Przejrzałem przed chwilą fora w US - w większości przypadków wystąpienia tego błędu uszkodzona jest sonda lambda. Jeśli masz interaface to popatrz sobie na odczyty z sond - powinny być zbliżone pomiędzy bankami. W jakimś poście gość z US napisał, że u niego wydmuchało uszczelki spod kata i przez lewe powietrze sonda głupiała.JanB pisze:Znowu check engine mi wyskoczył, ten sam błąd P0430 czyli system katalizatora (bank 2) wydajnosć poniżej progu.Pisałem w tym wątku - sprawność katów sprawdzisz na stacji diagnostycznej - muszą zrobić test na wolnych obrotach oraz trzymając ponad 3500RPM przez kilkanaście sekund. W moim przypadku diagnostyka była trafna.
Katalizator (odpowiadając na post kolegi W8V) da się sprawdzić na postoju - trzeba przytrzymać obroty 3kRPM przez ponad minutę - przerobiłem na sobie.
Lokalizacja sond i sposób dojścia do nich: http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... nsors.html
Moim zdaniem zapalenie checka z powodu sondy powinno spowodować też przejście auta w tryb awaryjny - większe spalanie i 'muł' ? masz tak ?