Strona 6 z 8

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 10:51
autor: Pierwien
"Nie znam dobrego w Bydgoszczy - wszyscy spouszczają na drzewo. Ale masz namiar na PW pod Toruniem."
Umówiłem się, że w niedzielę wieczorem podstawię auto. Dostałem smsa, że musi przełożyć spotkanie z powodów rodzinnych....no to na razie dałem sobie spokój i podjechałem do jednego gościa, który się zajmuje głownie elektryką samochodową.
Zlokalizował źródło syczenia - tak mi się wydaje. Zdjął pasek osprzętu i okazało się, że rolka od kompresora klimatyzacji ma luzy i szumi. Przy okazji wymieniłem rolkę napinacza, bo przy ostatniej wymianie mój mechanik nie pochwalił się, że jest zużyta powierzchnia i pasek po 1000km wygląda jak by miał co najmniej 15k.
Wspomniany elektryk podpiął się kompem i się uczepił sond lambda. Wszystkie oscylują, tylko sonda 2 bank 2 przez większość czasu daje w okolicach 0V i raz na jakiś czas pojedynczy impuls. Może dziś albo jutro podepnę się jakimś Torque i spróbuję wkleić jakieś przebiegi, bo Techstream pokazuje rysuje mi dziwne przebiegi z próbkowaniem co kilka sekund.
Oczywiście sondy nie chciał wymienić, bo trudny dostęp a on nie ma podnośnika. :biggrin2: Ma tylko takie mini najazdy, które według mnie wystarczające do takiej wymiany. Może się mylę, ale wydaje mi się, że bajkę wciska, bo co ma sonda diagnostyczna do ustalania składu mieszanki? No chyba, że się mylę? Dodam, że nie podłączył nawet instalacji LPG. A prosiłem, żeby przyjrzał się jak auto chodzi na PB i LPG.
W zeszłym tygodniu kupiłem uszczelki do kolektora, ale nie wiem czy warto ruszać i czy dam radę to sam rozebrać, bo ciężko dojść w niektóre miejsca, a nie chciałbym kupować kolejnych narzędzi.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 13:28
autor: owczar
Diagnostyczna nie ma wpływu na korekty mieszanki.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 21:50
autor: Pierwien
Przejechałem się potem i na postoju zrobiłem kilka fotek sond lambda w programie Torque.
Przepraszam za jakość, ale nie mam na chwilę obecną lepszego narzędzia.
o2 1x1 - sonda 1 bank 1.

Obrazek
Obroty jałowe.

Obrazek
Podnoszenie obrotów.

Obrazek
I jeszcze wyżej.

Czy mi się dobrze wydaje, czy sonda 1 bank 2 ledwo żyje?
Jak jadę np. z prędkością obrotowa 2000obr./min. to mam na niej cały czas stan wysoki. Nie miałem jak zrobić zdjęcia.
Elektryczek obejrzał sondy na jałowym i cześć.
Chyba czas pojechać do mojego gaziarza, żeby przejechał się z kompem.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 21:54
autor: owczar
Ocenianie pracy sond ze zdjęcia to jak branie ślubu z kobietą po 1 nocy...

Film, który zawiera dane z TPS, RPM, korekty ltft dla obu banków oraz wykresy wszystkich 4 sond dopiero daje obraz. Oczywiście silnik rozgrzany. Jazda normalna.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 22:09
autor: Pierwien
Filmu nie zrobię, bo to karkołomne by było. Nie lepiej jakieś przebiegi?
Możesz mi polecić jakiś program na Androida lub Windowsa10, którym mógłbym takie zrzuty porobić? Z interfejsów elektrycznych mam ELMa i klon MINI-VCI.
Co to jest TPS?

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 26 maja 2018, o 23:14
autor: owczar
Na androidzie nie dasz za dużo wykresów. Ja używałem digi mioto i auto screen recorder na windows

https://www.youtube.com/watch?v=i03D1LDNBhQ

Na androidzie to wygląda tak:
https://www.youtube.com/watch?v=_T7gRvvinMg

Tylko zamiast korekt krótkich lepiej dać sondy. Ja tutaj badałem sondę OEM z uniwersalną Denso.
Program nie pamiętam jaki, ale jak masz roota to pierwszy lepszy zadziała.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 27 maja 2018, o 12:52
autor: Pierwien
Dzięki za filmiki.
Z tego co widzę u mnie na jałowym (LTFT B2 lekki minus do -5, LTFT B1 - duży minus do -14) to albo winne są sondy, albo wtryskiwacze. Dziwi mnie czemu na wciśniętym gazie podczas jazdy LTFT się zrównują, a jak tylko puszcze gaz to się rozjeżdżają. Mam nadzieję, że dzisiaj uda mi się to ładnie zobrazować.
I ostatnio mam taką niespodziankę, że od dwóch dni rozjazd LTFT między bankami jest mniejszy (rzędu 5%) i nie wyskakuje żaden błąd. Niedawno spuściłem nadmiar oleju i wymieniłem zaworek PCV.
Elektryczek zabezpieczył mi uszkodzoną izolację na sondzie 1 banku 1. Wsadzał ręce tu i tam i może się gdzieś oparł o wtyczkę jakąś i polepszył działanie. Jeszcze dwie takie wizyty i wszystko wróci do normy. :biggrin2:
Dodam jeszcze, że poprosiłem, żeby spojrzał pod kompem obciążenie silnika na jałowych. Było tak samo jak u mnie na Techstreamie 20%. Powoli podnosił obroty i było 17...16...15...14...

Wieczorem pojechałem zatankować troszkę gazu. Po powrocie na parkingu podpiąłem instalację, przełączyłem na LPG. Za pierwszym razem zrzucił na PB, ale to pewnie szok jakiś :szok: Potem już było OK. Jak przełączyłem z powrotem, to zabujało mocno i po kilku sekundach chodził dobrze. Drugi raz było identycznie. Na wykresach pewnie będzie to widać.

Z małymi przebojami, ale udało mi się zainstalować Digimoto5 na Win10. Zobaczymy czy wszystko wykrywa tak jak trzeba.
Zrobię zrzut sond regulacyjnych, korekt krótkich i długich, obrotów, czujnik przepływu powietrza, otwarcie przepustnicy. Coś jeszcze potrzebne?

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 27 maja 2018, o 20:33
autor: Pierwien
Z Digimoto są jakieś problemy z połączeniem do ELMa. Znalazłem programik na androida do robienia filmików i nakręciłem widok z Torque.
https://youtu.be/Pcih5_ilCPo
4:00 dwa razy włączyłem i wyłączyłem LPG (słychać piknięcie) i widać po korektach krótkich.
Gdyby coś było słabo widać, to proszę o sugestie. Może jeszcze dziś albo jutro po południu zrobię następny filmik.

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 27 maja 2018, o 20:52
autor: owczar
Korekty wyglądają ok.

Ta sonda na banku 2 za katem rzeczywiście ospale działa.

Sprawdź nieszczelności przed katalizatorem. Ale z tego co widzę to nie ma to wpływu żadnego na korekty.

Lpg do strojenia, jest za bogato.

Czy jeśli jeździsz tylko na PB to problem występuje?

Re: Wypadanie zapłonów w wąskim zakresie temperatur

: 27 maja 2018, o 21:05
autor: Pierwien
No właśnie przez ostatnie tygodnie tylko na PB z odpięta instalacją jeździłem.
Od dwóch dni auto jeździ lepiej i już sam nie wiem co jest grane.
Z kanału tego gościa https://www.youtube.com/watch?v=Z-4BE6ahXU4 dowiedziałem się, że sonda za katem ma jakiś wpływ. Sam już nie wiem.
Długie korekty powinienem chyba pokazać większe, albo jako wskaźnik cyfrowy, bo słabo widać.