Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez carsik » 4 mar 2018, o 18:39

ale przepraszam o jakich uszczelkach świec piszecie?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
carsik
Lex Master
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: GT4 Warszawa

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez owczar » 4 mar 2018, o 18:46

Masz rację, tam są osobne pokrywy zaworów, więc nie ma osobnych uszczelek do świec.
owczar
Moderator
 
Posty: 3495
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez hydrant23 » 4 mar 2018, o 19:58

http://my.prostreetonline.com/2015/02/1 ... ark-plugs/

standartowy problem z tym olejem w świecach
hydrant23
Lex Driver
 
Posty: 662
Dołączył(a): 21 wrz 2010, o 17:21
Lokalizacja: zamosc
Model Lexusa: GS430 mkIII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: zamosc

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez gmiter » 5 mar 2018, o 08:34

W 2JZ olej się leje pokrywami z dwóch powodów - pierwszy to że uszczelki już są utlenione i kruszą się - dlatego przecieka.
Drugi to zaworek PCV na prawej pokrywie zaworów jest zablokowany i nieprawidłowo odpowietrza silnik z oparów oleju przez co powstaje lekkie nadciśnienie i wychodzi uszczelkami.

Trzeci niepotwierdzony i nie wiem jak to ocenić ale słyszałem od kilku osób - przy ciasnych zaworach (luzy bliskie 0 - podparciu) też olej wychodzi świecami - ktoś musiałby wytłumaczyć jak to się dzieje.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Driver
 
Posty: 571
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez Pierwien » 5 mar 2018, o 09:26

Uszczelki były robione dwa razy. Raz mechanik brał z Intercarsu i okazało się, że na stronie był błędny P/N. Olej się lał i za kilka tygodni znowu ta sama robota. Drugi raz pojechałem do Toyoty i zakupiłem prawidłowe.
Okazało się, że są tańsze od zamienników :szok:

Po wymianie mogło być źle wyczyszczone. Nie sprawdziłem, bo jeżdżę do niego od kilku lat i zawsze było git, więc to uśpiło moja czujność.

Mogło też się wylać na obudowę podczas wymiany oleju. Majster wytarł szmatą i do widzenia.

Gdyby nie to, że dzisiaj jadę do magika na zawory, to bym sobie to sprawdził za tydzień i bym wiedział czy się leje i skąd się leje.

Wydaje mi się, że PCV jest sprawny, bo tłusty syf leci do dolotu, więc opary są odprowadzane.
Czy taki zawór się wymienia regularnie, czy tylko jak się popsuje?
Pierwien
Lex user
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 lut 2018, o 12:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model Lexusa: GS300 MKII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez owczar » 5 mar 2018, o 09:38

Raz na jakiś czas warto go zmienić. W 3uz jest ten sam problem. Też się zatyka.
owczar
Moderator
 
Posty: 3495
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez gmiter » 5 mar 2018, o 09:46

Pierwien napisał(a):Uszczelki były robione dwa razy. Raz mechanik brał z Intercarsu i okazało się, że na stronie był błędny P/N. Olej się lał i za kilka tygodni znowu ta sama robota. Drugi raz pojechałem do Toyoty i zakupiłem prawidłowe.
Okazało się, że są tańsze od zamienników :szok:

Po wymianie mogło być źle wyczyszczone. Nie sprawdziłem, bo jeżdżę do niego od kilku lat i zawsze było git, więc to uśpiło moja czujność.

Mogło też się wylać na obudowę podczas wymiany oleju. Majster wytarł szmatą i do widzenia.

Gdyby nie to, że dzisiaj jadę do magika na zawory, to bym sobie to sprawdził za tydzień i bym wiedział czy się leje i skąd się leje.

Wydaje mi się, że PCV jest sprawny, bo tłusty syf leci do dolotu, więc opary są odprowadzane.
Czy taki zawór się wymienia regularnie, czy tylko jak się popsuje?



Ten zawór ma się co jakiś czas otwierać/zamykać. W środku jest sprężynka i kulka i się blokują w pozycji otwartej lub zamkniętej i to jest problem.
Wykręć go i potrząsaj delikatnie - powinno być słychać głośne rzężenie metalu - jesli jest cicho to zawór do nafty na godzine, płukanko i będzie śmigał - wymienić możesz za pare dni jak Ci przyjdzie bo rzadko mają w ASO dostępny.
Avatar użytkownika
gmiter
Lex Driver
 
Posty: 571
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 12:07
Lokalizacja: Gdynia
Model Lexusa: IS300
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez Pierwien » 15 mar 2018, o 12:48

Jeszcze nie odwiedziłem magika od zaworów. Za to w weekendy mam chwilę, żeby podłubać i pomyślałem, że dobrze jest najpierw wyeliminować inne możliwe przyczyny bujania zanim wydam więcej kasy na regulację zaworów, a problem pozostanie nierozwiązany.

Gniazda i cewki wyczyszczone. Olej jak dotąd się nie leje. Uszczelki pokryw zaworów są czyste, więc skłaniałbym się jednak w stronę teorii, że po zmianie uszczelek "fachowiec" wsadził brudne fajki i cześć.
Przy okazji znalazłem jedną niedokręconą śrubę mocującą kolektor dolotowy. Ciekaw jestem jakie niespodzianki jeszcze odkryję. :szok:
Kable wyglądały na stare i jeden był lekko dziabnięty, więc wymieniłem na nowe NGK RC-TE79. Pasują i działają.

Podmieniałem kolejność cewek i chwilę po odpaleniu mam wypadanie zapłonów na 1 cylindrze.
Nie wykręcałem jeszcze świec, bo nie mam klucza dynamometrycznego, a nie mam na tyle doświadczenia, żeby kręcić "na oko".

Spytałem jednego mechanika garażowego, którego czasem widuję u mnie na parkingu, o to czy to może być wina świec. No i wg. niego, jeżeli świece pływały w oleju przez kilka miesięcy, to obejrzenie świec i ewentualna wymiana, to najlepsze posunięcie w tej chwili, bo mogły się wygrzać. Podczas czyszczenia gniazd zauważyłem na jednej ze świec jasno brązową obrączkę w okolicach masy, której nie mogłem doczyścić.
Czy to może być oznaka uszkodzenia izolatora?

Pozostaje jeszcze pytanie czy świece były rzeczywiście wymienione, czy tylko fachowiec stwierdził, że nie trzeba i hajs skasował. :angry:

Zamówiłem wczoraj świece Denso SK20R-P11.
Jaki polecacie niedrogi klucz dynamometryczny w dokręcania świec?
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z nasadkami dynamometrycznymi np. Honiton H-403, czy Corona C8218?
Co prawda zakres mają od 20NM, a świece należy dokręcać z siłą 22NM, ale to nie apteka i błąd rzędu kilku % chyba nie zaszkodzi.
Pierwien
Lex user
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 lut 2018, o 12:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model Lexusa: GS300 MKII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez Pierwien » 25 mar 2018, o 19:57

Kilka dni temu zrobiłem kangurka po puszczeniu gazu i gdy dojechałem do świateł, był klekot od wypadania zapłonów + błąd VVTI. Zgasiłem, odpaliłem na nowo i jakoś dojechałem do domu.
Filtr VVTI ku mojemu zdziwieniu był czysty. Podłączyłem zawór pod jakiś zasilacz w domu - trzpień się przesuwa, więc zawór chyba działa. Widocznie był to błąd wtórny od świec. Zostawiłem więc auto do weekendu.
Dziś wymieniłem świece. Okazało się, że wszystkie miały nieszczelność. Puszczały u podstawy izolatora.

Dwa pierwsze cylindry - świece dokręcał kawał dziada. Trzeci cylinder - dokręcało chyba dziecko, bo odkręciłem jedną ręką.
Pozostałe świece też chyba nie widziały klucza dynamometrycznego.

Po zamontowaniu świec złożyłem wszystko do kupy i odpaliłem. Na początku ładnie równo chodzi i trochę ciszej niż zwykle. Myślę sobie, to było to.
Po adaptacji przepustnicy na biegu jałowym okazało się, że nadal łapie lekkie nierówności i w pamięci pojawiło się wypadania na 1 cylindrze :evil:

Zacząłem oglądać okolice zakryte kolektorem dolotowym. No i wyłapałem kolejną niespodziankę. Odpięty wężyk między taką dziwna czarną kostką a zaworkiem 90910-12243. Z drugiej strony tego zaworka idzie wężyk do kolektora. Podpiąłem wężyk z powrotem i odpalam brykę. Nic to nie dało. Teraz mam dylemat, bo na zaworku jest strzałka i grocik prowadzi do czarnej kostki. Niestety nie byłem w stanie znaleźć żadnych oznaczeń na niej, ale z niej idzie wężyk na dół i łączy się z metalowa rurką. Chyba jakieś podciśnienie do baku?
Pierwien
Lex user
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 lut 2018, o 12:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model Lexusa: GS300 MKII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

Postprzez Pierwien » 25 mar 2018, o 20:06

Testowo odpiąłem sondy regulacyjne i bujało jeszcze bardziej. Dodatkowo słychać było takie pyrkanie z rury.

Poszperałem troszkę w googlach i ta czarna kostka to jest prawdopodobnie 23818-46110.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200304 ... 708.2.html
A tu znalazłem wątek na innym forum
https://www.clublexus.com/forums/gs-2nd ... gs300.html
i jak patrzę na rysunek nr 5 to wydaje mi się, że ten zaworek mam podpięty na odwrót.
Jak to może wpływać na silnik?
Pierwien
Lex user
 
Posty: 24
Dołączył(a): 12 lut 2018, o 12:56
Lokalizacja: Bydgoszcz
Model Lexusa: GS300 MKII
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do GS mk2 1997-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość