Gs 430 błąd P0125. Sondy czy czujnik temperatury płynu.

Gs 430 błąd P0125. Sondy czy czujnik temperatury płynu.

Postprzez Mateusz<><> » 21 paź 2018, o 21:49

Witam.
Około miesiąc temu kupiłem GS-a 430 i od tego czasu zrobiłem około 4 tyś km w tym uroczym aucie.
Samochód przeszedł wymiany wszystkich możliwych płynów oraz rozrządu wraz z pompą wody i jeździł aż miło.
Od pewnego czasu zapala się Check z kodem P0125 czyli "Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa" w prostym rozumowaniu w czasie jaki sterownik ma zapisany nie została osiągnięta odpowiednia temperatura aby wyłączyć ssanie i przejść w tryb ustalania warunków pracy biorąc odczyty z sond lambda.Czytając rożne problemy użytkowników w większości przypadków odpowiada za to któraś z pierwszych sond. Podpiłem się ELM 327 przez apke w smartfonie aby sprawdzić działanie sond i pierwsza lewa czyli od kierowcy stoi na 0v, pozostałe ładnie pracują. Diagnoza wydaje się banalna, sonda do wymiany, dla pewności że jak padła lewa pewnie niedługo podobnie będzie z prawą kupiłem dwie nowe Denso DOX-0109 polecane na tym forum.
Po odpowiednim połączeniu kabelków z orginalnymi wtyczkami jazda próbna i efekt taki sam, lewa sonda stoi na 0v reszta pracuje poprawnie. Kilka kilometrów jazdy i błąd P0125.
Teraz zagadka, czy faktycznie uszkodzeniu uległ czujnik temperatury płynu i wysyła do ECU błędny sygnał i po upływie około 5 minut (bo co taki okres czasu zapala się check po jego uprzednim skasowaniu) sterownik nadal widzi że silnik jest niewystarczająco ciepły aby wyłączyć ssanie i wyrzuca błąd związany z niedogrzaniem silnika czy mam coś nie tak w instalacji od lewej sondy i sygnał nie wraca do sterownika z tego powodu właśnie ciągłe napięcie 0v i korekcja +19.5 i ani drgnie właśnie na lewej stronie.
Na zegarach wskazówka w okolicy 3 kreski, ogrzewanie bardzo mocne, aplikacja pokazuje w czasie jazdy 85*-86*, wentylator startuje około 96* więc tu wyglądało by że z układem chłodzenia wszystko ok i sygnał do ECU wydawał by się prawidłowy tylko w jakim czasie i przy jakiej temperaturze czujnik zmienia swoją rezystancję i jak to widzi w sterownik tego już nie wiem.
Jeśli była by to wina czujnika czemu zakłóca on tylko prace lewych cylindrów, to tłumaczę sobie tym ze skoro dwie sondy sterują osobno składem mieszanki dla prawej i lewej to być może czujnik temperatury wysyła sygnał osobno do strony prawej i lewej.
Tak czy inaczej, czujnik zamówiłem, na pewno jego koszt i czas poświęcony na wymianę będzie dużo niższy niż mam szukać w instalacji przerwy w obwodzie lecz tu myślę że był by inny kod błędu.
Brak lewego powietrza, wszystko wpięte jak należy na swoje miejsce, samochód bez LPG.

Pozdrawiam Mateusz.
Mateusz<><>
Nowy lex user
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 paź 2018, o 21:00
Model Lexusa: GS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębica

Powrót do GS mk2 1997-2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość