Zimny silnik mocno drga, faluje [Pb] + LPG
: 30 sie 2019, o 16:02
Dzień dobry,
problem dotyczy mojego pojazdu jakim jest Lexus GS300 MK2 z 2000 r. przed liftowego. Samochód zachowuje się nieznośnie na zimnym silniku, mianowicie na benzynie mocno drży, ostatnio potrafi nawet zgasnąć. Gdy zdąży się nagrzać na tyle by przełączyć się na LPG drgania ustępują. Po osiągnięciu 90 stopni praca na benzynie także się uspokaja aczkolwiek nie pracuje tak równo jak na LPG. Został uszczelniony dolot, z błędów które się pojawiają mamy:
- P0115 - "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka",
- P0135 - "Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka",
- P1300 - Zapłonnik Xenon :DDD - taki odczyt z komputera, internet twierdzi bardziej - Igniter Circuit Malfunction (Bank 1 Or No. 1) (bazując na https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2/all/p0100)
Z dodatkowych informacji wydaje mi się iż spalanie jest nieco zawyżone ponieważ jazda w cyklu mieszanym - 60/40 - trasa/miasto mam spalanie 18/19 L/100 km LPG.
Po wizycie u gazownika i podpięciu pod jego kompa okazało się, że pierwsze 3 cylindry mają znacznie wyższe czasy wtrysków ok. 5ms. Poprzedni właściciel podejrzewał czujnik temperatury, gazownik też twierdzi, że najpierw czujnik ten który jest nad 3/4 świecą lub przepływomierz później sondę nr 1 i dalej kończą się pomysły. Zbieram się do podmianki czujnika we wtorek. Macie jakieś pomysły, rady?
Dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam
problem dotyczy mojego pojazdu jakim jest Lexus GS300 MK2 z 2000 r. przed liftowego. Samochód zachowuje się nieznośnie na zimnym silniku, mianowicie na benzynie mocno drży, ostatnio potrafi nawet zgasnąć. Gdy zdąży się nagrzać na tyle by przełączyć się na LPG drgania ustępują. Po osiągnięciu 90 stopni praca na benzynie także się uspokaja aczkolwiek nie pracuje tak równo jak na LPG. Został uszczelniony dolot, z błędów które się pojawiają mamy:
- P0115 - "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - usterka",
- P0135 - "Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka",
- P1300 - Zapłonnik Xenon :DDD - taki odczyt z komputera, internet twierdzi bardziej - Igniter Circuit Malfunction (Bank 1 Or No. 1) (bazując na https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2/all/p0100)
Z dodatkowych informacji wydaje mi się iż spalanie jest nieco zawyżone ponieważ jazda w cyklu mieszanym - 60/40 - trasa/miasto mam spalanie 18/19 L/100 km LPG.
Po wizycie u gazownika i podpięciu pod jego kompa okazało się, że pierwsze 3 cylindry mają znacznie wyższe czasy wtrysków ok. 5ms. Poprzedni właściciel podejrzewał czujnik temperatury, gazownik też twierdzi, że najpierw czujnik ten który jest nad 3/4 świecą lub przepływomierz później sondę nr 1 i dalej kończą się pomysły. Zbieram się do podmianki czujnika we wtorek. Macie jakieś pomysły, rady?
Dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam