filtr powietrza kilka miesięcy temu.

Mechanik mi mówi, żeby jechał do gazownika. Gazownik, że to nie sprawa gazu.
Ktoś ma jakiś pomysł co na co mógłbym zwrócić uwagę?
Mam dwa interfejsy ELM327 i MVCI.

GS300 MKII 2003r. PB/LPG

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 12 lut 2018, o 14:22
autor: WSR
Zamień cewki, świece miejscami. Sprawdź kompresję i czy nie łapie fałszywego powietrza.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 17 lut 2018, o 12:23
autor: Pierwien
Byłem wcześniej umówiony z gazownikiem, więc majster pogrzebał trochę.
Zamienił cewki miejscami - nie pomogło.
Świecę jedną wykręcił i mówił, że wygląda OK, ale chyba nie zamieniał z inną.
Odpiął klemy na pół godziny, bo ja odpiąłem na kilka sekund, a to ponoć za krótko, żeby zresetować kompa. Po tym zabiegu podobno check nie wyskakiwał, ale pewnie silnik był już za ciepły, bo jak odebrałem, to po chwili było znowu to samo :shok:

Reset kompa chyba się udał, bo wykryło brak kalibracji żyroskopu. Poczekałem aż się nagrzeje i pojechałem do domu :jazda:
Wieczorem podpiąłem kabel MVCI i widzę P0300, P0301 i C1201. Skasowałem błędy, skalibrowałem żyroskop, bo wyłączał VSC no i przejechałem się. Rano odśnieżam na odpalonym, wsiadam do auta, a checka nie ma. Wracam z pracy i to samo.
Może komp do adaptacji mapy potrzebuje skasować C1201?

Niestety nadal silni troszkę nierówno pracuje. Sprawdziłem korekty i na banku 1 miałem bodajrze -12, a na drugim -4. Po lekkim nagrzaniu -8,63 i -3,16. Zawsze na banku 1 jest niżej.
Może po prostu sonda 1 już kończy żywot?

Tak na szybko kilka parametrów z Techstream.
IGN Advance 11,0deg
CALC LOAD 21,96%
MAF 5,45 gm/sec
Engine speed 908rpm
Vehicle speed 0km/h
Coolant Temp 60C
Os2S B1 S1 0,425V
Os2S B1 S2 0,070V
Os2S B2 S1 0,675V
Os2S B2 S2 0,035V
LONG FT #1 -8,63%
LONG FT #2 -3,16%
O2FT B1 S1 -0,04%
O2FT B1 S2 99,15%
O2FT B2 S1 -0,82%
# Codes 1
Check mode OFF
OXS2 Test COMPL
OXS1 Test COMPL

Wrzuciłbym obrazek, ale jeszcze nie umiem :(

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 17 lut 2018, o 22:10
autor: piotrek_camry
Zawory regulowałeś?

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 17 lut 2018, o 22:51
autor: Pierwien
Zaworów nie regulowałem.
Gazownik, u którego byłem w tygodniu, nie miał czasu dłużej siedzieć przy aucie, bo gdzieś wyjeżdżał i będzie dopiero w poniedziałek. Mam do niego zadzwonić i się umówić, ale chyba najpierw podjadę do mojego mechanika i na początek zmierzę kompresję.
Na szybko przychodzi mi do głowy odłączyć sondy i zobaczyć jak wtedy będzie chodził. Na parkingu nawet świecy nie wymienię, bo nie mam klucza. Chyba czas zainwestować w kilka nowych gratów :)

Poza opisanym problemem nie zauważyłem jakiegoś nagłego spadku mocy. A po myjni to nawet jakby lepiej się zbiera :zryw:
Raz na jakiś czas pojawia się błąd katalizatora P0430. Mimo to na przeglądzie spaliny dobre.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 18 lut 2018, o 10:21
autor: ghostmateus
Ja bym się przyglądał uważnie sondom bo mogą już dogorywać ;)

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 18 lut 2018, o 10:32
autor: LinkPL
Druga sonda pokazuje jakieś głupoty na b1 ...

Sprawdź czujnik temepratury ... włącz sobie wykres temperatury i odpal samochód na zimnym aż się nagrzeje, czy nie ma jakichś skoków będzie widać na wykresie ...

Pozdrawiam
Link

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 18 lut 2018, o 10:55
autor: Pierwien
Poprawiłem dane z odczytów (dwa razy był Os2S B1 zamiast Os2S B2).

Czujnik temperatury jest OK. Tu akurat zrobiłem zrzut danych jak silnik jeszcze nie był nagrzany do końca. Grzeje się równo i nie ma skoków.
Za to wykres O2FT B1 S2 to linia prosta, ale nie sprawdzałem od zimnego. Dzisiaj postaram się temu przyjrzeć.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 18 lut 2018, o 11:15
autor: Pierwien
A czy to nie jest tak, że taka wysoka wartość (O2FT B1 S2 99,15%) wskazuje na poprawne działanie katalizatora?

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 18 lut 2018, o 14:40
autor: owczar
Sondy na zimnym silniku nie mają znaczenia. Chwilowy odczyt sondy jest bezużyteczny. Jakakolwiek diagnostyka sond powinna odbywać się na nagrzanym silniku, a wykresy powinny zawierać tps maf rpm i oczywiście sondy.

Zacznij od regulacji zaworów. Jeśli chcesz robić pomiar kompresji to zrób w temp silnika w której problem występuje. Dwa pomiary. Na sucho i z próbą olejowa.